Ärsyttää jo valmiiksi, meille tulee tänään vieraita.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja inhoon
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

inhoon

Vieras
nämäkin paskiaiset sellaisia jotka eivät ole voineet tulla silloin kun on pakosta kutsuttu (lapsen synttärikutsuille) vaan ilmoittavat vaan tulevansa myöhemmin. Pakko kuitenkin päästää kai sit kylään kun kyse on omasta isästä eikä oo vielä kertaakaan käynyt meidän uudessa kodissa.
Ärsyttää vaan jo valmiiksi, inhoon vieraita, tää on meidän koti eikä mikään vitun yleinen paikka. Lasten kavereiden vierailut on ok (mu ei tarvii niitä viihdyttää ja tarjottavaksikin riittää jätski pakkasesta, eikä lapset välitä vaikka joka paikkaa ei ois puunattukaan).
En muutenkaan tajuu koko kyläilykulttuuria, itse tunnen oloni vaivaantuneeksi muiden nurkissa ja haluan äkkiä kotiin ja omaan kotiini en haluis ketään. Kavereita voi tavata kahviloissa yms. paikoissakin, jos ylipäänsä pitää tavata. Monet sukulaisetkin on sellaisia että varmasti en heidän kanssaan viettäisi sekuntiakaan aikaa ellei olis sukulainen, onneksi nytkään ei montaa kertaa vuodessa tarvii nähdä.
:kieh:

=) Asiaa siltä osin, etten itsekään enää halua ainuttakaan vierasta tänne, koskaan. Likan kaverit voi käydä, likan huoneessa.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Ei meillä ole käynyt yhtään mun sukulaista vaikka kymmenen vuotta on asuttu samassa paikassa. Onneksi mulla on vähän rauhallisemmat sukulaiset kuin sulla.
En tapaa myöskään ystäviäni kotona. Eivät ole niin uteliaita...

Mut hei, eihän sinun tarvitse viettää jonkun kaa aikaa siksi että hän on sukulainen! Ei sukulaisuus velvoita mihinkään, jos kerta et voi sietää ko. henkilöä! Sillä taatusti inhokki sukulaisesi vähintään aavistaa tunteesi, ellei jopa tunne ole molemmin puoleinen! En siis ymmärrä tätä "pakko kun ovat sukua". ajattelua!

Mies haluaa omaan (mun mielestä 90% kusipäiseen) sukuunsa pitää yhteyttä. Mun ei omaani enää tartte kun suvun vanhin, joka oli ainoa joka mua kiinnosti kuoli, mutta en mä nyt vanhempiini välejä voi poikki laittaa, ei oo mitään syytä. Paskiaisiksi sanoin siksi että mua ottaa suunnattomasti päähän ihmiset jotka eivät tule silloin kun on kutsutta ja olettavat että me täällä vaan odotetaan koska he suvaitsisivat saapua käymään, niinkuin ei olis muuta elämää.

Ei sukulaisuus velvoita sua mihinkään! Sano vaan että ei sovi ja sillä siisti :)

Itse olen vähän toisenlainen, mun mielestä on mukava että porukkaa käy kahvistelemassa ja kyläilemässä tämän tästä :D En puunaa kotiani silloin kun joku on tulossa, ei tosin koskaan mikään hirvee kaaos oo, mutta meillä asutaan näin ja se saa riittää vieraillekin. Silloin kun väsyttää tai tekee mieli olla yksin osaan kyllä sanoa että josko joku toinen päivä, eikä oo kukaan vielä loukkaantunu.

Heh, mukavaa tietää etten ole ainoa joille vieraat/vierailut eivät ole niitä elämän kohokohtia :D Ei todellakaan kiinnosta vääntää sukulaistädeille pullaa, puunata kotia ja istua sitten tuntikaupalla lätisemässä kahvipöydässä latteuksia säästä, saati sitten mennä kenenkään luokse harrastamaan samaa. Suvussa ja tuttavapiirissä tuntuu että kaikki ovat nätä päivänsäteitä, jotka suorastaan loukkaantuvat ellei kahvittelukutsun yhteydessä kaiveta kalenteria esiin. Pahimpia ovatkin sitten ne, jotka kutsuvat itse itsensä kylään itselleen sopivana ajankohtana, ja olettavat vierailun olevan ilman muuta mieluisa. Itse en esimerkiksi lähtisi kutsumatta änkemään usean päivän visiitille kenenkään lasketun ajan tieenoilla, mutta kummasti tuntui raskausaikana olevan näitä, joilta on viimeisen vuoden kuullut että "pitää joskus tulla käymään", ja juuri silloin kun synnyttämään lähtö alkaa olla ajankohtaista, ollaan tulossa nurkkiin pyörimään.

