arkaluontoista asiaa...

  • Viestiketjun aloittaja En uskalla mustana
  • Ensimmäinen viesti
En uskalla mustana
Eli te, joille on tehty lääkkeellinen raskauden keskeytys, niin miten kauan jälkivuoto kesti? Ja minkälaiset oli ekat kuukautiset keskeytyksen jälkeen?

Minulla tehtiin kyseinen, ikävä :'( toimenpide huhtikuun lopussa ja edelleen vuotaa... Välillä oli jokunen päivä niin, että vuoto oli niukempaa, mutta nyt on viikon verran taas tullut kuin saavista kaatamalla. Läkärissä kävin vajaa pari viikkoa sitten (jälkitarkastus). Kohtuun oli jäänyt joku pieni nestekertymä, joka ei kuulemma aiheuttaisi toimenpiteitä.

Nyt alan vaan olla todella väsynyt tähän jatkuvaan vuotamiseen. Tämä on nimittäin aivan mahdotonta. En voi lähteä lähikauppaa kauemmas, koska rätin vaihdossa on käytävä varttitunnin välein. Yöllä eivät riitä mitkään extra super long- siteet, hetkessä täynnä :\| :/ :$

Haluaisin nyt kuulla saman läpi käyneiltä kokemuksia, eli että onko enää ollenkaan normaalia?

Jotenkin alkais vaan riittämään tää turaaminen tässä kaiken psyykkisen ahdistuksen ohessa... :( :'(

 
Mulle on tehty lääkkeellinen tyhjennys keskeytyneen keskenmenon jälkeen, ja mulla vuoto kesti vajaa pari viikkoa, mutta alkoi parin viikon päästä uudelleen, ja mulla oli jäänyt kohtuun runsaasti raskausmateriaalia, raskaushormoniarvo ei lähtenyt laskuun tarpeeksi, ja lopulta siis tehtiin kaavinta, että saatiin kohtu tyhjäksi.
 
Onkohan se varmaa, ettei tarvitse tehdä toimenpiteitä, jos sinne kohtuun on jotain jäänyt? Tämä nyt on aika eri juttu, mutta minulla jäi synnytyksestä istukanpalasia kohtuun, jotka vuotivat ihan hemmetisti. Ne siis huomattiin vasta sitten, kun jouduin sairaalaan verenhukan takia...mut siis mietin vaan, että eikö sulle pitäis kaavinta tai jotain tehdä. :\|
 
Ei ole tehty sellaista mutta ei toi normaalilta kuulosta.
Eihän synnytyksenkään jälkeen vuodeta kuin seula viikkotolkulla.

Mene uudestaan lääkäriin tai soita sinne,jos vuoto estää liikkumisen.

Kaikki selviää kyllä ja elämä voittaa :hug: (luulisin)
 
Mulla ei ole lääkkeellisestä kokemusta, mutta kaavinnasta on. Mulle tehtiin se 30.4. Mulla tuli vain yhden päivän tiputtelua ja siinä kaikki. Olen kuullut paljon juttuja että lääkkeellisessä tulee kaikenlaisia tulehduksia yms.
Nyt kuulostaa siltä että sulla on jäänyt kohtuun jotain.. todella ikävää. Kun muutenkin keskenmeno on ihan kauhea kokemus niin sitten vielä tuollaista tulee siihen päälle. Suositteliko lääkäei sinulle lääkkeellistä tyhjennystä vai halisitko sen itse? Minulle lääkäri suosotteli kaavintaa, sanoi että on turvallisempi.

Voimia sinulle ja :hug:
 
En uskalla mustana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.05.2007 klo 15:07 Arkadian Ulla kirjoitti:
Mulle on tehty lääkkeellinen tyhjennys keskeytyneen keskenmenon jälkeen, ja mulla vuoto kesti vajaa pari viikkoa, mutta alkoi parin viikon päästä uudelleen, ja mulla oli jäänyt kohtuun runsaasti raskausmateriaalia, raskaushormoniarvo ei lähtenyt laskuun tarpeeksi, ja lopulta siis tehtiin kaavinta, että saatiin kohtu tyhjäksi.
Minulta otettiin verikoe, minkä mukaan raskaushormonitaso oli tarpeeksi alhainen. Mut ilmeisesti siellä on kuitenkin jotain vielä aiheuttamassa vuotoa :/ Ja ensi viikolla olis aika lääkärille, mutta en tiedä, jaksanko odotella tän "vaivani" kanssa enää kovinkaan montaa päivää :( :/

Onko tuo kaavinta minkälainen toimenpide? Siis nukutetaanko siinä? Pitääkö olla yötä sairaalassa? Miten siitä toipuu? Kiitos jos jaksat vastailla!
 
