Argh! jokohan tää ollut täällä.. SUSIKOIRA RAATELI PIKKUPOIKAA!

påå
Milloin lähtisit sinne? Kyseessä toinen synnytys, ekan synnytyksen kesto 7h ja meneehän siihenkin aikaa, että anoppi ehtii meille esikoista hoitamaan.

Neuvolantädin mielestä sinne kannattaa lähteä, kun säännöllisiä supistuksia on ollut tunnin. Ei mitään puhetta niiden tiheydestä. Muutoin sitten, jos vedet menevät tai alkaa verenvuoto. Mä en kyllä ajatellut uskaltaa venyä kotona niin kauan, että supistaa säännöllisesti vaikka 10 min välein
 
nojaa
No tota, tässä kyseisessä tapauksessahan (ainakin lehdessä niin luki) myös naapurit ovat pitäneet kyseistä saksanpaimenkoiraurosta aggressiivisena ja pelänneet, milloin jotain tapahtuu. Nyt tapahtui.

Mutta en mäkään nyt tota ihan raateluksi olisi kutsunut. Ja toki äidin on katsottava lapsensa perään.
 
"vieras"
Mikshän tota susikoira-nimitystä käytetään otsikoissa AINA.Tai että susikoiran näköinen.. Ilmeisesti se kertoo siitä että koirarotu olisi petoeläin. Ärsyttävää!!
 
Jebs
Koirat olivat siis kytkettyinä. Itse en ainakaan luota yhteenkään koiraan niin paljoa, et ohittaisin ylettymisetäisyydeltä koiraa ilman et omistaja on keskittyny koiriinsa ja ohitustilanteessa myös itse oon keskittyny koiriin. Ei sillä, ettenkö tykkäis koirista, mut omistajia kun on niin monenlaisia. Kaikkeen on pakko varautua. Onhan mulla itelläkin koira ja jos sen kanssa jossain liikun, on silmät takaraivossakin. On tiedettävä mitä oma koira tekee, ja onko joku lähestymässä. Lapset yksinään ovat välillä yllättävän rohkeita ja röyhkeitä.

Niin, omalla tilannetajulla nainen ois voinu helposti välttää tilanteen. Älä koskaan päästä lasta koiran luo, jos omistaja ei anna lupaa.
 
Niin siis itsellä ei tulis mieleenkään päästää lasta minkään kokoisen tai näköisen koiran lähelle, varsinkaan jos ei tiedä onko koira kiltti vai ei, ja vaikka olisikin kiltti saattaa lapsessa esim tuoksa joku houkutteleva tuoksu ja koira saattaa lipaista tai näykkäistä niin kuin tässä ilmeisesti käynyt, näykkäsyä isompi tuo jälki ei ole.

Lähinnä siis tuo otsikointi mua ärsyttää kun koirarotua aletaan taas inhoaman näiden juttujen perusteella kun ne on niin pelottavia, jokaisessa koirarodussa on kiukkuisiakin tapauksia, ja siis tietenkin hyvä jos kyseinen koira muutenkin ollut agressiivinen ihmisä kohtaan ettei pahemmin käynytja jos nyt omistajat tosissaan asiaan paneutuisivat että mistä johtuu koiran käytös ja kuinka sen saa siltä pois, jos ei saa niin koira on pidettävä tarkemmassa valvonnassa.

En siis ymmärrä sitäkään että omistaja on antanut pienen lapsen käydäkään lähellä koiria saati äitiä että on lapsensa siihen päästänyt...
 
Joona kävi katsomassa naaraskoiraa, jonka vieressä koiran omistava mies vaihtoi auton renkaita. Joona katseli koiraa vähän aikaa ja palasi sitten äitinsä Johannan luokse.

Tarkoitin tätä kohtaa sillä että äiti on päästänyt lapsensa koiran lähelle..

Ja siis itse esim. kaupan pihassa kiinni olevat koirat kierrän kaukaa... Ja kierrän muuten pienetkin koirat, ne on mun mielestä pelottavampia... Kuten meidän talossa käyvät chihut...
 
Häh
Siis tää äitihän oli menossa poispäin koirista, lastaan kädestä pitäen... Kyllä tollanen hurttaa joutais lopetettavaks :(
Miten se oli menossa poispäin, kerta olivat menneet katsomaan koiria? Ja ovat olleet niin lähellä, että koira on kytkettynä ylttänyt kimppuun?

Ei sillä, jos lapsi on vaan vieressä viattomasti seissyt katsomassa, ei normaalin koiran kuuluisi hyökätä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Häh;23657186:
Miten se oli menossa poispäin, kerta olivat menneet katsomaan koiria? Ja ovat olleet niin lähellä, että koira on kytkettynä ylttänyt kimppuun?

Ei sillä, jos lapsi on vaan vieressä viattomasti seissyt katsomassa, ei normaalin koiran kuuluisi hyökätä.
Joona kävi katsomassa naaraskoiraa, jonka vieressä koiran omistava mies vaihtoi auton renkaita. Joona katseli koiraa vähän aikaa ja palasi sitten äitinsä Johannan luokse. Äiti ja poika kulkivat käsi kädessä.
 
Häh
Ja kuten joku sanoi, että jos koira olisi raadellut, naama olisi paljon pahempi. Onko se koira hypännyt "vaan" innoissaan päälle ja ruhjeet tulleet vahingossa (tassuista) tms? Ei sekään hyvää käytöstä ole, mutta ei koirakaan silloin ole tahallaan tarkoittanut satuttaa, jos tilanne on sellainen ollut.
 
Hyi kauhea! Tuon takia pelkään sakemanneja ihan pirusti. Ne ovat niin vaativia koiria, ja niiden koulutus menee helposti pieleen. :(
Kokeneemmatkin saattavat epäonnistua.
 
"vieras"
Todella valitettava tapaus. :(
Onneksi ei käynyt pahemmin.

Luin myös tällaisen uutisen.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/201104260172933_uu.shtml

Itseäni vain mietityttää tuo kohta 7.

"7. Älä lyö hyökkäävää koiraa, sillä se voi pahentaa tilannetta."

Jos aikuisella ihmisellä on tarpeeksi ruista ranteissa niin varmasti lyönti tuollaisessa tilanteessa auttaa. Tiedän muitakin puolustuskeinoja, mitä aikuinen ihminen voi käyttää hyökkäävää koiraa vastaan.

Pikkulapsella taas ei ole mitään mahdollisuutta pärjätä ainakaan isokokoista koiraa vastaan.
 
Ihan yhtä paljon on vikaa lapsen äidissä kuin koiran omistajassakin. Koskaan en päästäisi lastani vieraan kytketyn koiran luokse.
Ja raatelu ei kyllä ole ihan sopiva sana tuohon tapaukseen. Tosin olen myös sitä mieltä, että koira ei saa koskaan purra ilman käskyä.
 
Mikä ihmeen susikoira?? Saksanpaimenkoira on ihan eri asia kuin susikoira...

Ja jos tuon kokoinen koira raatelisi lasta, niin pahemmat vammat tulisi lapselle. Meillä nuorin lapsi tykkää ihan hirveän paljon koirista ja pienestä lähtien ollaan opetettu, että koiraa ei voi mennä lähestymään ihan noin vain.
 

Yhteistyössä