Ainahan sitä toki voisi sanoa suoraan sukulaisille että jättäkääpäs tulematta tai että ikävä kyllä olen kiireinen seuraavat neljä vuotta, mutta joku pakkohan se tuntuu olevan tuo suhteiden ylläpito suvun kanssa...:D

[QUOTE="aapee";22457128]Paskiaisiksi sanoin siksi että mua ottaa suunnattomasti päähän ihmiset jotka eivät tule silloin kun on kutsutta ja olettavat että me täällä vaan odotetaan koska he suvaitsisivat saapua käymään, niinkuin ei olis muuta elämää.[/QUOTE]

Olet joko uusavuton tai todella saamaton, jos et kykene sanomaan, että teille ei sovi kyläily nyt vaan kutsutte, kun se sopii.

[QUOTE="mä";22457209]Olet joko uusavuton tai todella saamaton, jos et kykene sanomaan, että teille ei sovi kyläily nyt vaan kutsutte, kun se sopii.[/QUOTE]

No kun ei oikein oo mitäämn syytä miksi ei sopisi vaikka nyt, paitsi se että mä en jaksais mutta kaipa muksutkin tahtoo isoisänsä nähdä kun eivät oo vuoteen nähneet. Ois vaan kivampi kun tulis aina kaikki samalla kertaa.

[QUOTE="aapee";22457128]Paskiaisiksi sanoin siksi että mua ottaa suunnattomasti päähän ihmiset jotka eivät tule silloin kun on kutsutta ja olettavat että me täällä vaan odotetaan koska he suvaitsisivat saapua käymään, niinkuin ei olis muuta elämää.[/QUOTE]

Ilmeisesti teillä ei ole (nyt) muuta elämää, eli tulkitsivat oikein kun tulla pölähtävät nyt (päättelin toisesta viestistäsi). Jos teillä olisi muuta elämää, olisit toki fiksuna ihmisenä sen osannut heille kertoa ja sanonut, että tulkaa mieluummin vaikka torstaina.

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;22457353:
Ilmeisesti teillä ei ole (nyt) muuta elämää, eli tulkitsivat oikein kun tulla pölähtävät nyt (päättelin toisesta viestistäsi). Jos teillä olisi muuta elämää, olisit toki fiksuna ihmisenä sen osannut heille kertoa ja sanonut, että tulkaa mieluummin vaikka torstaina.

Niin, mutta ois kiva joskus vaan olla mutta voinko mä sanoa ihmiselle joka ei ole vuoteen käynyt että "Sori, mä en jaksa katsella meillä ketään ja pötköttelisin mieluummin sohvalla, tulkaa joskus myöhemmin tai mieluummin älkää tulko koskaan."?

[QUOTE="aapee";22457376]Niin, mutta ois kiva joskus vaan olla mutta voinko mä sanoa ihmiselle joka ei ole vuoteen käynyt että "Sori, mä en jaksa katsella meillä ketään ja pötköttelisin mieluummin sohvalla, tulkaa joskus myöhemmin tai mieluummin älkää tulko koskaan."?[/QUOTE]

Voit sanoa siinä tapauksessa, jos tosiaan et koskaan enää halua tavata. Jos ette ole vuoteen nähneet eikä teillä muutenkaan juuri käy väkeä kylässä, niin ryhdistäydy ja kestä se pari tuntia!

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;22457394:
Voit sanoa siinä tapauksessa, jos tosiaan et koskaan enää halua tavata. Jos ette ole vuoteen nähneet eikä teillä muutenkaan juuri käy väkeä kylässä, niin ryhdistäydy ja kestä se pari tuntia!

Niinhän mä teenkin, ja se ärsyttää :D

[QUOTE="aapee";22457376]Niin, mutta ois kiva joskus vaan olla mutta voinko mä sanoa ihmiselle joka ei ole vuoteen käynyt että "Sori, mä en jaksa katsella meillä ketään ja pötköttelisin mieluummin sohvalla, tulkaa joskus myöhemmin tai mieluummin älkää tulko koskaan."?[/QUOTE]

Kannatan tätä. Mun mielestä mikään ei mene kotirauhan edelle, eli ketään ei tarvitse kotonaan sietää väkipakolla.

