arghh mitä öitä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Anniida
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Anniida

Vieras
Ennen meidän (tänään tasan 3kk) tytykkä nukkui niiiiiin hyvin yöt, heräs kerran , max kaks, mutta nyt....aaaaahhhh..... äidiltä männöö hermo...tyttö herää 7!!!!kin kertaa yössä (klo 20:00-06:00), tätä jatkunut jo 2viikkoa herää siis vähimmillään 4krt mutta esim viimeyönäkin 7krt! mä olen aivan silmät ristissä...onko mitään keinoja teillä mielessä millä sais noi yöheräilyt vähemmäks (kolmekertaakin yössä ois jo juhlaa...), syötän just ennen nukahtamista, mutta tissimaidolla (ja vähän korvikkeella) mennään aika pitkälti, päivälläkin syö 1-2h tunnin välein molemmat rinnat ihan rukkasiks, saattaa syödä siis herätessään tisseistä, vedellä vielä korviketta desin ja puolentoista tunnin päästä unille mennessään naukkaisee taas kummatkin rinnat tyhjiksi...mutta paino oli noussut ihan kivasti viime neuvolassa joten ei saatu ""lupaa"" alottaa kiinteitä...mua väsyttäää!!!!

Jos olisin sinä, niin katselisin tilannetta vielä pari viikkoa ja sitten alkaisin kokeilemaan jo soseitakin, jos suvussa ei olisi pahemmin allergioita esiintynyt. Tai vaihtoehtoisesti tarjoaisin hieman enemmän korviketta, kenties maitosi on niin ""litkua"" (sori tuo kauhea sana!) että vauva ei sillä jaksa. Ja ethän sinäkään tuollaista elämää jaksa, ja kun apu voi olla hyvinkin lähellä korvikkeen tai soseen muodossa. :)

Meillä aloiteltiin soseita viikko sitten ja poitsu täyttää tällä viikolla 4 kk. Mulla kyllä riittää oma maito vallan mainiosti, ja viime viikkoon saakka poitsu oli täysimetyksellä, mutta hermot meni jatkuviin rintaraivareihin. Meillä se ongelma että poika ei halua syödä rintaa, syö kyllä lopulta kun maha on aivan tyhjä, ja yleensä aina hirveän raivoamisen jälkeen. Pulloa ei oikein huoli. Jatkuviin rintaraivareihin kyllästyneenä päätin aloittaa soseet (vaikka tiedän että neuvolassa eivät hyvällä katso jos asiasta mainitsen, mutta omapa on lapseni, ja onhan soseet minunkin lapsuudessani aloitettu tässä vaiheessa ja jo aiemminkin!), jotta ei tarvis niin paljon taistella. Mutta kyllähän tuota maitoakin pitää saada tarpeeksi annettua vaikka väkisin, ettei aivan kuivu...

Voi, täältä paljon jaksamista sulle! Oon kyl sitä mieltä vähän kans, et mahtaakohan olla vähitellen aika alkaa kokeilemaan kiinteepää sapuskaa. Meillä pojalla oli käytännössä koko ajan nälkä, ja veteli korviketta tuollaiset 1200ml vrk:ssa. Mutta ei tuo maitolitku riittäny nälkää pois pitämään, hulahti vaan pojan läpi. Paljon tyytyväisempi poika, kun sai illalla esim. päärynäsosetta. Vellejä ei oo ikinä annettu, puuroa menee nyt aamuin illoin, mutta moni on saanu kyllä kuulema velleistäkin illalla avun yötä vasten.

Tsemppiä!

Meillä oli tytön kanssa 3 kk kohdalla vähän sama homma,alkoi yöllä heräilemään.Näille hujakoille kuuluu se tiheän imun kausi taas,mutta jos noin kauan jatkunut,ei voi siitäkään johtua.Meillä meni reilu viikko.Sit palattiin normaaleihin rytmeihin ja ihan tissimaidolla nukutaan koko yö aamuun asti.Ilta 21-22 menee unille.
Koita itse syödä hyvin,huomasin että kun ite oli väsy ja söi huonosti,maitokin oli kuin vettä.

