Argh....onko mun pakko mennä sinne missä muita mammoja

  • Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
ap
istuu kaffikupin äärellä ja kilpaa kertoilevat milloin heidän lastensa eka hampaat on tulleet. Mua ei kiinnosta se, eikä se milloin eka hammas tippuu!! Oman lapsen kiinnostaa, mutta en pidä siitä meteliä. EIKÖ äitien kokoontumisissa voida puhua muusta kuin mitä NicoPetteri osaa tehdä ja mitä AinoIida sanoi ym...huoh....
....mä en jaksa, jos en saa käyttää aivojani...
........en jaksa.........
...........apua.............
 
vieras
Ihan sama mulla, joudun lapsen harrastuksen vuoksi kuuntelemaan viikottain sitä reimatec-skeidaa ja oikeesti ei vois vähempää kiinnostaa. Mut niitä mammoja ei taas kiinnosta mun erilainen elämä jos siihen ei jollain tavalla liity lapsi. Ei ajatukset kohtaa sitten yhtään.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ihan sama mulla, joudun lapsen harrastuksen vuoksi kuuntelemaan viikottain sitä reimatec-skeidaa ja oikeesti ei vois vähempää kiinnostaa. Mut niitä mammoja ei taas kiinnosta mun erilainen elämä jos siihen ei jollain tavalla liity lapsi. Ei ajatukset kohtaa sitten yhtään.
no minen joudu kuunteleen reimatec-skeidaa, mutta muuten kaikkea muuta. Just tuo kilpailuhenki lasten kesken, voi räkä! Ei voi käsittää, että joidenkin elämä on pelkkää lasta, pelkkää...
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja arvon rouvat:
Mistä siellä sit saa/pitää puhua?
Vaihtelevaa hauskaa olis vaikka puhua elämänkatsomuksestaan, uskoo sitten joulupukkiin, tai mihin. Tai sitten kun, jokaisella on oma ammatti, voisi kertoa työssä sattuneista tapauksista tai ....jotain.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kuka sut sinne pakottaa??????? Miksi ois pakko mennä ja kuunnella? Miket vaihda puheen aiheita semmoisiksi, että saat käyttää aivojasi?????
Olenpa yrittänytkin vaihtaa. Sain pitkiä katseita ja sitten joku alkoi puhumaan taas niitä samoja lapsi juttujaan. Niin, mulla ei ole tyypilliset mamma-aivot nähtävästi. :) ....ja ylpeä siitä ;)
 
samoin ajatteleva
Ei muakaan ne jutut kiinnosta. Mutta mä oon aatellu silleen, ettei mua tarttekaan kiinostaa enkä siis osallistu keskusteluihin. Meidän kerhossa käy aika paljon mammoja, kyllä sieltä aina löytyy joku, jonka kanssa voi jutella muustakin kuin niistä hampaista ja reimateceistä. Ollaan keskusteltu esim. matkustamisesta jne. Tai ihan mistä vain, en muista mistä kaikesta siellä ylipäänsä jutellaan.

Monesti vaan leikin oman lapseni kanssa jos ei löydy ketään samanhenkistä äitiä.

Mua siis todella kans puuduttaa ne ap:n mainitsemat keskustelut, mutta tosiaan, yritän niissä tilanteissa luistaa paikalta.
 
vieras
Ehkäpä nuo on tilanteita missä ei kovin syvällisiä keskustella. Sun pitää vaan kestää jos kerta pakko on mennä. Eikä se välttämättä ole kilpailua vaan ihan vertaistukea jutella samassa elämäntilanteessa olevien kanssa.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ehkäpä nuo on tilanteita missä ei kovin syvällisiä keskustella. Sun pitää vaan kestää jos kerta pakko on mennä. Eikä se välttämättä ole kilpailua vaan ihan vertaistukea jutella samassa elämäntilanteessa olevien kanssa.
Mua naurattaa se, että pitääkö joka nuhaan saada vertaistukea, joka hampaaseen, joka yölliseen heräilyyn....kiitos, sain oikein makoisat naurut...kiitos ;) !!
 
vieras
Ja vielä lisäksi, että varmaan monella aluksi on helpompaa alkaa puhumaan lapsesta kuin itsestään ja sit kun tulee enemmän tutuksi niin jututkin muuttuu henkilökohtaisemmiksi
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ehkäpä nuo on tilanteita missä ei kovin syvällisiä keskustella. Sun pitää vaan kestää jos kerta pakko on mennä. Eikä se välttämättä ole kilpailua vaan ihan vertaistukea jutella samassa elämäntilanteessa olevien kanssa.
Mua naurattaa se, että pitääkö joka nuhaan saada vertaistukea, joka hampaaseen, joka yölliseen heräilyyn....kiitos, sain oikein makoisat naurut...kiitos ;) !!
Ole hyvä. Mutta joillakin ei välttämättä ole muitakaan kenen kanssa noista puhua, kuin toiset äidit kerhoissa. Vieläkin kysyn et sun on sinne pakko mennä?
 