Ihanko oikeasti teidän mielestä ois kiva että lapsenne isoina sanois teille ettei haluu olla tekemisissä kun ei vaan jaksa ja viitti ja kiinnosta? Ja siis mitään pahaa ette ois tehnyt. Vai toivoisitteko että he tsemppaisivat sen verran?

Taidat elää aikamoisen sekasotuku keskellä normaalisti, jos pitää puunata vieraita varten. Kannattaisiko katsoa koko omaa elämää uudelleen. Jos itse viihdyt omassa kodissasi, niin miksi ihmeessä puunaisit muita varten, vieraat tulee, ja viihtyvät tai eivät, jos eivät, niin todennäköisesti eivät tule toiste häiritsemään rauhaasi. Mutta jotenkin viestistäsi paistaa, että häpeät kotiasi, kun et halua sinne muita. Eihän vieraita ole pakko päästää makkareihin, jos yksiyisyyden menetystä pelkäät.

[QUOTE="minä";22458132]Taidat elää aikamoisen sekasotuku keskellä normaalisti, jos pitää puunata vieraita varten. Kannattaisiko katsoa koko omaa elämää uudelleen. Jos itse viihdyt omassa kodissasi, niin miksi ihmeessä puunaisit muita varten, vieraat tulee, ja viihtyvät tai eivät, jos eivät, niin todennäköisesti eivät tule toiste häiritsemään rauhaasi. Mutta jotenkin viestistäsi paistaa, että häpeät kotiasi, kun et halua sinne muita. Eihän vieraita ole pakko päästää makkareihin, jos yksiyisyyden menetystä pelkäät.[/QUOTE]

Niin... Ei mua kiinnosta päästää koko kotiin, vaikka olis kuinka siistiä. Ja mä haluan että kun tulee vieraita että KAIKKI on tiptop.
Harrastan sisustusta ja mun koti on kaunis mutta ei mun silti tee mieli sen ovia kaikille avata.

Kuulostaa omiin korviini hiukan oudolta. Siis ymmärtäisin kyllästymisen, jos teillä jatkuvatsi ravaisi vieraita, mutta käsitin että varsin harvinainen tapahtuma, eli en ymmärrä miten on noin vaikeaa. Siis oikeasti, kyllähän sinä siellä rakkaassa kodissasi kerkeät linnottautuneena makaamaan 364 päivää vielä vuodessa ihan yksinäsi.
Toisekseen, mielestäni vanhemmat eivät edes ole mitään virallisia "vieraita". Siis omassa kodissani vanhemmat voivat piipahtaa kahville mikä päivä tahansa, eikä siitä mitään suurempaa numeroa tehdä.... eli ovat vähän niinkuin perhettä. Eli heitä varten ei todellakaan mitään leivota tai siivota erikseen.

Samaa mieltä osin. Mua niin ärsyttää jollei sinne synttäreille voi tulla yhtäaikaa muiden kanssa vaan täytyy erikseen hommata tarjottavaa. Esim. oma isoäitini haluaa tulla miehensä kanssa aina eri aikaan kuin muut vaikkei heillä olisi edes menoa silloin kun "oikeat" kutsut olisi. Sitten alkaa valittaa kun ei ole kakkua tarjolla. En minä joka päivälle jaksa uusia kakkuja väsätä.

Kuulostaa omiin korviini hiukan oudolta. Siis ymmärtäisin kyllästymisen, jos teillä jatkuvatsi ravaisi vieraita, mutta käsitin että varsin harvinainen tapahtuma, eli en ymmärrä miten on noin vaikeaa. Siis oikeasti, kyllähän sinä siellä rakkaassa kodissasi kerkeät linnottautuneena makaamaan 364 päivää vielä vuodessa ihan yksinäsi.
Toisekseen, mielestäni vanhemmat eivät edes ole mitään virallisia "vieraita". Siis omassa kodissani vanhemmat voivat piipahtaa kahville mikä päivä tahansa, eikä siitä mitään suurempaa numeroa tehdä.... eli ovat vähän niinkuin perhettä. Eli heitä varten ei todellakaan mitään leivota tai siivota erikseen.

Kuule kun on aika harvinaista herkkua että saisi maata kotona rauhassa edes pari tuntia. Töissäkäynnin, lasten harrastuskuskaamisen, kauppareissujen ja kaiken muun rinnalla en todellakaan kaipaa vierita tänne. Ja todellakin ne vanhemmatkin on mulle vieraita.

Yhteistyössä