Argh, taapero tuntuu taas tänään vievän multa järjen päästä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
...vaikka ihana taapero suurimmaksi osaksi onkin. Tänään on vain ollut vähän takkuisempaa, ja tuntuukin, että tosiaan kohta järki alkaa päästä paeta.

Taapero söi lounaan, jonka jälkeen annoin hänelle maitoa pullossa, ja nostin lapsen pulloineen sänkyyn. Näin toimitaan tavallisestikin, eikä tässä ole aiemmin ollut mitään ongelmaa. Yleensä taapero alkaa nukkumaan maidon juotuaan ihan omin neuvoin, mutta koska tänään kuului vielä puolen tunnin kuluttua lallattelua, kävin katsomassa, mikä lasta oikein valvottaa.

No, siellähän se oli repinyt lakanat ja petauspatjan paikoiltaan ja pirskotteli pullosta maitoa sekä jaloilleen että patjalle, jonka päällä ei ollut kuin sellainen ohut, vetoketjullinen patjansuojus josta siis maito meni hetkessä läpi. Helvetti, että alkoi ärsyttää.

Ymmärrän kyllä, että lapsi on lapsi, mutta voi perkele sentään siltikin. Tuntuu, että koko ajan tulee jotain lisätehtäviä, enkä koskaan saa olla hetkeäkään rauhassa. Tänäänkin on siivouspäivä, joten touhua on riittänyt ihan ilmankin patjanpesuja.

Karjahtelin tässä sitten aikani ja mietin, hittoonko laitan lapsen nukkumaan kun isossa sängyssä ei yksinään rupea enkä kykene häntä nukuttamaankaan, sillä on alettava hoitaa vauvaa. Laitoin sitten suuuuuuren täkin laskoksille lapsen sänkyyn, ja tein siitä eräänlaisen varapatjan... on aika pehmoinenkin.

Lapsi ei nyt kuitenkaan nuku, vaan on jo reilun tunnin kailottanut tuolla omia höpötyksiään, mikä ärsyttää mua entisestään. Lapsi kun tarvitsee ne parin tunnin päikkärinsä, tai kuuden aikaan illalla on niin sanotusti piru irti.

Huoh. Ehkä tämä tästä, ottaa vain niin päähän kun olisin halunnut tänään tehdä muutakin kuin siivoilla ja nukuttaa tuota (rakasta) pentua, mutta ei sitten näköjään.

Tekisi mieli pukea takki niskaan ja lähteä pihalle, nukkuisi tai valvoisi tuo lapsi sitten miten tykkäisi.

Huhhuh. Kiitos mahdollisuudesta purkautua.

:hug: Tiedän kyllä tunteen,nukahtaisiko rattaisiin jos tosiaan lähtisit lenkille,voisi tehdä hyvää kaikille osapuolille. Minulla on melkoisen aikaansaava 2v ja välillä huokaisen helpoituksesta kun saa jätkän kärrättyä päiväunille.

:hug: Tiedän kyllä tunteen,nukahtaisiko rattaisiin jos tosiaan lähtisit lenkille,voisi tehdä hyvää kaikille osapuolille.

Tuosta oon kyllä samaa mieltä, kannattaa kokeilla. Mulla 1,5 v ja vieläkin nukkuu rattaissa päikkärit, kun ei vaan nukahda omaan sänkyyn. tai varmaan nukahtais jossain vaiheessa, mutta paremmaksi koen, että lapsi nukahtaa unille silloin kun selvästi on sen aika ja saa sitten huoletta nukkua ne pari tuntia, jolloin myös yöunille saa nukutettua 20 aikaan.

Olen huomannut että mitä enemmän tarvitsisin sen ajan jonka jäpikkä nukkuu päikkäreitä, niin sitä todennäköisemmin se ei nuku tai ainakin nukahtaminen on erittäin hankalaa.. Joku väännös Murphyn laista varmaan. Ja ärsytys usein kasvaa eksponentiaalisesti niin että ilalla lottovoittokin olisi ihan perseestä.

Ei mulla siis mitään apuja ap:lle ole, mutta auttaa varmaan kun kohtalontoverit ilmottautuu.

Yhteistyössä