ARGH!MUA RAIVOSTUTTAA!Naapurin lapset...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja just joo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

just joo

Vieras
Tuli naapurin poika pikkusiskonsa kanssa hakemaan meiän poikaa ulos tai ihan miten vaan sanoi naapurin poika kun kysyin et'mitäs nyt?Meillä nuorin nukkuu ku on hiukan nuhanen...Sanoin et'juu menkää pihalle et'meillä nukutaan ja älkää jääkö pihalle mekkaloimaan ku ikkunat auki ja omakotitalon piha siis kyseessä.Ensin ei saanu naapuri siskoaan meiltä ulos,"ajeli"rattailla sisällä ja kun veli yritti saada ulos niin huutoahan siitä tuli.Mä koitin sanoa kanssa et'nyt ulos leikkimään kun pitäis olla hiljaa...Noh,pihalta ei saanu veli siskoaan lähtemään ja jonkun aikaa siinä sit leikkivät,tai sisko teki hiekkakakkuja jne.Vieläkin tuola pihalla ovat,mut en jaksa mennä komentaan taas,katotaan herätäänkö meillä sit kohta!?!?Noh,pahimman väsyn ku saa nukuttua ni jaksaa iltaan.
Ja pitää sen verran lisätä:kun naapureilla nukutaan niin naapurin poika tulee meille ja ei puhettaka et'niille tai niiden pihalle sais mennä!!!
Tiiän toki,lapset on lapsia ja ei ne pysty itsekään suht pieninä omaa pikkusiskoaan/-veljeään vahtimaan ja "komentamaan".

Alkuperäinen kirjoittaja s:
TÄHÄN aikaan päikyillä?
teil vissii valvotaan myöhään`?

Ööö...tota miten niin päikyillä????En ainaka ite oo sellasta maininu alotuksessani!?!Mainitsin et'nukkuu kun on hiukan nuhanen ja ainaki meillä kun on lapsi/lapset kipeinä niin sitä väsyy tavallista helpommin.Meni siis ihan pikku unille et'jaksaa iltaan ku yöunille menee.Ei kyllä aamulla tarvi hoitoon mennä et'sinänsä saa juu valvoakin myöhempään ja aamulla nukkua niin kauan ku nukuttaa =)=)

Mä kans ni oli kerran et' toi naapuri niin sanoi että menkää omaan pihaan.Ni mä sille sit'et' joo, kenen lapsia tässä nyt niinko on.Niin eipä oo sen jälkeen ni näkyny.Vaan eipä tartte enää tulla meidän pihaan.Ni nukkumassa oli sit'sekin.Nuhaa ja kuumetta oli tälläkin.En kyllä ymmärrä tuollaista.

no ensinnäkin naapurin vanhemmat tuskin tietää, että teidän nuorimmainen on nukkumassa 18.30 kun lapset tulee hakemaan teidän lasta ulos.
Ja toiseksi hehän ovat viisaita vanhempia, jos todella kieltävät, että heillä ei leikitä, kun on nukkuma-aika. Kannattaisiko itsekkin tehdä niin?
Ja ei todellakaan lapset ole velvollisia huolehtimaan toisistaan vaan aikuiset on, eli sinä teidän kodissa ja pihalla, ei veli.
Jos lapset ärsyttää, käy sanomassa vanhemmille selvät kyläilysäännöt äläkä naapurin lapsia syytä omasta toimettomuudestasi.
Kyllä nyt aikuinen ihminen pitää saada ote lapsista.

Yhteistyössä