Arjen pikkujuttuja, joissa voi säästää?

20.01.2008
754
0
16
Täällä on joka päivä aloituksia siitä, että rahat ovat vähissä :(

Koottaisiinko listaan vinkkejä ja arkisia asioita, joissa voi säästää? Pienistä virroista kasvaa isot purot (edit: ja pienistä puroista isot virrat, jopa :laugh: ), tiedättehän :D

Mä olen ottanut oikein tavaksi muutaman pikkuasian:

- Meillä ei oma porukka koskaan käytä kokonaista talouspaperipalaa, vaan se repäistään aina kahtia :o

- Leikkaan vanulaput kahtia (puolikas riittää silmämeikkien poistamiseen tai kasvoveden käyttöön vallan mainiosti).

- Koko perhe käyttää vesimukia hampaita pestessään.

- Suihku/hana suljetaan saippuoimisen ajaksi.

- Mä olen ahkera teen juoja. Teen aina kerralla kannullisen teetä irtoteestä ja kaadan yli jääneen termariin. Sieltä on kiva myöhemmin juoda valmista teetä.

- Puhdistan kenkäni huolellisesti useamman kerran viikossa (hyvät kengät ovat törkeän kalliita!).

- Käytän moneen moneen kertaan minigripit, raejuustorasiat yms.

- Joudun printtaamaan paljon "turhanpäiväisiä" papereita, jotka joutavat melkein saman tien keräyslaatikkoon. Tällaista tulostamista varten mulla on oma paperilaatikko, johon kerätään kaikki sellaiset paperit, joissa toinen puoli on tyhjä.

- Olen vertaillut paikallisten kauppojen hintoja ja mulla on lista siitä, missä kaupassa mikin tuote on edullisin. Tuossa kaupassa käydessäni ostan tavalllisesti niitä kaikkia :D

Kaiken tämän köyhäilyn vastapainoksi osaan sitten kyllä törsätäkin, valitettavasti... :headwall:

Puuropäivä kerran viikossa tai kahdessa
Ei mene heti kauppaan hakemaan jotain kivaa paitaa, lelua, meikkiä tms hetken mielijohteesta syntynyttä "tarvetta" seuraavana päivänä ei ehkä teekään mieli enää koko juttua

Alkuperäinen kirjoittaja Perskärpänen:
Täällä on joka päivä aloituksia siitä, että rahat ovat vähissä :(

LAITAN OMAT KOMMENTTINI VÄLEIHIN :o)
Koottaisiinko listaan vinkkejä ja arkisia asioita, joissa voi säästää? Pienistä virroista kasvaa isot purot (edit: ja pienistä puroista isot virrat, jopa :laugh: ), tiedättehän :D

Mä olen ottanut oikein tavaksi muutaman pikkuasian:

- Meillä ei oma porukka koskaan käytä kokonaista talouspaperipalaa, vaan
se repäistään aina kahtia :o

-MEILLÄ EI KÄYTETÄ OLLENKAAN

- Leikkaan vanulaput kahtia (puolikas riittää silmämeikkien poistamiseen tai kasvoveden käyttöön vallan mainiosti).

MEILLÄ EI KÄYTETÄ OLLENKAAN

EI KÄYTETÄ, VESI ON ILMAISTA

EI TOIMITA NOIN

- Mä olen ahkera teen juoja. Teen aina kerralla kannullisen teetä irtoteestä ja kaadan yli jääneen termariin. Sieltä on kiva myöhemmin juoda valmista
teetä.

EI OLE TERMARIA :)

- Puhdistan kenkäni huolellisesti useamman kerran viikossa (hyvät kengät ovat törkeän kalliita!).

SAIN JUURI LAHJOITUKSENA 15 PARIA MELKEIN KÄYTTÄMÄTTÖMIÄ KENKIÄ LAIDASTA LAITAAN (JA TYYRIITÄ SELLAISIA)

TÄTÄ TOTEUTAN, PAITSI ETTÄ EI MINIGRIPPEJÄ, VAAN LEIPÄPUSSIT JNE..

- Joudun printtaamaan paljon "turhanpäiväisiä" papereita, jotka joutavat melkein saman tien keräyslaatikkoon. Tällaista tulostamista varten mulla on oma paperilaatikko, johon kerätään kaikki sellaiset paperit, joissa toinen puoli on tyhjä.

PRINTTERISTÄ MUSTE LOPPU,TULOSTUS TAPAHTUU MUUALLA ILMAISEKSI

- Olen vertaillut paikallisten kauppojen hintoja ja mulla on lista siitä, missä kaupassa mikin tuote on edullisin. Tuossa kaupassa käydessäni ostan
tavalllisesti niitä kaikkia :D

NÄIN.

Kaiken tämän köyhäilyn vastapainoksi osaan sitten kyllä törsätäkin, valitettavasti... :headwall:

EN VOI PEESATA :D

Alkuperäinen kirjoittaja Perskärpänen:
- Meillä ei oma porukka koskaan käytä kokonaista talouspaperipalaa, vaan se repäistään aina kahtia :o

- Olen vertaillut paikallisten kauppojen hintoja ja mulla on lista siitä, missä kaupassa mikin tuote on edullisin. Tuossa kaupassa käydessäni ostan tavalllisesti niitä kaikkia :D

Meillä:

- kokonainen talouspaperi halkaistaan kahtia

- vesihana suljetaan käsiä saippuoidessa (ensin siis kastellaan kädet), hampaita harjatessa, hiuksia pestessä tai vartaloa saippuoidessa, jne. Ja sitä hanaa ei laiteta täysille, pienempikin liru piisaa ;)

- pusseja ja rasioita otetaan talteen ja käytetään uudelleen: leipäpussi koirankakkapussiksi, hedelmäpussi roskapussiksi, viilipurkki lasten askarteluun tai pikkusälän säilytysastiaksi, jne.

- postin tuomat kirjekuoret käytetään joko piirrustuspaperiksi (jota menee paljon!) tai kauppalapuiksi tai muistilapuiksi tai jos lähetän jotakin, vaikka huuto.netissä myymäni bodyn, käytän käytettyjä kuoria

- meilläkin vertaillaan hintoja ja tehdään siten selkeää säästöä: esim. maidot ostetaan Lidlistä, jossa litrahinta on n. 15 snt edullisempi kuin CM:ssa tai S-Marketissa

- ostan lähes kaikki vaatteet (sukkia ja alusvaatteita sekä kenkiä lukuunottamatta) käytettyinä tai alealealemyynneistä (siis -60-70%)

- lehtiä ei tilata, vaan ne luetaan kirjastossa tai lainataan sieltä tai kierrätetään kavereiden kanssa

- tehdään ruokaa mahdollisimman paljon itse, eineksiä ja muita kaupan valmistuotteita välttäen

Yhteistyössä