Ehkä soseet tasais vähän tilannettä,jos vaavi nimenomaan syö nälkäänsä.Anna soseita jos ei rauhoitu tilanne.On meinaan kidutusta tuo 7 krt per yö....huh..Voimia ja aattele että ei tää jatku loputtomiin kuitenkaan.Jatkuvasti muuttuvaista on nää vaavien rytmit!!

Semmosta vaan, että saattaa olla, että huoneessa missä vauva nukkuu on liian kuuma. Meillä tyttö nukkuu omassa huoneessa joka tuuletetaan joka päivä monen tunnin ajan ja siellä on tosi viileeää nukkua. Eipä tuo herääkkää kuin korkeintaan kerran yössä. Viime yönä nukkui 10 tuntia ja kuudelta herättiin hörpylle ja sitten taas jatkettiin unia 1, 5 tuntia (ikää 2kk). Olen kuullut myös muiden suusta samaa eli kannattaa kokeilla tuota ""niksipirkkaa"". =)

Hei!
Olkoon tää vertaistukea tai jotain, mutta...
Meillä alkoi yöheräily kun poika täytti tasan 3 kk, sitä ennen heräs yöllä kahdesti syömään, mutta sit alkoi rumba, pahimmillaan tunnin välein heräilyä ja tosiaan, ite on aivan naatti ja pelkää jo öitä!

Nyt poika 5 kk ja viikko ja sama homma jatkunut koko ajan, viime yönä olin käynyt itkevän pojan luona aamu seiskaan mennessä muistaakseni seitsemän vai kahdeksan kertaa.
Ei nälkäänsä herää, soseita syö reippaasti , on jo syönyt reilun kuukauden eli se ei oo syynä ja tosiaankaan kiinteiden aloitus ei auttanut.

Minä olen tulla jo hulluksi, tää jatkuva yöunien häirintä vie voimat ja elämänhaluan.Toivon todella että tää rumba loppuis pian. Yleensä yöllä auttaa nukahtamaan tutti tai maitohuikat pullosta, joskus saatta hihkua ja jokeltaa ja huudella tunninkin ja sit vasta nukahtaa.

Voimia sinulle ja otan osaa...

Itse en vielä aloittaisi kiinteitä. Meillä muuten hyvin nukkunut vauva alkoi kitistä kun aloitin liian varhain kiinteät. Entäs lisämaitoa? Tai jos nukuttaisit illalla pienet päikkärit ettei lapsi olisi nukkumaan mennessä yliväsynyt? Tai jos lapsi kaipaa läheisyyttä.. voisitko ajatella nukuttavasi vieressä? No jaksamista kumminkin! Meillä nykyisin öitä riivaa jatkuvat korvatulehdukset... voisiko olla korvatulehduksen mahdollisuutta?

vastaukseksi kaikkiin ehdotuksiin (iso kiitos niistä!!!) ja kysymyksiin...meillä siis tyttö nukkuu mun viekussa, herää selvästi nälkäänsä (syö kummatkin tissit ja huutaa kun hyeena jos ei saa toistakin tissiä=selkee nälkä, ei läheisyyden kaipuu), ei nukahda tissille/pullolle vaan nukahtaa ihan silleen että makailen viekussa ja tyttö syö tuttia, jättää sen jossain vaiheessa itse ja nukahtaa vähän sen jälkeen, kuuma en usko että on(meillä viilee makkari) enempi nälkä, oon yrittäny tutittaa ja kääntää mutta huuto alkaa jos ei saa maitoa, ei syö yöllä pullosta (koitetu on ja päivällä kyllä syö), ei nukahda yölläkään tissille vaan itse kääntää pään pois kun massu täysi.

Joo vähän mua epäilyttää se oman maidon riittäminen sillon aamuyöstä kun on jo monta imetyskertaa takana tunnin välein mutta entäs ne iltasyötöt:pitäshän se maito niille riittää.

Kokeiltiin antaa nyt illalla maissivelliä (viikko sitten kokeilin antaa 50ml kahtena aamuna: ei mahapuruja) joten ens yönä sitten näkee että mikä meininki.

että sem,mosta, nyt meen nukkumaan itse :)