Ärsyttää kaverin vikinä minun pitkästä kesälomasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Olen 5 viikkoa palkattomana, käyden vain 3 päivää töissä ja nuo 3 päivän "hilut" riittää meille viikoksi elämiseen ja sitten tulee miehen (pieni) palkka. Oma valinta että saan välillä lomailla kun teen osa-aikatöitä ja ettei lasten tarvi olla kesää hoidossa. Nyt sitten kaveri "napisee" kun lomailen näin pitkään mutta itse ei tietenkään rahan takia voi lomailla vaikka ihan samat menot meilläkin on kun muillakin ja tiukkaa tekee tämä loma-aika kun saan rahaa vain reilut 500 euroa (palkka+soviteltu päiväraha) Huvittavia jotkut tyypit kun napistaan kateellisina muille mutta silti ei tehdä itse samaa ratkaisua, vaikka voisi :D

Kuulostaa hienolta ratkaisulta, joten älä välitä kaverisi vikinästä. Loma-asiat ovat yllättävän herkkä aihe. Itseäni ärsyttää myös kaverin valitus loman puutteesta, vaikka omasta mielestäni hänellä on ollut ihan riittävästi lomaa. Luulen, että hänen ongelmansa onkin se, että hänen pitää tehdä itsensä tärkeäksi korostamalla omaa raatamistaan ja silloin ei voi myöntää, että välillä tulee lomailtuakin.

oisin mielelläni ottanut 1-2 viikkoa palkatonta tän 4 viikon lisäksi,mutta meillä ei saa palkatonta,ei ole/oteta sijaisia... ihanaa kun oli kuitenkin nämä 4 viikkoa!

Meillä ei kesällä saa päivääkään palkatonta eli asiat ei ole aina itse päätettävissä. Toki jos irtisanoutuis....
Lomaa saa pitää kesällä 3vko putkeen, se on maksimi.

Jotkut sitten todellakin on kateellisia ihan kaikesta, eivätkä yhtään ymmärrä/jaksa miettiä sitä, että ei juuri mikään ole ilmaiseksi tullut.

Mulle ollaan oltu kateellisia mun koulutuksesta ja vakityöpaikasta ja hyvästä asemasta työelämässä ja sitten niistä lomamatkoista, omistuskodista yms, joita säännöllinen palkka mahdollistaa.

Mutta ei vaan ajatella sitä, että ensinnäkin opiskelu oli aika urakka. Eikä vähiten, koska esikoinen syntyi kesken opiskelujeni. Uraa loin sumplimalla töiden ja lasten välillä, renkaat soikeina kaahasin työpaikan palaverista päiväkodille ja sumplin lasten sairastuttua hoitajia ja vaihtelin vuoroja yms, jotta poissaoloja töistä ei tulisi mahdottomasti. Yhdessä vaiheessa miehenkin opiskellessa ja käydessä töissä miestä näin lähinnä viikonloppuisin, mutta lapset sai olla paljon kotona ja vain vähän hoidossa. Köyhää on ollut joskus ja todella luova piti olla, jotta rahat riitti ja vielä niin, että lapsi sai kaiken tarvitsemansa, itse nipistettiin kaikesta mistä täytyi.

Ja nyt kun mullakin on pitkä kesäloma (ammatinvalintakysymys!) niin sitä myös on kahdehdittu.

Oikeasti, ihmiset saa yleensä sen mitä todella toivovat. Pitää vaan hampaat irvessä ja hymyillen läpi kyynelten yrittää ja rehkiä aina vaan uudestaan kunnes onnistuu. Toiset ei vaan viitsi, koska haluavat kaiken olevan helppoa ja ihanaa just nyt ja tässä. Sitten kuitenkin turhautuneina märistään ja ollaan kateellisia kun ei oo sitä ja tätä.

[QUOTE="vieras";26750802]Itse en palkatonta vapaata lomaksi kutsuisi.[/QUOTE]

No mulla on 4vko palkallista + 1 vko palkatonta, mutta kyllä mä otan koko tuon 5vko LOMANA :)

[QUOTE="Mä";26750790]oisin mielelläni ottanut 1-2 viikkoa palkatonta tän 4 viikon lisäksi,mutta meillä ei saa palkatonta,ei ole/oteta sijaisia... ihanaa* kun oli kuitenkin nämä 4 viikkoa![/QUOTE]

Olisin mielelläni ottanut 1-2 viikkoa palkatonta tämän neljän viikon lisäksi, mutta meillä ei saa palkatonta, sillä sijaisia ei oteta. Ihanaa, kun oli kuitenkin nämä neljä viikkoa!

Muista isot alkukirjaimet, numerot 1-10 kirjoitetaan kirjaimin, välimerkit (erityisesti pilkut), välimerkkien jälkeen tyhjä väli. Suositellaan tukiopetusta.
5p /U.M.

ymmärrän ärsytyksen.
samahan se on joidenkinkateus kotiäitejä kohtaan. kakkua ei voi syödä ja säästää. on tehtävä valintoja.

sitten on paskat ihmiset, joille ei elämä maistu ilman kahta uutta autoa, ulkomaanmatkoja, jne. mutta silti pitää kadehtia niitä joille masituu

[QUOTE="vieras";26751232]Miten olet lomalla, jos saat soviteltua päivärahaa? Vapaata yhteiskunnan kustannuksella. Ehkä ymmärsin jotain väärin.[/QUOTE]

Totta. Olen "lomalla" omasta pyynnöstä mutta saan soviteltua muutaman satasen.

Mä olen kaksi kuukautta "lomalla" ansiosidonnaisella. Mulle on ihan yksi hailee kenen rahoista ne on. Olisin saanut vakkari työn, mut en ottanut vaan aloitan uuden määräaikaisen taas syksyllä. Haluan olla lasteni kanssa kesän. Näin aion jatkaa niin kauan kuin se suinkin on mahdollista.

Yhteistyössä