arrgh KELA ja liuta rumia sanoja

• Viestiketjun aloittaja "huokaus"
  • Ensimmäinen viesti
"huokaus"
On se kumma kun aina saa tuon laitoksen kanssa tapella :(
(kyse lapsen terapiasta)
Ensin viet luukulle lappua jossa pyydät tätiä tarkistamaan on kohan siellä nyt kaikki vastattu mitä pitää olla ja sitten kun jätät sen liitteineen päineen sinne käsittelyyn soitetaan sieltä perään kuinka puuttuu terapeutin lausunto ja miksi et ole sitä toimittanut.
Siksi kun terapeutti on laittanut sen suoraan teille kelaan ja kyllä se teillä on,
vaan hyvä ettei se täti linjoja pitkin tullut sieltä ja oli kaikkea muuta kuin ystävällinen kun teki selväksi ettei heille kukaan terapeutti mitään lähettele ja ei heillä sitä ole ja kuinka se kuuluu minun itse sinne heille toimittaa.
Tarkistin asian terapeutilta ja kyllä,
hän on sen sinne kelaan lähettänyt aikoja sitten, kuten on hoitavalle lääkärillekin.
Ei siinä,
täytyy nyt viedä toi lappunen kelaan kun kerran he on sen hukanneet ja taas nöyränä nöyrtyä ottamaan heidän mokiensa vuoksi huudot päälle :(
Minä niin VIHAAN tuota laitosta.
Kun he tekee mokanei sitä myönnetä ei!
Asiakas haukutaan ja niin on hyvää palvelua.

• Tykkää
Reactions: Hansu81 ja Qweenie
kokemusta on, terapiat kiven takana muutenkin.
Vuosia sitten sain asumistukea. No , sitten sain vakituisen työpaikan ja tulot nousi, asiallisesti sen ajoissa ilmoitin, ja tiesin että tuki loppuu. <muutaman kuukauden päästä tuli perintälappu, olivat maksaneet asumistukea vuokranantajalle ja perivät sitä minulta takaisin koska heidän kokemksen mukaan XXX- yhtiö ei maksa takaisin liikaa maksettuja asumistukia, ja minun vuokraa olivat ,maksaneet.
Selvitin, että olin ajoissa ja asiallisesti ilmoittanut tulojen nousun. ;yönsivät että virhe oli heidän, mutta minun pitäisi silti kuulemma maksaa :O
En muuten maksanut, enkä tiedä saivatko rahansa takas

epäilijä
Tietenkin vain ihmisiähän ne KELA:nkin työntekijät ovat, mutta kyllä tosiaan itseäkin aina epäilyttää niiden antamat ohjeet. Asiakkaalle kun kuitenkin jää se vastuu siitä, että asiat menee oikein.

"huokaus"
Alkuperäinen kirjoittaja epäilijä;29264181:
Tietenkin vain ihmisiähän ne KELA:nkin työntekijät ovat, mutta kyllä tosiaan itseäkin aina epäilyttää niiden antamat ohjeet. Asiakkaalle kun kuitenkin jää se vastuu siitä, että asiat menee oikein.
Kyllähän minä sen ymmärrän että minulla se vastuu on että heillä on kaikki tarvittavat paperit mutta kun tässä tapauksessakaan he ei tunnusta virhettään vaan hyvä ettei linjoja pitkin tullut minut haukkumaan kuinka sitä lappua ei heillä ole ja kuinka se onminun vikani.
Terapeutti on sen sinne laittanut kun sen häneltä vielä puhelimitse erikseen varmistinkin.
Onneksi löysin kuin sattumalta tuon meidän oman kappaleenkin.