tätinen
Meinaatko, että niitä äitejä kiinnostais sun baariseikkailut tai miesjutut! Kyllä mä kuuntelen mieluummin sitä lapsiaihetta. Mutta pysy pois mammapiireistä ja painu jonnekin missä itsensä muita fiksummiksi luulevat kokoontuu!
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ehkäpä nuo on tilanteita missä ei kovin syvällisiä keskustella. Sun pitää vaan kestää jos kerta pakko on mennä. Eikä se välttämättä ole kilpailua vaan ihan vertaistukea jutella samassa elämäntilanteessa olevien kanssa.
Mua naurattaa se, että pitääkö joka nuhaan saada vertaistukea, joka hampaaseen, joka yölliseen heräilyyn....kiitos, sain oikein makoisat naurut...kiitos ;) !!
Ole hyvä. Mutta joillakin ei välttämättä ole muitakaan kenen kanssa noista puhua, kuin toiset äidit kerhoissa. Vieläkin kysyn et sun on sinne pakko mennä?
Noh, ei pakko, mutta vanhempi lapseni saa sieltä leikkiseuraa (4v), kun pienemmästä ei vielä seuraksi silleen ole. Siksi pakko, sen olen itselleni määritellyt. Kukaan ei oikeesti pakota, ei.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja tätinen:
Meinaatko, että niitä äitejä kiinnostais sun baariseikkailut tai miesjutut! Kyllä mä kuuntelen mieluummin sitä lapsiaihetta. Mutta pysy pois mammapiireistä ja painu jonnekin missä itsensä muita fiksummiksi luulevat kokoontuu!
En baareissa hillu, enkä muista miehistä kuin omastani tiedä. Maailmassa on paljon, paljon muuta kuin baari, miehet,lapset!!! Saan vaikka pitsinnypläyksestä tai politiikasta paremmat keskustelut aikaiseksi.
 
no mä olen sellainen äiti, joka juttelee noita yöheräilyjä yms juttuja, tosine en vielä kerhoissa käy, mutta kyllä se on jotenkin ns helppo aihe, mutta kyllä mä mielestäni osaan puhua muustakin elämästä, mutta en ihan nopeasti itsestäni välttämättä sitä sisintä paljasta, joten ne lapsi aiheet on niitä jäänmurtajia.
 
öh
Tuo on yksi syy siihen, miksi mä en koskaan ole viihtynyt perhekerhoissa tai vastaavissa paikoissa. Pari kertaa kokeilin esikoisen kohdalla ja siihen jäi (lapsia meillä kolme). Puistoissa pääsee vaipan sisältö -juttuja tarvittaessa karkuun, koska joutuu juoksemaan lasten perässä. Mulla on onneksi myös sellaisia äitikavereita, joiden kanssa keskustelemme paljon muistakin asioista.

Sanottakoon selvyyden vuoksi, etten mä pidä noita "pelkkiä lapsijuttuja puhuvia äitejä" mitenkään itseäni huonompia, mä vain olen erityylinen kuin he.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja emmy83:
no mä olen sellainen äiti, joka juttelee noita yöheräilyjä yms juttuja, tosine en vielä kerhoissa käy, mutta kyllä se on jotenkin ns helppo aihe, mutta kyllä mä mielestäni osaan puhua muustakin elämästä, mutta en ihan nopeasti itsestäni välttämättä sitä sisintä paljasta, joten ne lapsi aiheet on niitä jäänmurtajia.
ei ole kaikkein sisimmän paljastamista, jos puhuu vaikka politiikasta tai elämänkatsomuksestaan. Ne on mielipidesuuntauksia.
No, kerrotko, miksi yleensä keskustelu tyrehtyy, jos se siirtyy pois lapsiaiheista?
 
vieras
Voin häpeilemättä myöntää että olen äiti joka puhuu lapsistaan. Sitä kautta ne jututkin sitten ajallaan muuttaa muotoaan. Mut mulla on sitten varmaan ne tyypilliset mamma-aivot ja aivan hyvin olen pärjännyt.
 
vieras
Äitien tapaamisten yhdistävä tekijä on yleensä se, että kaikki ovat äitejä. Aika loogista siis keskustella äitiyteen liittyvistä asioista.

Jos haluat keskustella pörssikursseista, mene vaikka yhtiökokouksiin tai kauppakorkeaan.

Ei kukaan mene yhtiökokoukseenkaan ja valita, kun kukaan ei halua puhua Nico-Petterin hampaasta.
 
2n lasta
Alkuperäinen kirjoittaja arvon rouvat:
Mistä siellä sit saa/pitää puhua?
No mistäs nyt naiset usein keskenään puhuvat? Vaikka vaatteista tjs, leffoista, harrastuksista, ihan mistä vaan mutta itse en todellakaan jaksa jauhaa koko aikaa lapsista, ihan riittää mulle että kotonani niistä miehen kanssa juttelen ja niitä hoidan. Sit ku lähen pihalle, niin kiitos ihan muuta haluan olla muutakin kuin äiti.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Äitien tapaamisten yhdistävä tekijä on yleensä se, että kaikki ovat äitejä. Aika loogista siis keskustella äitiyteen liittyvistä asioista.

Jos haluat keskustella pörssikursseista, mene vaikka yhtiökokouksiin tai kauppakorkeaan.

Ei kukaan mene yhtiökokoukseenkaan ja valita, kun kukaan ei halua puhua Nico-Petterin hampaasta.
Jatkan vielä: On myös yleistä keskustella eri paikoissa sellaisista aiheista, joihin oletetaan, että kaikilla voisi olla jotain sanottavaa. Ei mulla ole hirveästi keskusteltavaa elämänkatsomuksesta eikä kiinnosta. Jollakin toisella ei taas politiikasta jne.
 

Yhteistyössä