argh! huomenna taas kuuntelemaan kuinka huono äiti olen...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huono äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja huono äiti;29007231:
aih.. Kiitos vain. Rupeen rypee itsesyytöksissä kun lapseni syö ja kasvaa hyvin. Kaiken muunkin paskan päälle josta en edes jaksa valittaa..

ja pyydä lääkäriä tekemään sulle masennustesti. Sun pää ei toimi, kaikki ei ole kohdallaan.

[quote="vieras";29007229]vie se lapsi lääkäriin. Ja lopeta maidon antaminen. Se on maidolle (ja/tai viljoille)allerginen etkö tajua.

Kaikki allergiat ei näy testeissä! Eikö sulle riitä se että allergia näkyy vauvan ihottumana. Kauanko aiot jatkaa vauvasi kiusaamista?[/quote]

kuule me on juostu jo 8kk lääkäreissä on poistettu ruokavaliosta kaikki. Testattu kaikki. On otettu verikokeita on tehty sitä ja tätä. Eikö se oo kans jo aika rääkkäämistä!!!! Ja lääkärit ei löydä syytä muuta kun että on atoopikko. Onko se siis tyhmyyttä ja mun vika ettei lääkäritkään osaa muuta sanoa!!!!

[QUOTE="vieras";29007240]ja pyydä lääkäriä tekemään sulle masennustesti. Sun pää ei toimi, kaikki ei ole kohdallaan.[/QUOTE]

Ja mistä päättelet että olisin masentunut?

Alkuperäinen kirjoittaja lääkäriteiosaa;29006909:
Minullakin on atooppinenihottuma. Joo testattiin kuukaisi kaupalla mille olen allerginen ja jätettiin ja otettiin ruokia ja juttuja pois, lääkärille yritin kertoa että entäs jos olen atoopikko niin ei kun allergialta näyttää.

Ja yksityiselle kun menin niin siellä totesivat vuorokaudessa että kyllä tämä atooppinenihottuma on.
Minä kävin parina vuonna useasti eri lääkäreillä, testeissä ja kaikkea. En saanut mitään toimivaa apua, enkä diagnoosia. Olin aivan varma, että minulla on atooppinen ihottuma, jonka kanssa pitää vain oppia elämään, ilman helpotusta. VAIHDOIN shampoo-merkkiä ja huomasin ihottuman lieventyvän ja lopulta katoavan. Kannattaa siis huomioida, ettei ihottuma tule välttämättä siitä mitä syö, vaan se voi johtua myös shampoosta tai pyykinpesuaineesta. Nyt ei ole ollut ihottumaa kahteen vuoteen, koska olen käyttänyt vain allergialiiton hyväksymiä shampoita ja pyykinpesuaineita.

Alkuperäinen kirjoittaja huono äiti;29007251:
kuule me on juostu jo 8kk lääkäreissä on poistettu ruokavaliosta kaikki. Testattu kaikki. On otettu verikokeita on tehty sitä ja tätä. Eikö se oo kans jo aika rääkkäämistä!!!! Ja lääkärit ei löydä syytä muuta kun että on atoopikko. Onko se siis tyhmyyttä ja mun vika ettei lääkäritkään osaa muuta sanoa!!!!

Valitettavasti ketjun lukeneena ylläoleva ei pidä paikkaansa. Ja kyllä toiminnassasi olisi totisesti parantamisen varaa.

A) aloitit kiinteät (vellin ja perunan) 2kk iässä, samaan aikaan alkoivat ihottumat. >lapsi allergisoitui ko.aineille.

B) alle 1-v. ikäiseltä on aivan turhaa tutkia verestä allergeenejä (eläimet, ruoka-aineet ym), veritestit eivät ole LUOTETTAVIA tuon ikäiseltä

C)Annat selkeästi moniallergiselle vauvalle jo 6 kk iässä lehmänmaitoa?! Nyt järki käteen..

D) Kun tutkitaan vauvojen ruoka-aine allergioita välttämisaika pitää olla minimissään 2 viikkoa! Teillä oltiin maidottomalla 1 viikko..

E) tod. näköisesti lapsi on allerginen myös sille soijalle, perunalle ja ties mille viljoille, jotka aloitit liian aikaisin allergiaan taipuvaiselle lapselle.

>>> Kunnon lasten allergologille>kokeiluun kunnon allergiakorvike esim. neocate ja mielellään niin että kiinteät samalla minimiin. Koska mikä tahansa mitä annat lapselle voi olla allergiaa aiheuttavaa. Ymmärrätkö? Ainakin kokeilun aikana MAITOPROTEIINI pois, samoin soija ja nuo liian aikasin aloittamasi ruoka-aineet kuten peruna ja viljat.