"jep"
Välillä kyllä tuntuu, että työhönottovaatimuksena KELAan olisi täydellinen sekä puhutun- että kirjoitetun asian ymmärtämättömyys. Opetettu apinakin toimisi paremmin kuin osa niistä paukapäistä mitä siellä on töissä, aargh. Itse sekoilevat omiin byrokratioihinsa vähän väliä ja sitten väitetään, että asiakas on muka toiminut väärin. Ihan tyypillistä KELA-meininkiä.

yksiasiakas
Kelassa on kahdenlaisia tätejä töissä, asiallisia ja osaavia (suurin osa) ja toistaitoisia (muutamia). Mutta huonoinkin kukko siellä kanalassa on aina lyönyt parhaimmankin kanan. Kelan sedät ovat ammattitaitoisia, asiallisia ja tehokkaita. Nopeasti he ovat kartoittaneet asiakkaan kokonaistilanteen ja opastavat sitten asiakkaan kädestä pitäen läpi tukiviidakon. He pysyvät kartalla ja ptävät huolta asiakkaasta. Eivät he löpise, eivätkä arvaile, hoitavat vaan hommansa. Kiitos!

epäilijä
[QUOTE="huokaus";29264198]Kyllähän minä sen ymmärrän että minulla se vastuu on että heillä on kaikki tarvittavat paperit mutta kun tässä tapauksessakaan he ei tunnusta virhettään vaan hyvä ettei linjoja pitkin tullut minut haukkumaan kuinka sitä lappua ei heillä ole ja kuinka se onminun vikani.
Terapeutti on sen sinne laittanut kun sen häneltä vielä puhelimitse erikseen varmistinkin.
Onneksi löysin kuin sattumalta tuon meidän oman kappaleenkin.[/QUOTE]

Ei ollut tarkoitus sinua moittia, vaan juurikin tuota epäreiluuttaa, että ohjeita voidaan antaa, mutta ohjeiden saaja on kuitenkin vastuussa. Ois voinut kyllä tosiaan pahoitella, että lappua ei heiltä löydy ja pyytää laittamaan uuden. Nykyäänhän liitteitä voi laittaa myös sähköisesti. Onnistuisko se, niin ei tarttis mennä sinne viemään?

???????
Minua aina askarruttaa noiden liitteiden lähettäminen. Kokemusta on, että jos jou lääkäri tai terapeutti lähettää liitteitä osoitteella KELA Helsinki, niin mistä hitosta ne tietää aina mihin hakemukseen ne kuuluvat. Tämä on varmasti yksi syy käsittelyn viivästymiseen ja keskeneräisyyteen. Ei ne Kelassakaan ole selvänäkijöitä ja tällaisten epäselvien liitteiden selvittämiseen menee aikaa, jos ikinä selviääkään. Siksi vien AINA itse liitteet ja selvitykset henk.koht. Kelaan ja sossuun.

vierrras
Sukulaiselleni kävi sama juttu, terapeutti laittanut todistukset, mutta Kela ei löydä. Kohtelu onneksi ei ollut epäasiallista. Koomisinta asiassa on, että kyseinen sukulainen on itsekin Kelassa töissä, mutta silti selvinnyt hakemuksista ilman takkuiluja.

Alkuperäinen kirjoittaja olet huono äiti;29264191:
Mihin se sun kakaras nyt mitää terapiaa edes tarvitse. Hoida sitä kunnolla niin terapiaa ei tarvita
Mistä näitä vastailijoita on tänne löytynyt. Tai ehkä tää on yks ja sama.
Siis ihan kauheita kommentteja asiasta mitään tietämättömältä. Väsyneen erityislapsen äidistä voi tuntua tosi pahalta, ihan kun ei olis kaikkea yrittäny...

Että mitä?
Sori nyt vaan, mutta jos ap:n kommunikointi on myös puhuttuna noin epäselvää ja hakemuksetkin on kirjoitettu samaan tyyliin, niin ei ihmekään jos ei asiat suju. Voisiko sitä ulosantia hieman selkeyttää, jotta kertalukeminen riittäisi? Nyt sai lukea moneen kertaan ja silti tuon puhelikielisen ajatusvirran ymmärtäminen oli vaikeaa.

Varmasti vastapuolellekin tulee käsitysvaikeuksia ja puhutte virkailijan kanssa ns. ristiin, jos/kun hän ei saa sinusta selvää mitä kysyt. Hengähdä hetki, mieti etukäteen mitä sanot ja kirjallisessa kommunikaatiossa oikolue tuotoksesi myös.

Yhteistyössä