Arki on niin kovin väsyttävää:(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kolmen tytön äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kolmen tytön äiti

Vieras
Käyn päivätyössä,päivään menee työmatkoineen joka päivä 10-11 tuntia.Mies käy epäsäännöllisessä vuorotyössä.Arki menee sumplien.Töissä olen ihan pirteä ja iloinen,mutta kotona sitten ihan naatti.Pakkohan se on tehdä ne norm.kotityöt,mutta muuta en jaksakaan.Välillä en jaksa edes lasten ääniä,hermoramahdus tulee hetkessä.Itken,kun olen niin väsynyt.Yöt rikkonaisia,kun lapset vielä suht pieniä ja valvottavat välillä minkäkin asian takia ja illalla ei pääse ajoissa nukkumaan,kun niin paljon hommaa.Lapset 7,4 ja 3.Olin ennen töitä 7v.kotona ja nyt ollut työelämässä tammikuusta saakka.Tuntuu,etten jaksa..Tykkään olla töissä,mutta kotona en sitten jaksa olla kunnolinen äiti.Haluaisin jaksaa,mutta väsyttää:( Kaikki iltahommat,iltapalat ja pesut tuntuu ylivoimaisilta..Nytkin mies nukkuu yövuoroa varten ja minä yritän jaksaa pakata reppuja,katsoa aamun vaatteet,pestä pyykkiä,siivota jälkiä jne.Pitäisi saada pienet nukkumaan kun heillä herätys huomenna ennen 6:tta,mutta tämä on niin hidasta.Tiuskin koko ajan lapsille.Tää on oikeesti ihan surkeeta:((

No jätä ne tiskit ja jälkien siivoamiset parempaan ajankohtaan! Ei kannata stressata niillä!

Ite alotin vuos sitte työt, ja alkuun olin kotona aivan naatti töiden jälkeen. Just jaksoin lapsille ruuat ym laittaa mut muuta en sitte jaksanukaan.

Tekee sen minkä jaksaa. Sit ku on aikaa ja vapaata nii pyykkäät, ja ku mieski ehkä vapaalla samaan aikaan nii tehkää yhessä niitä isompia rästihommia.

Arkena se ei oo niin justiinsa onko se koti tiptop vai ei. Itestä se aina tuntuu et mitä vieraat sanoo ku on näin sekasta: ei ne sano mitään; kyllä kaikki tietää ettei töissä käyvien lapsiperheessä ole aina niin viivottimen tarkkaan ojennuksessa paikat!

Meilläki 3 tyttöä, ja välillä melkosta hulabaloota. Ite oon joskus laittanu korvatulpat ku penskat leikkii; ääni ei oo läheskään niin päätä vihlovaa ;)

Koitahan jaksaa!

Joku tolkkuhan tuohon on saatava. Teillä on pitkä ja pimeä syksy edessä! Ja pitäisi jaksaa. Onko mitenkään mahdollista, että tekisit 30-tuntista viikkoa ja olisit sitten aina perjantait tai maanantait kotona? Sinullahan on oikeus lyhennettyyn työaikaan. Pienimmät voisivat olla silloin kotona koko päivän, saisivat nukkua aamulla niin pitkään kuin nukuttaa. Tai sitten olisivat hoidossa vain lyhyen päivän. Hoitomaksut pienesivät, verotus kevenisi, työmatkakuluja vähemmän. Menisitte näin esim. 3 kuukautta - siihen ei kenenkään lainanmaksu kaadu.

mä sanoin tänään muksuille että menisittekste laittaa iltapalan tänään kun mä huilisin ja 3- 6- ja 7-vuotiaat meni innoissaan ja pyysivät mut sitten syömään katetulle ruisleipä- ja jugurtti-iltapalalle ja kehuja saivat kovasti! Olen pph, joten olen tänään passannut lapsille 4 ruokaa joten tästä taitaa tulla tapa meillä. 7-vuotias osaa jo tehdä mannapuuronkin. Passuuta lapsia, se helpottaa!!! Meillä koti on koko ajan pölyinen ja sekainen vaikka päivät kuluu siivoillessa, mutta kun 6 muksua touhuaa ja ruoat pitää laittaa niin ei todellakaan meillä ole yhtä tiptop kuin muilla mutten myöskään ole yhtä väsynyt kuin useat tuntemani äidit. Meillä on tehokas päivä ja illalla lapset nukahtavat k.18-19 ja saan monta tuntia aikaa nauttia hiljaisuudesta (mieheni tietää että loppuviikosta on turha edes yrittää katsoa telkkaria äänen kanssa) ja menen levollisin mielin nukkumaan.
Lepää hyvin ja organisoi asiat niin että jaksat paremmin!! Minä olen luopunut monesta asiasta nyt kun lapset ovat pieniä eikä kaduta koska tiedän että tulen kaipaamaan tätä aikaa vielä useaan kertaan.
Koettakaa nauttia tästä hetkestä!!!

Tee minkä jaksat ja koska vanhin on jo 7, niin voit pyytää jo avuksi pienemmissä askareissa. Sillä tavoin se on ennenaikanakin mennyt: isommat lapset ovat auttaneet ja oppineet siinä samalla.