Armeija äiti

Mutta uskon tosiaan, että ei varmasti tule helppoa olemaan pienen lapsenkanssa yksin ^^ mutta jos miehes saa paikan jostain läheltä teidän kotikaup. niin hänhän pääsee aina yöksi kotiin, koska on lapsi kotona :)
Niin.. Puoli vuotta menee vaikka päällään.. Mutta, mutta, ei meiltä ihan lähelle pääse inttiin.. Sodankylään, Kajaaniin ja Rovaniemelle on kaikkiin satoja kilometrejä matkaa. Sieltä ei ihan joka yöksi kotiin tulla.. Lähempänä ku ei armeijaa ole
 
Heippa kaikille!

Osalla alkaakin jo helpotus lähestyä, jos kerran siippa pääsee heinäkuussa takas kotiin!

Meillä tuo sillo vasta alkaa. Palvelukseenastumispäivänä meillä prinsessan kanssa viikkoja 30+2, et aika loppupuolella tossa jo mennään. Tai voiton puolella :D
Enemmän ehkä jännittää se, et sitte ollaanki yksikseen vauvan kanssa kotona.
Vähän lohduttaa tietty, että anoppi asuu lähellä ja oma äiti on töissä lyhyen matkan päässä. Jos nyt sattuu jotain paniikkiapua tarvitsemaan..

Kistaa, toi kuulostaa aika rankalta, et toinen on noin kaukana! Hyvä kuitenkin, jos lomat on yleensä toiminu ja ollu tosiaan tota pe-ti =)
Mekin asutaan PK-seudulla (ihan Helsingissä) ja _onneksi_ tuo mieheke lähtee vaan Santikseen ;o
 
Meillehän viime viikolla syntyi pieni prinssi :) hiukan etuajassa, mutta muuten kaikki hyvin <3 24 aamua vielä pitäisi meidän täällä pojankaa pärjäillä ilman isukkia, mutta hyvin me pärjätään ;) Joo no siis tosiaan lomat on sujunu todella hyvin, ja kun mies saanu aina lentolitterat tänne, ja sillo viime syksynähän mä lensin välillä rovaniemelle, ku sielä on sukulaisia ja sitten mies tuli sinne :) Voi vitsi tuo varmaan jännittää vähäsen, kun on noin pitkällä ja mies vasta lähtee :eek: mutta hänhän saa sitten noita yö vapaita, yöksi kotiin ja aamulla takas kassulle :) ootteko minkä ikäisiä ? :) JAKSAMISIA <3
 
Oijoi, onnea kauheasti! :flower:
Pieni etuaikaisuus tuskin haittaa, jos kaikki muu on kuitenkin hyvin ^^ Ja teillä ei oo enää kauaa, että isi tulee kotiin :)


No toivottavasti saakin noita yövapaita =) Oon jo patistellut, että samantien ku vetää vihreet niskaan, ni käy kapteenin kanssa neuvottelemassa sitten tästä tilanteesta.
Eikä tuo Santiskaan nyt meistä niin kaukana ole, etteikö mekin voitais sitten tyllerön kanssa käydä joskus iltavapailla sielläkin, bussilla pääsee! (Luojankiitos HSL:lle!)

Ite oon täyttänyt huhtikuussa 20 (en siis virallisesti enää teini, bujaah! :D) ja mies täyttää nyt parin viikon päästä 19. Puuma :cool:

Miten teillä meni noiden Kelan tukien kanssa?
 
hehhe ::D kiitos paljon <3 Joo isi odottelee tällä hetkellä enemmän tota kotiin pääsyy ku aikasemmin, teki Rasmuksen syntymä isille vaan entistä vaikeemman olon olla armeijan vihreissä ;) Joo kannattaahan se oikeesti heti mennä hoitamaan asiat, ni hoituu ajallaan sitten. No siis meillähän meni niin, että me vietiin tarvittavat todistukset joka paikkaan, että oon raskaana ja mies on suorittamassa asepalvelustaan. Esim. itse maksettiin vaunut eka, sitten kuitit lähetettiin pv:lle jonka jälkeen ne makso meille takasin :) Ja siis mitäs tukia hmmhmh... ?? mitä haluut tietää :D ? Joo toi on vaan tosi kiva mennä porttien sisää moikkaamaan, ku spollet pysäyttää koko bussin ja pyytää henkkarit / kulkuluvat yms :D Mut toivottavasti juu saa niitä lomia.. Niin tiedättekö te kumpi on tulossA?
 
