Ä
äityli
Vieras
Niin mitäs se poika haluaisi sitten vielä iltasella puuhailla? Mitä itse ajattelet? Jos ei siis lukeminen innosta...
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Mieskö teillä kaikesta määrää. Kyllä olisi mun 9v lapselle liian aikaista mennä puol ysiltä nukkumaan, jos menee kymmeneen kouluun. Lapseni tarvitsee unta korkeintaan kymmenen tuntia yössä. Yleensä menee kymmenen aikaan nukkumaan. Ja todellakin saa valvoa lomalla pitempään. Ei kyllä jaksa valvoa kuin korkeintaan yhteentoista. Hirveitä tiukkapopoja olette. Isäni oli samalainen, enkä todellakaan tykännyt tai arvostanut. Olin jopa onnellinen kun vanhempani erosivat ja jäin äidin kanssa asumaan. Oli paljon rennompaa, eikä tarvinnut pelätä yms.
Alkuperäinen kirjoittaja äityli:Niin mitäs se poika haluaisi sitten vielä iltasella puuhailla? Mitä itse ajattelet? Jos ei siis lukeminen innosta...
Alkuperäinen kirjoittaja voi voi:Itse sanoisin pojalle että jos ei halua lukea niin laittaa silmät kiinni ja miettii mukavia.... Kyllä meilläkin koululainen välillä protestoi unille menoa, mutta se on voi voi... aikuinen sanelee säännöt. Mitä sinun mielestäsi poika sitten voisi tehdä silloin klo 20.30 aikoihin? Ei kai ainakaan katsoa tv:tä enää niin myöhään....
Alkuperäinen kirjoittaja no:jospa miehesi suostuisi kokeilemaan että poika menisi vasta klo 9 sänkyyn? Voihan olla että siltikin huutelisi että uni ei tule...? Jos hänen on vaan vaikea rauhoittua ja saada unen päästä kiinni?
Alkuperäinen kirjoittaja Kohta kolmen äiti:Mun on nyt pakko kysyä, että miksi annat isän päättää tästä asiasta yksin kun itse kerran olet erimieltä??! Itse en pakottaisi tuon ikäistä lasta sänkyyn/pakolla nukkumaan, jos ei väsytä. Eikä pakottaisi miehenikään. En vaan nyt ihan äitinä käsitä miksi annat miehesi jyrätä tässä asiassa??
Pystyttekö keskustelemaan tästä miehesi kanssa ihan kunnolla ? Täytyyhän sinunkin mielipiteesi hänelle jotain merkitä. Perustelet asian hänelle niin luulis menevän perille. Vaikea kyllä sanoa miksi miehesi on noin kiinni tuossa rutiinissa, olisiko heillä ollut tuo käytäntö sitten kotona lapsina, tai jotain vastaavaa?Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja Kohta kolmen äiti:Mun on nyt pakko kysyä, että miksi annat isän päättää tästä asiasta yksin kun itse kerran olet erimieltä??! Itse en pakottaisi tuon ikäistä lasta sänkyyn/pakolla nukkumaan, jos ei väsytä. Eikä pakottaisi miehenikään. En vaan nyt ihan äitinä käsitä miksi annat miehesi jyrätä tässä asiassa??
ei en anna!!!!! vaan mies yrittää sitä kokoajan. se alkaa touhuumaan lapsia jo kasin jälkeen sänkyyn, jolloin minä yleensä sanon että "nytkö jo" ja mies kässää tilanteen. tosin, joskus/usein se ehtii laittaa lapset sänkyyn esim. sillä aikaa kun olen koiraa lenkittämässä ja jotenkin se on saanut lapsillekin taottua päähän että siihen ja siihen aikaan mennään nukkumaan, omassa sängyssä nukutaan oli mikä vaan jne.
ap viestini tarkoitus oli etten tajua tuota sen tapaa, itsepintaisesti yrittää pitää kiinni vanhoista nukkumaanmeno ajoista kun ne ei selkeesti toimi, esikoisen kohdalla.
Alkuperäinen kirjoittaja Cassyput:Mulle tuli tässä mieleen, että tiedätkö miten sun mies on itse pienenä nukkunut? Kaikki ei tunnu olevan kohdallaan.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:no meillä ei tuo 9v saa vielä kasin puoli ysin aikaan unta! tätä jatkunut jo vuoden verran. hän nukahtaa n. puoli 10 aikaan, herää seiskan-puoli 8 aikaan aamulla. eli saa aivan riittävästo unta.
en tajua tuota pakko nukuttamista, illasta toiseen lapsi makaa sängyssään hereillä tunnista puoleentoista. se ei ole hyväksi, siitä olen ottanut selvää. ja lapsi ahdistuu siellä sängyssä.
JA mä olen sitä mieltä et lomalla lapset saa valvoa myöhempään jos jaksavat. meillä se ei vaikuta seuraavan päivän mihkään kiukutteluihin tmv. kohta lähdetään reissuun ja siellä tod saa lapset valvoa jopa puolille öin. (reissussa mies antaa lasten valvoa)