Arhg.Hammas kipee...viisuri puskee ulos.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aijaiai
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aijaiai

Vieras
Onks teil tehnyt kuin kipeetä,kun viisaudenhammas puhkee? Mä en jaksa tät särkyä, koko vasen puoli päästä ihan saa*nan kipee. :( Ja eipä oo tietenkään särkylääkettä.

Juu, tiedän tunteen. Mulla on tälläkin hetkellä tuo viisaudenhammas tosi ärtynyt, enkä raskauden takia saa ottaa kuin Paracetamolia=lällylääke. Hammaslääkärissäkään eivät tee mitään ennen kuin olen lopettanut imettämisen. Monta kuukautta vielä kärsittävänä... |O

Ei kyllä sattunu pahemmin, mutta ne tulikin jo (kai) aika ajoissa, olinkohan ees 18 sillon vielä. Nyt on jo toiselta puolelta vedetty pois molemmat, pitäis käydä vedättämässä toisetkin.
Auttaisko siihen kuuma/kylmä?

Alkuperäinen kirjoittaja Chantilly:
Juu, tiedän tunteen. Mulla on tälläkin hetkellä tuo viisaudenhammas tosi ärtynyt, enkä raskauden takia saa ottaa kuin Paracetamolia=lällylääke. Hammaslääkärissäkään eivät tee mitään ennen kuin olen lopettanut imettämisen. Monta kuukautta vielä kärsittävänä... |O

Buranaa saa muuten ottaa tilapäisesti ohjeen mukaan, paitsi ei loppuraskaudessa. Oon joutunu itekin ottaa just samasta syystä. Tautisen kipee oli koko sen puolen hammaskalusto, mihin puhkes tu viisuri. Ja oli ISO, kahden tavallisen hampaan kokoinen.

mulla näkyy vähän viisurihammasta, mut kipuja ei oo ollu joten annan sen olla. sit jos rupee puskee kunnolla niin pakko kait se on mennä lekurille vaikka oon jo vuosia vältelly...lääkäripelko on kauhea...

Tekisköhän ne hammalääkäris jotain tälle, jos menisin? se kun ei ole kokonaan ulkona viel... Mulla on aiemmin yksi viisaudenhammas nykästy irti, enkä ees tiennyt että mulla on sellanen suuhun ilmestynyt. Nyt ihmettelen tätä hammasta,kun on niin järjettömän kipeä.

Alkuperäinen kirjoittaja Liina78:
Alkuperäinen kirjoittaja Chantilly:

Buranaa saa muuten ottaa tilapäisesti ohjeen mukaan, paitsi ei loppuraskaudessa. Oon joutunu itekin ottaa just samasta syystä. Tautisen kipee oli koko sen puolen hammaskalusto, mihin puhkes tu viisuri. Ja oli ISO, kahden tavallisen hampaan kokoinen.

Mulla onkin jo viikko 36 menossa, eli Burana on poissuljettu... :(

Alkuperäinen kirjoittaja sisukasmami:
multa on nypätty 3 viisuria pois jo, 4 ei oo viä vaivannu....kannat.mennä nypätyttään se pois,lakkaa kivut heti (tai seur.päivänä ;) )

Elä kehtaa...mulla otettiin viisuri viime viikon torstaina. Siitä asti on ollut kuumetta ja ihan hiton kipeä puoli päätä. Lisäksi lykkäs pirunmoisen lentsun ja nyt pitänee mennä taas punkteeraamaan noita röörejä. Saanu ravata vuoroin hammaslekurilla, vuoroin tavallisella.

Mulla on molemmat alaviisurit tulleet ihan ulos asti ja yläviisurit ovat kurkkimassa jo.
Kasvattelen rauhassa ja sitten vasta meen ottaan pois kun on kokonaan ulkona.
Kaks kertaa vuodessa tulehtuu per hammas ja kipu kestää noin viikon mulla.

En oo oikeest uskaltan ees mennä aikasemmin, ja mitä oon nähny ja kuullu, niin jos se joudutaan hajottaa ikenen sisälle se hammas, niin on kipeetä touhuu ja pitkä paraneminen.

Alkuperäinen kirjoittaja Zoe-F:
Mulla on molemmat alaviisurit tulleet ihan ulos asti ja yläviisurit ovat kurkkimassa jo.
Kasvattelen rauhassa ja sitten vasta meen ottaan pois kun on kokonaan ulkona.
Kaks kertaa vuodessa tulehtuu per hammas ja kipu kestää noin viikon mulla.

En oo oikeest uskaltan ees mennä aikasemmin, ja mitä oon nähny ja kuullu, niin jos se joudutaan hajottaa ikenen sisälle se hammas, niin on kipeetä touhuu ja pitkä paraneminen.

jaiks.No taidanpa odottaa että tuo munkin viisuri tulee kokonaan esiin. Aiemmin,kun nypättiin hammas multa,niin taju meinas lähtee...oli hauskaa kun pitelivät mun jalkoja ylhääl siel tuolissa,heikotti niin. :D Ja jäi pienoinen kammo hammaslekuriin...

Yhteistyössä