Arghh!!! Meidän luupääkoira osa 728...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lumiina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Lumiina

Aktiivinen jäsen
29.10.2005
7 281
0
36
Pikkusen menee herrrrrrmooootttt!!!!! |O :headwall: |O :headwall:
Olin aamuvuorossa ja mun oli pakko jättää tuo meidän toinen koira sisälle , kun se ei edelleenkään pysy tarhassa eikä ketjussa kiinni. (Kerroinkin siitä täällä yhtenä päivänä, jos joku muistaa )
Koira oli illalla myöhään ulkona, kun päästin sen irti jotta se kävis juoksemassa tuolla metsässä ja purkamassa energiaansa. Se oli n. 2.5h juoksentelemassa ja tuli klo 2.30 yöllä sisälle. Päästin sen vielä klo 5, kun heräsin töihin ulos ja se kävi reilulla puolen tunnin lenkillä tuolla metässä.
Olin varma, että nyt se on väsynyt ja nukkuu sen mun 6 tuntia kestävän työvuoron ajan. ( + matkat, eli yhteensä 8h ) Jätin vielä rullaverhot ikkunoihin jotta se luulis olevan yö.... :whistle:
Mutta paskanleka!! |O :headwall: Kun tulin töistä kotiin, niin koira oli repinyt molemmat keittiön rullaverhot kappaleiks ja olohuoneen toisen rullaverhon! |O Lisäks se oli taaaas aukonut ovet ja käynyt kusaseen ala autotalliin....
Niin ja olipa tuo syönyt eteisessä roikkuvan hihnansakkin kappaleiks.
Eipä auta, kun taas alkaa lämmittämään ja repimään noita rullaverhon raatoja ikkunoista. :( Hyvä ettei itku päässy ku kotiin tulin... Ei paljoa hyödyttäny muutama tunti töissä, ku nekin palkat menee noihin verhojen uusimisiin, jos edes piisaa...

Oikeesti, eihän toi koira voi enää olla terve?! :o :o :o

Voi vidu! Nyt vielä tuo kissa puotti pöydältä iittalan glögilasin ja sekin meni paskas... :'( Olen täysin valmis luopumaan meidän jokaisesta nelijalkaisista karvanaamoista...

*kerää lasin siruja rullaverhojen kanssa samaan läjään
M ä e n j a k sa n o i t a.... *niiiiin iso, syvä huokaus

Alkuperäinen kirjoittaja Mellu:
siis onko se pentu vai ihan aikuinen jo ??
sillä on tekemisen puute..onko sillä virikkeitä siellä sisällä ??
ootko D.A.P haihdutinta kokeillu jos tuo onkin eroahdistusta ???
2 vuotias. Siis tuolla on tekemistä keskiverto koiraa varmaan enempi...
En ole haihuttimia kokeillu.
Siitä tuli tuollainen adhd tapaus taas ku mies lähti töihin. :/

Alkuperäinen kirjoittaja Verenpisara:
Onko sillä jotain omia leluja virikkeenä? Usein voi auttaa myös, jos radio on auki hiljasella. Joku luu järsittäväksi päivän ajaksi.
Kaikkea kokeiltu... ei auta...
Mietin vaan, että mihin hittoon tuon huomenna tungen, kun mulla on 8h työpäivä ja 2h menee matkoihin, eli olen siis reilu 10h pois.
Ei paljoa huvittas sisälle jättää...

Alkuperäinen kirjoittaja Oceano:
Se pallien katkominen vois auttaakkin, moni koira rauhottunut niin. Onko koiralla jotain aktiivileluja? Esim. pallo minkä sisälle saa laitettua makupalan tms?
On sillä just tuo pallo, mutta eipä se tuntunu sitä kiinnostavan... Paljon mukavampaa on siitä repiä meidän jenkkisänky, 2 metrinen palmu, syödä 10 kengät, repiä rullaverhot jne... Sen meilestä virikkeitä on paljonkin ilman että se tuolla pallolla leikkis.

Nyt kyllä soitan miehelle ja kysyn mitä mieltä se ois tuosta pallin poistosta (tuo on yksi pallinen :D )...

Alkuperäinen kirjoittaja perämaan emäntä:
meijän kultsi 9 v, nykyään hajottaa meijän eteistä jos jää yksin vaikkakin 2 tunniksi, jos vaan on tuulinen päivä. ihan ihme vanhuudenhöperö on tuosta tullut :kieh:
:D :hug: Kysyin muuten mieheltä, että eikö se suostus luopumaan tuosta koirasta ja että ottas sen tilalle vaikka kultsin, ni ei ois jatkuvia ongelmia. Mutta näköjään niitä voi olla niittenkin kanssa. :)
Meillä tosin oli kultsi ja se eli 10 vuotiaaks. Pentu vuosien jälkeen se oli kyllä ihanan rauhallinen ja kiltti tapaus :heart: Suurella kaipauksella kyllä muistelen sitä aina...