Nukutuksessa se tehdään, ja mä ainakin kaavinnasta oisin muuten toipunut hyvin, mutta sitten ne istukanretaleet oli nostaneet tulehduksen niin olin sit 4 päivää sairaalassa. Kannattaa mennä nopsasti mun mielestä lääkäri, ainakin vointi muuten huononee. Mä vuodin niin, että hemppa tippu 49:iin joten meni sit aika hätätapaukseks lopulta :/
 
En uskalla mustana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.05.2007 klo 15:11 hemuli kirjoitti:
Mulla ei ole lääkkeellisestä kokemusta, mutta kaavinnasta on. Mulle tehtiin se 30.4. Mulla tuli vain yhden päivän tiputtelua ja siinä kaikki. Olen kuullut paljon juttuja että lääkkeellisessä tulee kaikenlaisia tulehduksia yms.
Nyt kuulostaa siltä että sulla on jäänyt kohtuun jotain.. todella ikävää. Kun muutenkin keskenmeno on ihan kauhea kokemus niin sitten vielä tuollaista tulee siihen päälle. Suositteliko lääkäei sinulle lääkkeellistä tyhjennystä vai halisitko sen itse? Minulle lääkäri suosotteli kaavintaa, sanoi että on turvallisempi.

Voimia sinulle ja :hug:
Siis minulle tehtiin lääkkeellinen raskauden keskeytys, en ole keskenmenoa kokenut. Mutta hyvin ikävä kokemus on tämäkin...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.05.2007 klo 15:15 En uskalla mustana kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.05.2007 klo 15:07 Arkadian Ulla kirjoitti:
Mulle on tehty lääkkeellinen tyhjennys keskeytyneen keskenmenon jälkeen, ja mulla vuoto kesti vajaa pari viikkoa, mutta alkoi parin viikon päästä uudelleen, ja mulla oli jäänyt kohtuun runsaasti raskausmateriaalia, raskaushormoniarvo ei lähtenyt laskuun tarpeeksi, ja lopulta siis tehtiin kaavinta, että saatiin kohtu tyhjäksi.
Minulta otettiin verikoe, minkä mukaan raskaushormonitaso oli tarpeeksi alhainen. Mut ilmeisesti siellä on kuitenkin jotain vielä aiheuttamassa vuotoa :/ Ja ensi viikolla olis aika lääkärille, mutta en tiedä, jaksanko odotella tän "vaivani" kanssa enää kovinkaan montaa päivää :( :/

Onko tuo kaavinta minkälainen toimenpide? Siis nukutetaanko siinä? Pitääkö olla yötä sairaalassa? Miten siitä toipuu? Kiitos jos jaksat vastailla!
Tehtiin kevyessä nukutuksessa, ja samana päivänä pääsee pois, aikuinen saattaja tosin täytyy muistaakseni olla. Tosin nyt kuopuksen synnytyksen jälkeen mulla oli jäänyt kohtuun istukan palasia, niin ne kaavittiin pois spinaalipuudutuksessa. (muistaakseni...)
Kaavinta oli mun mielestäni huomattavasti helpompi ja vähemmän kivulias tuohon lääkkeelliseen tyhjennykseen verrattuna, ja jos vielä joutuisin valitsemaan näiden kahden välillä, niin valitsisin ehdottomasti kaavinnan.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.05.2007 klo 15:21 En uskalla mustana kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.05.2007 klo 15:11 hemuli kirjoitti:
Mulla ei ole lääkkeellisestä kokemusta, mutta kaavinnasta on. Mulle tehtiin se 30.4. Mulla tuli vain yhden päivän tiputtelua ja siinä kaikki. Olen kuullut paljon juttuja että lääkkeellisessä tulee kaikenlaisia tulehduksia yms.
Nyt kuulostaa siltä että sulla on jäänyt kohtuun jotain.. todella ikävää. Kun muutenkin keskenmeno on ihan kauhea kokemus niin sitten vielä tuollaista tulee siihen päälle. Suositteliko lääkäei sinulle lääkkeellistä tyhjennystä vai halisitko sen itse? Minulle lääkäri suosotteli kaavintaa, sanoi että on turvallisempi.

Voimia sinulle ja :hug:
Siis minulle tehtiin lääkkeellinen raskauden keskeytys, en ole keskenmenoa kokenut. Mutta hyvin ikävä kokemus on tämäkin...
Sorry.. niinpä olikin. Kiireessä luin että olisit saanut keskenmenon.
 

Yhteistyössä