Arkinen perhepiinapäivä - pyydän vinkkejä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Alistettu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Alistettu

Vieras
Mistä tässä on kyse? Mitä voin tehdä? Apua!

Tässä meidän perheen tämän päivän (ihan tavallisen päivän) tapahtumat tiivistettynä. Taustatietona sen verran että lapset 1 ja 3 ovat kotihoidossa ja molemmat vanhemmat ovat yrittäjiä. Eilen illalla huomasin että muutama välttämätön peruselintarvike oli loppu. Ehdotin miehelle meneväni aamulla kauppaan. Ehtona oli että palaisin reissulta ennen kuin lapset heräävät ja mies lähtee työreissulle. Kun tulin takaisin, muu perhe nukkui eikä miehellä ollutkaan kiirettä, vaan heräili ja alkoi lukea lehtä. Hän lähtikin vasta parin tunnin päästä parin tunnin työreissulle ja minä olin ennen muun perheen heräämistä kiiruhtanut kauppaan.

Työreissunsa jälkeen mies soitti ja kertoi menevänsä vanhempiensa luokse. Hän lupasi tulla takaisin kotiin parin tunnin päästä niin että minä pääsisin sen jälkeen töihin. Lupasi mennä sillä aikaa lasten kanssa pariksi tunniksi ulos, jos mä puen lapset. Ei tullut kotiin, kuin vasta illallisajan jälkeen, eli oli vanhempiensa luona kuutisen tuntia. Kysyi palatessaan ensimmäisenä mitä olen tehnyt hänelle ruoaksi ja haukkui ilkeäksi ja pahaksi akaksi kun pyysin häntä lämmittämään riisi-kasvispaistosta ja nakkeja itselleen (niitä olimme lasten kanssa syöneet hetkeä aiemmin). Ne olivat hänen mielestään saatanan pahaa ruokaa. Kysyin milloin saisin voisin aloittaa päivän työni? - ei vastausta. Pyysin voisiko hän ilmoittaa milloin saan aloittaa työt. -toisen yrityksen jälkeen sain vastaukseksi ilkkuen "joo, kyllä ilmoitan".

Siivoilin taloa miehen aloittaessa itselleen pihvin paistamisen. Tiesin jo siinä vaiheessa ettei hän taaskaan aio pitää lupaustaan. KYsyin mieheltä oliko lattialla olevat kymmenet vaaleat palaset sitä mitä luulin, miehen jalkapohjistaan repimiä nahan paloja? Vastaus oli ei. Toisen kysymyksen jälkeen vastaus oli "sä olet sitten siivonnut saatanan huonosti kun ne on vieläkin siinä". Menin lasten kanssa ulos. Mies tuli tunnin jälkeen ulos kun olimme juuri lähdössä takaisin sisälle iltapalalle. Lähdin itse heti sisälle, jotta ehtisin aloittaa työt. En ehtinyt edes avata tietokonetta, sillä mies tuli n. 3 min päästä sisälle myös ja kun kysyin jätitkö lapset yksin ulos, hän vastasi että sinä itse jätit. Tunnelma alkoi kiristyä ja puin itseni uudelleen ja hain kiukuttelevat ja väsyneet lapset iltapalalle. Iltatoimet menivät valtaisan uhman merkeissä kun molemmat lapset karjuivat ja kiukuttelivat. Pyysin miestä osallistumaan lasten iltatoimiin. Hän jatkoi sanomalehden lukemista ja totesi että hoida itse kun kerran sen homman aloitit. Pyysin uudelleen, ja mies häipyi huoneeseen, josta on tehnyt paikan jonne muu perhe ei saa mennä. Jäin taas yksin kiukuttelevien lasten kanssa ja sain heidät juuri nukkumaan. Olen niin tuskaa täynnä kun mielestäni mies kohtelee lapsia ja minua huonosti. Teenkö jotain väärin? APUA!

Ensinnäkin, YÖK ne jalkapohjasta revityt "palat" :x Miks sun miehes tekee moista??

