Ärsyttää kun äiti kertoo kaikkien asiat Facebookissa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Kerrottiin mun raskaudesta VAIN äidille ja sisaruksille. Äiti kirjoitti Facebookissa: "Musta tulee mummo! <3". Raskaus päättyi keskenmenoon ja äiti kirjoitti: "Ei musta tullutkaan mummoa! :(". Joku kysyi "Miksei?" ja äiti vastasi: "Ei vaan tullut... :(". Musta juoruttiin että oon tehnyt abortin! :O

Tulin uudelleen raskaaksi ja kerrottiin vasta ultran jälkeen. Ja kiellettiin kertomasta vielä. Äiti kirjoitti Facebookiin: "Musta tulee mummo sittenkin! :) <3". Sanoin että kiellettiin kertomasta. "Ai niin, mä unohdin!" oli vastaus. Multa kysyttiin aionko taas tehdä abortin. :O

Meidän vauva syntyi ja mies soitti pikaisesti mun äidille. Ei tajunnut kieltää kirjoittamasta Facebookiin. Seuraavana päivänä aioin kirjoittaa Facebookiin jotain vauvasta ja laittaa kuvia, kun huomasin että mun sivu oli täynnä onnitteluja! Äidin ystävän tyttö oli onnitellut ensin ja moni oli mun sivulta katsonut. Sitten huomasin äidin tilapäivityksen: "Eilen klo **** rakkaalle esikoiselleni syntyi tyttö ****g, ****cm. Musta tuli mummo! <3".

Veli kertoi vaimonsa raskaudesta vasta puolivälissä ja kielsi kertomasta. Äiti kirjoitti heti Facebookiin: "Musta tulee tupla-mummo! <3". Joku kysyi että kuka saa lapsen, äiti vastasi "En kerro! ;)" ja musta alettiin puhua että oon raskaana.

Veljen vauva syntyi ja veli kielsi laittamasta vielä mitään Facebookiin. Äiti kirjoitti sinne: "Mulla on syytä hymyyn! Kohta saa onnitella! <3" ja moni arvasi.

Tiedän ettei äiti tarkoita pahaa, hän ei vaan ajattele. Mitenkähän hänet saisi ajattelemaan?

Kirjoitat faceen,että et ymmärrä miksi äitisi niin tekee.Ei sekään nyt niin aikuismaista ole,mutta jos olet kieltänyt-on outoa,että äitisi "tallaa varpaillesi"..

Jos kerran äitisi ei osaa käyttää Fb:ia, ÄLÄ SINÄ KERRO ÄIDILLESI MITÄÄN. Teillä on selvästi molemmilla sama ongelma: sinun on pakko heti mennä paapattamaan äidillesi raskausuutiset, vaikka voisit ihan hyvin odottaa siihen asti, kun sitä raskautta ei enää voi olla huomaamatta, kertoa vasta sitten. Äidilläsi on pakko heti mennä paapattamaan Fb:ssa kaikki sinun asiasi, kuten raskautesi, josta ei edes tietäisi ellet olisi itse mennyt möläyttämään ennenaikojasi. Minä kerroin raskausuutisen äidilleni vasta, kun oli pakko. Ei tehnyt mitään ongelmaa olla kertomatta. Eipä ole omena kauas puusta pudonnut teidänkään perheessä.

Yksinkertaisesti kirjoitatte asiasta itse facebookiin ennen kuin kerrotte äidillenne asioista.. Jos äitisi tästä pahastuu ettei hän saa tietää asioista ekana niin kerrotte miten on käynyt aikaisemmilla kerroilla... Jospa sitten alkaisi äidilläsi raksuttaa, että mitä on tullut tehtyä.

Minun äiti ei ole fb:ssä eikä varmaan tule koskaan olemaankaan kun ei osaa käyttää tietokonetta. Mutta kyllä hän rakastaa tietotoimistona olemista.. :) ja me neljä lasta tiedämme sen. äidille kerrotaan vain ne "salaisuudet", joiden eteenpäin kulkeutumisesta ei ole haittaa. Esimerkiksi kun tein plussatestin niin soitin äidilleni asiasta, koska minun puolestani asia sai mennä eteenpäin.. äidilleni tosin sanoin, että aikaisessa vaiheessa ollaan ja kaikkea voi vielä tapahtua.. Jos olisi keskenmeno tullut, niin äiti olisi kyllä kertonut tämänkin niille keille oli kertonut raskaudestani.. Siinä mielessä äiti on luotettava. :D Äiti rakastaa sitä, että saa tietää asioista ekana ja minusta on ilo välillä suoda se hänelle ja tietotoimistona oleminen kaikille sukulaisille..

Yhteistyössä