Ärstttävä iltalehti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Muumimamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Muumimamma

Vieras
http://www.iltalehti.fi/laihdutus/2010081712196082_lh.shtml

Ärsyttävä virhe tekstissä:

''Vatsalihasten treenaamisen voi aloittaa synnytyksen jälkeen heti, kun vointi antaa periksi.''

Ku eihän toi ole totta! Mulla ois vointi ollut hyvä treenaamiselle vaikka heti synnytyksen jälkeen, mutta piti odottaa jälkitarkastusta ja lääkärin lupaa siitä, onko vatsalihasten välissä oleva rako kuroutunut kiinni. Jos se nimittäin ei ole, ja alkaa kovasti vatsalihaksia harjoittamaan, voi jäädä ikuinen pömppis.

Mutta saahan sitä toki aloittaa treenit aikaisemminkin, jos haluaa :)

NIIN!

Alkuperäinen kirjoittaja juupsis:
Vähän aiheen sivusta, mutta mistä sen tietää, että se rako on menny umpeen? :snotty: muistakaa, että tyhmiä ei saa kivittää!!!

No, mulla ainakin lääkäri tunnusteli sen samalla kun piti jännittää vatsalihaksia.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Vähän aiheen sivusta, mutta mistä sen tietää, että se rako on menny umpeen? :snotty: muistakaa, että tyhmiä ei saa kivittää!!!

No, mulla ainakin lääkäri tunnusteli sen samalla kun piti jännittää vatsalihaksia.

Mulla ei ole sitä tunnusteltu, enkä ite osaa vaikka sen pitäis olla helppoo, eli just vatsalihaksia jännittäen kokeilee sormilla sitä rakoa..Mä en ainakaa ton nahkapussin alta löydä koko vatsalihaksia... :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja Maira:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Mulla ei ole sitä tunnusteltu, enkä ite osaa vaikka sen pitäis olla helppoo, eli just vatsalihaksia jännittäen kokeilee sormilla sitä rakoa..Mä en ainakaa ton nahkapussin alta löydä koko vatsalihaksia... :laugh:

No kun mullakaan ei sitä kokeiltu, enkä mä todellakaan löydä ite mitään rakoa tai ees niitä vatsalihaksia tuon löysän kasan alta :D ei siis oikeesti mulla ei mielestäni oo kun sellanen pieni pömppö tossa, ja oon aatellu, että jos alkais tehä jotain sen eteen, mutta en mä nyt sit ainakaan uskalla jos seurauksena on se, että tuo pömppö jää tohon... mulla synnytyksestä 4 kk.. mut eikös vinoja ja syviä voi tehä huoletta?

Jos rako ei ole umpeutunu (voi toki olla joku fysiologinenki syy) niin todennäköisesti niitä lihaksia on alettu harjoittaa vaikka sitten vahingossa liian aikaisin jolloin lihas on alkanut muodostaa lihassäikeitä-->kiinnittymään niille sijoilleen.

Ite kyl tunsin ylimmät vatsalihakset jos heti synnytyksen jälkeen ja tosi siinä meni, ett rako oli umpeutunut. Lääkärissä ei kyllä testattu...

Helpoin tapa tunnustella löytyykö rakoa on mennä selälleen maaten, nostaa jalat polvet koukussa ylös ja hieman nostaa ylvartaloa irti alustasta. Sitten tunnustelet tuosta reilusti navan yläpuolelta tuntuuko rakoa. Jos rako on yli kahden sormen levyinen niin silloin ei saa tehdä vatsalihaksia!

Yhteistyössä