Argh! Miksi mä en osaa "pohtia eri vaihtoehtoja" ?!

ImpiEllenAnna

Aktiivinen jäsen
21.04.2004
8 208
0
36
Tai no joo, osasin vähän mutta en tarpeeksi. Olen kirjoittanut 2½ sivua tuota pohdintaa. 7-10 sivua pitäisi olla. Mä en vaan enää keksi mistä suunnasta pohtisin lisää. Mielestäni olen jo vastannut kaikkeen |O |O Mä vihaan sivurajoituksia. Kuka sellaiset on menny keksimään? :kieh:

:D Mulla taas on vikana se etten osaa tiivistää. Pystyisin kirjoittamaan varmaan kirjan jostain mitättömästä aiheesta, kuitenkin tekstistä 90% on turhaa :laugh: Onneksi ei enää tarvitse mitään kirjoitella.

Alkuperäinen kirjoittaja Teenlitku:
Kerros nyt, mikä sulla on aihe, ja miten olet sitä käsitellyt?

Aiheena: Kannattaako yrityksen ottaa käyttöönsä taloushallinnon ohjelma ( ja palkata työntekijöitä ) vai käyttää edelleen tilitoimiston palveluja ja excel-ohjelmaa? Kyseessä laajeneva yritys.

Mä olen miettinyt kustannusten kannalta, työntekijöiden kannalta ja mahdollisen takaiskun kannalta ( ettei laajennus toteutuisikaan ). Voiskohan tota miettiä vielä asiakkaiden kannalta.. ? hmm..

Olen myös vertaillut 4 eriä taloushallinnon ohjelmaa ja päätynyt sellaiseen ympäripyöreään suositukseen mikä noista kannattaisi ottaa käyttöön.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Mitä sä väkerrät?

Paperittoman taloushallinnon tehtävää. Mielenkiintoinen aihe, mutta mä en millään saa tuota sivumäärää täyteen.

Nyt on tasan 3 sivua tekstiä, 4 puuttuu |O Ja mun on lähdettävä kouluun ihan kohta, joten on pakko jatkaa tota vielä iltapäivälläkin.

Alkuperäinen kirjoittaja ImpiEllenAnna:
Kerros nyt, mikä sulla on aihe, ja miten olet sitä käsitellyt?

Aiheena: Kannattaako yrityksen ottaa käyttöönsä taloushallinnon ohjelma ( ja palkata työntekijöitä ) vai käyttää edelleen tilitoimiston palveluja ja excel-ohjelmaa? Kyseessä laajeneva yritys.

Mä olen miettinyt kustannusten kannalta, työntekijöiden kannalta ja mahdollisen takaiskun kannalta ( ettei laajennus toteutuisikaan ). Voiskohan tota miettiä vielä asiakkaiden kannalta.. ? hmm..

Olen myös vertaillut 4 eriä taloushallinnon ohjelmaa ja päätynyt sellaiseen ympäripyöreään suositukseen mikä noista kannattaisi ottaa käyttöön.

Ooksä arvioinut kaikkia neljää ohjelmaa noista kaikista näkökulmista? Ja lopuksi tehnyt yhteenvetoa ja johtopäätöksiä?

Ootko selittänyt, mitkä kaikki seikat on otettava huomioon mietittäessä asiaa (ja tehtäessä valintaa) kustannusten, työntekijöiden, asiakkaan, takaiskun näkökulmasta, ts. mitkä asiat vaikuttaa noihin?

Alkuperäinen kirjoittaja ImpiEllenAnna:
Mitä sä väkerrät?

Paperittoman taloushallinnon tehtävää. Mielenkiintoinen aihe, mutta mä en millään saa tuota sivumäärää täyteen.

Nyt on tasan 3 sivua tekstiä, 4 puuttuu |O Ja mun on lähdettävä kouluun ihan kohta, joten on pakko jatkaa tota vielä iltapäivälläkin.

Mä vihaaaaan kirjallisia tehtäviä.
Sunnuntaina sain valmiiksi yhden kymmensivuisen, eilen sain lopultakin valmiiksi toisen (6-sivuinen, piti palauttaa jo keväällä :D :ashamed: ). Tänään pitäis saada valmiiksi yksi 5-6 sivun juttu, ja lukea anatomian tenttiin, mutta ajattelin palstailla sen sijaan :xmas:

Sairastapausten vaikutukset oma vs ulkoistettu, vakuutukset (mm tilitoimistoilla on jos kämmäävät), vaikutus asioihin, esim verottajan kyselyt vähenee paljon kun voi sanoa että ottaa yhteyttä xxx tilitoimistoon, muuttuvien verolakien ym ajan tasalla pysyminen (kenen ajalla ja kustannuksella opiskellaan jne) eli tässä myös lisää aiheita =)

Ooksä arvioinut kaikkia neljää ohjelmaa noista kaikista näkökulmista? Ja lopuksi tehnyt yhteenvetoa ja johtopäätöksiä?

Ootko selittänyt, mitkä kaikki seikat on otettava huomioon mietittäessä asiaa (ja tehtäessä valintaa) kustannusten, työntekijöiden, asiakkaan, takaiskun näkökulmasta, ts. mitkä asiat vaikuttaa noihin?

En ole erikseen pohtinu jokaisen ohjelman näkökulmasta. Musta nuo ohjelmat on niin samanlaisia muutenkin. Tai sitten mä en löydä niistä hirveesti eroja netistä. Tehtävää vaikeuttaa sekin, että hintatietoja ei ole saatavilla mistään noista. Eli mun pohdintani on varmaan sama kuin sun käsitys yhteenvedosta ja johtopäätöksistä :ashamed: Täytyy yrittää laajentaa tota ja tehdä ekaksi jokaisesta ohjelmasta pieni arviointi.

Mielestäni olen selittäny nuo huomioon otettavat asiat. Paitsi tuosta asiakkaan näkökulmasta vielä. Multa on kyllä varmasti jääny joku oleellinen seikka huomaamatta. :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja yrittäjän puoliso:
Sairastapausten vaikutukset oma vs ulkoistettu, vakuutukset (mm tilitoimistoilla on jos kämmäävät), vaikutus asioihin, esim verottajan kyselyt vähenee paljon kun voi sanoa että ottaa yhteyttä xxx tilitoimistoon, muuttuvien verolakien ym ajan tasalla pysyminen (kenen ajalla ja kustannuksella opiskellaan jne) eli tässä myös lisää aiheita =)

KIITOS!! :flower: :flower: =) =)

Mä vihaaaaan kirjallisia tehtäviä.
Sunnuntaina sain valmiiksi yhden kymmensivuisen, eilen sain lopultakin valmiiksi toisen (6-sivuinen, piti palauttaa jo keväällä :D :ashamed: ). Tänään pitäis saada valmiiksi yksi 5-6 sivun juttu, ja lukea anatomian tenttiin, mutta ajattelin palstailla sen sijaan :xmas:

Mä vihaan kanssa :kieh:

Heti kun saan tuon palautettua niin alkaa toisen vähintään 10 sivua pitkän jutun tekeminen. Lisäksi vielä muutama ryhmätyö. Ja mulla on kanssa pari sellaista kirjallista työtä tekemättä mitkä olis pitäny palauttaa jo keväällä :ashamed: nekin olis tietty hyvä tehdä, niin saisi opintopisteitä taas lisää. Voi vattu tätä koulua. Kyllä mä huokaisen helpotuksesta kun tämä joskus loppuu |O

Niin juu munhan pitäisi aloittaa opinnäytetyön teoriaosan tekeminenkin jo.. :o