Ai niin tuli mieleen. Meillä oli aikoinaan kotona yks kaheli koira. Se repi jo vessanpöntön kappeleiksi ukon ilmalla. Lentokone kun lensi yli niin oli sängyn alla yms.
Jos se pelkää jotain ääniä tms.
Voiskohan rauhottavat lääkkeet auttaa...
Tosin pitemmän päälle koira kidiutusta, jos pelkotiloista kyse :(

Alkuperäinen kirjoittaja mam:
Tehkää ulos häkki ja laittakaa vaan raakasti sinne.
Heh, mitäköhän minä olen tehnyt kolme päivää...

Sillä siis on häkki, jossa menee verkkoa ylä sekä alapuolella. Lisäksi naulasin sen ketjun koppiin kiinni. Laitoin ketjuun tuplalukon ja olen laittanut kattoverkkoja nippusiteillä ja nauloilla kiinni. Mutta usko tai älä, koira vaan pääsee silti irti!
Ei paljoa naurata enää. Tuo on niin uskomaton tapaus, että sitä ei usko ennenkuin omin silmin näkee...

Alkuperäinen kirjoittaja Verenpisara:
Ai niin tuli mieleen. Meillä oli aikoinaan kotona yks kaheli koira. Se repi jo vessanpöntön kappeleiksi ukon ilmalla. Lentokone kun lensi yli niin oli sängyn alla yms.
Jos se pelkää jotain ääniä tms.
Voiskohan rauhottavat lääkkeet auttaa...
Tosin pitemmän päälle koira kidiutusta, jos pelkotiloista kyse :(
Pyh, se mitään pelkää. Ei pelkkää ukkosta, ei kovia ääniä ja hirvetkin on vain sen kavereita :headwall: Eilen se veti piirileikkiä kolmen hirven kans tuossa pellolla häntä heiluen...

Minkäs rotunen toi teidän koiruus on? Meiltä löytyy 8kk:n ikänen labbiksen pentu ja melkonen tuholainen on hänkin. Mm. viime yönä heräsin yöllä sellaseen järsimisääneen ja nousin kattomaan mitä se koiruus on syömässä niin arvatkaa vaan oliko järkytys suuri kun huomasin et sillä on mun silmälasit hampaissa. Oli ottanut ne raollaan olevasta yöpöydän laatikosta. Onneksi sain pelastettua kakkulat ennen kuin ne oli tuhannen pillun päreinä.

Alkuperäinen kirjoittaja archie:
Minkäs rotunen toi teidän koiruus on? Meiltä löytyy 8kk:n ikänen labbiksen pentu ja melkonen tuholainen on hänkin. Mm. viime yönä heräsin yöllä sellaseen järsimisääneen ja nousin kattomaan mitä se koiruus on syömässä niin arvatkaa vaan oliko järkytys suuri kun huomasin et sillä on mun silmälasit hampaissa. Oli ottanut ne raollaan olevasta yöpöydän laatikosta. Onneksi sain pelastettua kakkulat ennen kuin ne oli tuhannen pillun päreinä.

:hug: Osaa ne näköjään muutkin...
Tuo meidän koira on sekarotuinen ajokoira. ( Emä ajokoira ja jotain isä ajokoira )

:laugh: :laugh: :laugh: Sori :ashamed: , mutta kuullostaa niin ihanalta. Sanoo hän, joka perjantaiaamuna ennen töihinlähtöä siivosi 2 litraa koiran oksennusta huushollin ainoalta matolta ja ryhtyi aamutuimaan mattopyykille. En kyllä osaa sanoa mitään neuvoja tuohon, meillä malamuutti repi kaikki roskapussit, vessapapperirullat yms vielä 3 veenäkin, mutta sitten kyllästyi. Nyt 11 veenä enää roskapussien repiminen ja roskien kanniskelu ympäri asuntoa on cool.

:laugh: :laugh: :laugh: Ihanaa, Lumiina, kun teillä on tuo koira. Kyllä olis palstailu tosi tosi tylsää ilman näitä koirajuttuja. :heart: Jos nyt ois irtorahaa, lähettäisin hauvelille postin mukana vähän koirannamuja. :laugh:

Yhteistyössä