Ja toiseksi, ei tuo nyt kyllä ihan hyvältä näytä. Selvästikään miehes ei ole kiinnostunut perheensä seurasta ja valitettavasti ensimmäisenä heräs kysymys että olihan miehes varmasti vain vanhempiensa luona..? Ootko koittanu puhua asiasta? Mm. siitä että teillä molemmilla on yritys joka ei pyöri ilman pyörittäjää. Teettekö koskaan asioita yhdessä? Josko järjestäisitte aikaa koko perheelle ja näin ollen voisitte koittaa lähentyä taas?

Jos mun mies kohtelis mua ja lapsia noin, niin en kattelis hetkekään. Rajansa kaikella.

En kuitenkaan kehoita eroamaan, vaan hakemaan apua. Kysy mieheltä, jos hän lähtisi kanssasi etsimään avaimia teidän ongelmien selvittämiseen. Ehkä perheneuvolaan, seurakunnan avioliittoneuvojalle tms.? Vähintäänkin paljon keskustelua teidän kahden välillä.

Toki jos mies ei suostu tähän, niin sitten jompi kumpi pakkaa laukut.

miksi alistut tuollaiseen?
Mitä miehes olis tehnyt jos olisit tullut myöhemmin sieltä kaupasta eli mies olis joutunu hoitaan aamutoimet? Jos olis ihan ok, hoitanut ne niin miksi et tee niin, että tuut vähän myöhemmin (mies saa maksaa edes vähän omaa lääkettään)?
Ja MIKÄ IHMEEN "MIEHEN OMA HUONE JOHON MUILLA EI OLE ASIAA"?? Mikä perhana se sellainen on?? Kyllä sä ainakin saat kodissas menne ihan mihin lystäät!!

Kiitos myötätunnosta. Jotenkin sitä on vuosien aikana niin sokeutunut tähän tilanteeseen että en ole ihan varma siitä onko miehen käytös ei-hyväksyttävää vai kuvittelenko mä vaan...

Alkuperäinen kirjoittaja AP Alistettu:
Kiitos myötätunnosta. Jotenkin sitä on vuosien aikana niin sokeutunut tähän tilanteeseen että en ole ihan varma siitä onko miehen käytös ei-hyväksyttävää vai kuvittelenko mä vaan...

Ei ole hyväksyttävää, hän kohtelee sinua kuin kynnysmattoa.

Kyllähän se vaan niin oj, että jos sä alistut kynnysmatoksi, ei miehesi käytös ainakaan muutu! Arvosta nyt nainen vähän enemmän itseäsi ja tee asioille jotain!

...itse asiassa mä oon pitkän toivonut että sillä oliskin toinen akka ja se itse lähtis tästä huushollista ja lakkais kiusaamasta lapsia ja mua. Uskoisin että elämä yh:na olis mulle helpompaa kuin nykyelämä. Lapsista en tiedä ja se estääkin toimimasta. Pariterapiaa on koitettu, mutta mikään ei tunnu muuttuvan vaikka pientä tilapäistä parannusta saattaa tullakin. Salaa toivon että aika parantaisi tilannetta, mutta en usko että voin miestäni ikinä enää rakastaa, on hän niin katalia temppuja vuosien varrella mulle tehnyt. Mutta jos edes vois elää siedettävää elämää.

Taidat kyllä siis tietää jo itsekin, että parasta olisi tuo mies jättää. Narsisti se on, eikä ne muutu kovinkaan helpolla. Tsemppiä tilanteeseen, toivottavasti sulla on tukiverkkoja, joiden kanssa voisit tilanteesta selvitä.

on inhottava mies! kuin sä kestät sitä? tai no kyllä mä tiedän ku itse olin alkoholistin kanssa,ei kyl ollu ilkeä,mutta ei ollut koskaan kotona,eikä voinut luottaa yhtään. jotain läheisriipuvuutta se oli,mutta kun vihdoin erosin olin pojan kanssa kaksisteen paljon onnellisempi.

Minua kiukuttaa ja äimistyttää lukea naisista, jotka oikeasti katsoo tuommosta paskakasaa:O Minä en oikeasti kuuntelis tuommosta päivääkään! Meikän motto on "sinua kohdellaan juuri niin kuin annat kohdella" ja jos ei homma toimi, niin semmosia ihmisiä ei elämäänsä tarvitse.

Yhteistyössä