Ärsyttää, anoppi syyllistää kun ei käyty äitienpäivänä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Maare"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Maare"

Vieras
Kysyimme varmaan jo noin kolme viikkoa ennen äitienpäivää voidaanko tulla kylään lauantaina tai sunnuntaina äitienpäiväviikonloppuna. Mies kertoi äidilleen, että lauantaina on muutakin menoa sovittuna mutta voitaisiin tulla puolenpäivän aikoihin tai sitten sunnuntaina samoihinaikoihin ja jos se ei käy siirretään minun mummolleni menoa toiseen kellonaikaan. Sunnuntaina olimme siis menossa myös minun mummolleni. äitini sekä muita sukulaisia oli menossa sinne iltapäivästä eli mielellään menisimme samaan aikaan jos vain anopille sopii kyläily aikaisemmin.

Anoppi sanoi, ettei ainakaan lauantaina halua vieraita kun on ollut koko viikon töissä (ma-pe) ja ilmoittelee lähempänä käykö sunnuntai vai haluaako nukkua pitkään. Mieheni koitti soittaa sunnuntai aamuna mutta anoppi ei vastannut puhelimeen ja soitti takaisin vasta illalla kun oli nuorimman lapsen iltapesut menossa (klo noin 20) ja kertoi, että nyt voitte tulla kylään. Emme tietenkään enää lähteneet.

Nyt oli sitten soittanut miehelleni ja valittanut kuinka minä olin taas laittanut omilla sukulaisillani käymiset etusijalle ja oli todella loukkaantunut ja vihainen kun emme olleet äitienpäivänä käyneet. Muutenkaan ei ikinä sovi anopilla kyläily jos kysymme voiko tulla käymäänja sitten valittaa miehelleni kun käymme niin harvoin.

Herranjestas.. mä luulin että mulla on hankala anoppi =D Juu, ei ehkä kannata edes vaivautua ajattelemaan anopin sanomisia vaikka hankalaa varmaan onkin niellä tollaset tölväsyt :( Anoppi laittoi omat mukavuutensa teidän vierailun edelle eikä "ymmärrä" (halua ymmärtää) että teidän elämänrytmiä säätelee myös muut äitienpäivä-vierailut sekä pienet lapset.. Ei kannata pahottaa mieltä mokomasta!

Olen koittanutkin pistää toisesta korvasta ulos heti mutta silti ärsyttää.

Toinen mistä on jaksanut valittaa usein on se, että jos on jotkut juhlat missä on myös minun sukulaisia pitäisi anopin mielestä minun sanoa muille, etteivät he olisi koko aikaa lasten kanssa että anoppikin voisi olla lasten kanssa. Viimeksikin äitini leikki lasten kanssa muiden lähellä olkkarissa ja otti syliin jos joku kiipesi mutta ei mitenkään mielestäni ominut lapsia vain hänen seuraansa vaan siinä oli muitakin yhtälailla ihastelemassa uusia leluja jne. Anoppi istui nyrpeänä sohvalla eikä huomioinut lasta mitenkään vaikka mieheni istui välillä hänen vieressään lapsi sylissä sohvalla. Juhlien jälkeen alkoi valitus, että
minun pitäisi sanoa äidilleni että ei huomioi meidän lapsia niin paljoa vaan anoppikin haluaisi olla lasten kanssa. Jos on kylässä niin ettei muita vieraita ole ei silloinkaan puhu lapsille muuten kuin vastaa lyhyesti
jos lapset tulevat sanomaan jotain, ei halua ottaa syliin jne.

Joskus vaan ärsyttää kun kaikki on aina minun syytäni eikä anoppi näe omassa käytöksessään mitään vikaa.

Yhteistyössä