No siis lähinnä mietin tota, että kun joudun kuitenkin jäämään töistä pois, todennäköisesti tän viikon torstaista eteenpäin erityisäitiyspäivärahalle, niin saako puoliso jotain tukia siltä ajalta, kun toinen leikkii sotaa?
Se vähän tässä stressaa. Eikä nii vähääkään :D

Ja joo, tiietään me, meillle tulee pikkunen rinsessa ^^
 
Juuu siis saat :) ! Ja siis itehän jouduin jäädä töistä pois tosi ajoissa ja voin sanoo, että oli TODELLAKIN tiukkaa rahallisesti ! Jäin äitiys lomalle viime maaliskuun alussa ja siis oikea la olisi ollu heinäkuun alussa. Työkseni olen lähihoitaja pohjainen ensihoitaja, niin ei oikein voinu töitä enää tehdä, ja mieskin jo pakotti jäämään pois, ku alkoi tulemaan supistuksia jnejne... Vooi pieni rinsessa<3 millo teillä oli L-A ? Ukkos varmaan selvii puolellavuodella? o_O
 
Meillä vähän sama, mun työhön kuuluu paljon kantamista, kävelyä, nostelua ja muuta. Supistukset ei paljon helpota sitä, ni.. Tällä hetkellä oon ollu jo pari kolme viikkoa kotona, mut nyt työterveyslääkärikäynti torstaina, ni selvinnee että täytyykö jäädä sitte erityisäippärille :/

Mitä tukia sait sitte? Vuokraa tai jotain? Stressaan tästä ihan hävyttömästi ja se alkaa pian käymään avokkiakin hermoon :D

Meillä olis L-A vasta syyskuun puolivälin jälkeen, mutta sektio on 6.-8.9. =)

Ja varmaan selviäiski, jos ei sitte itte haluu jäädä pitemmäksaikaa :)
 
Juu kyllä saatiin apua vuokran maksuun ja yleiseen elämiseen, teidän nyt kannattaa olla yhteydessä tuonne kelan suuntaan mahd. nopeesti ! Niillä kun tunnetusti kestää aina käsitellä asiat ja välillä ne on niin _ystävällisiä_ että jopa hylkää päivänselvät asiat -,-' No tuskin haluu jäädä jos on pikkunen tulossa maailmaan, itellänihän tuo mies itelleen aikoo uran luoda tuosta ! o_O voi olla että heinäkussa menee santikseen käskyttämään uusia alokkaita :D ! ku oli tuolta sodankylästä ollu yhteyksissä tänne suuntaan, että josko täältä sille töitä löytyis ja nyt oli vähän vihreetä valoo näytetty ! Ku työ missä hän nyt on ni ei oikein kiinosta kuulemma enää :eek:
 
tällä hetkellä Laajasalossa mut muutto ois tossa elokuun alussa ni vantaalle =) Hehehe, niin mistä sitä ikinään tietää ;) oon vaan kuullu ukon intti kavereilta, että se on ihan liian kiltti noille uusille alokkaille :D se on oikeesti tosi kiltti, mut sit kuitenki siitä löytyy sitä auktoriteettii :DD mistä päin te ootte ? =)
 
Niin tuo on kyllä aivan totta, väliaikainen juttuhan se on ! Mutta kun itelläni on nyt alkanut tulemaan kaiken näköistä, mm. lapsella huomattiin sydämen rytmihäiriöitä ja näin ni tää on aika raskasta yksin. Ja mun mies kuitenkin palvelee sodankylässä, tosin nyt se anoo siirtoa =) Mutta uskon tosiaan, että ei varmasti tule helppoa olemaan pienen lapsenkanssa yksin ^^ mutta jos miehes saa paikan jostain läheltä teidän kotikaup. niin hänhän pääsee aina yöksi kotiin, koska on lapsi kotona :)
Mies ei ainakaan meillä päässyt öiksi kotiin, vaikka palveluspaikka oli noin 40km päästä kotoa. Vaikka kotona se vasta syntynyt vauva olikin... Tämä tosin reilu 4 vuotta sitten, onko säännöt muuttuneet?
Synnytykseenkään ei päässy, olivat päässeet just leirille jonnekki hevon kuuseen, vaikka sairaalasta soittelin että nyt se on menoa, niin eivät laskeneet! :( *edelleen katkera* Seuraavana päivänä sitten tuli. (tyttö syntyi yöllä)
 

Yhteistyössä