Laktoosi ongelmat ovat yleisesti vatsantoimintaan liittyviä, nuo sinun lapsesi ongelmat vaikuttavat allergioilta.

Ja niin pahalta kun se tuntuukin, neuvolan tädillä on ihan aihetta epäillä toimintaasi. Ota asioista selvää ja hanki apua lapsellesi.

Alkuperäinen kirjoittaja huono äiti;29007251:

Nimimerkki "bbb"vastasi hyvin.
Siihen vielä lisäisin; Sanoit että et viitsi kertoa neuvolatädille että lapsesi juo oikeaa maitoa. Mitä apua lääkäreissä juoksemisesta on, jos valehtelet heille?!
Olet toiminut alusta asti vääri,-on se silloin tyhmyyttä ja sun vika! Jos neuvolatätikin on siitä jo maininnut sinulle.

[QUOTE="bbb";29007323]Valitettavasti ketjun lukeneena ylläoleva ei pidä paikkaansa. Ja kyllä toiminnassasi olisi totisesti parantamisen varaa.

A) aloitit kiinteät (vellin ja perunan) 2kk iässä, samaan aikaan alkoivat ihottumat. >lapsi allergisoitui ko.aineille.

B) alle 1-v. ikäiseltä on aivan turhaa tutkia verestä allergeenejä (eläimet, ruoka-aineet ym), veritestit eivät ole LUOTETTAVIA tuon ikäiseltä

C)Annat selkeästi moniallergiselle vauvalle jo 6 kk iässä lehmänmaitoa?! Nyt järki käteen..

D) Kun tutkitaan vauvojen ruoka-aine allergioita välttämisaika pitää olla minimissään 2 viikkoa! Teillä oltiin maidottomalla 1 viikko..

E) tod. näköisesti lapsi on allerginen myös sille soijalle, perunalle ja ties mille viljoille, jotka aloitit liian aikaisin allergiaan taipuvaiselle lapselle.

>>> Kunnon lasten allergologille>kokeiluun kunnon allergiakorvike esim. neocate ja mielellään niin että kiinteät samalla minimiin. Koska mikä tahansa mitä annat lapselle voi olla allergiaa aiheuttavaa. Ymmärrätkö? Ainakin kokeilun aikana MAITOPROTEIINI pois, samoin soija ja nuo liian aikasin aloittamasi ruoka-aineet kuten peruna ja viljat.

Laktoosi ongelmat ovat yleisesti vatsantoimintaan liittyviä, nuo sinun lapsesi ongelmat vaikuttavat allergioilta.

Ja niin pahalta kun se tuntuukin, neuvolan tädillä on ihan aihetta epäillä toimintaasi. Ota asioista selvää ja hanki apua lapsellesi.[/QUOTE]

Ei jaksais koko ajan korjata muttakerran viel. Oli siis maidottomalla kuukauden! viikon sinä aikana ei syönyr mitään kun oli kipeä. On 2kk iästä alkaen tutkittu ja käyty lääkäreis poika on nyt 10kk ja 3vk ikänen eikö tuossa tule se 8kk kun on sit tutkittu. Neuvolan ohjeita ja lääkärin ohjeita on noudatettu viöjat myös testattu ja mitä tol pojal sit syöttäisin jotain korvike maitoa vaan ei taitas kyl enään riittää.kun ikääkin on jo ton verran herätys te muutkin.

[QUOTE="vieras";29007361]Nimimerkki "bbb"vastasi hyvin.
Siihen vielä lisäisin; Sanoit että et viitsi kertoa neuvolatädille että lapsesi juo oikeaa maitoa. Mitä apua lääkäreissä juoksemisesta on, jos valehtelet heille?!
Olet toiminut alusta asti vääri,-on se silloin tyhmyyttä ja sun vika! Jos neuvolatätikin on siitä jo maininnut sinulle.[/QUOTE]

Olen lääkärille sanonut. Hän ei minua myöskään asiasta tuominnut.

Alkuperäinen kirjoittaja huono äiti;29007401:
Ei jaksais koko ajan korjata muttakerran viel. Oli siis maidottomalla kuukauden! viikon sinä aikana ei syönyr mitään kun oli kipeä. On 2kk iästä alkaen tutkittu ja käyty lääkäreis poika on nyt 10kk ja 3vk ikänen eikö tuossa tule se 8kk kun on sit tutkittu. Neuvolan ohjeita ja lääkärin ohjeita on noudatettu viöjat myös testattu ja mitä tol pojal sit syöttäisin jotain korvike maitoa vaan ei taitas kyl enään riittää.kun ikääkin on jo ton verran herätys te muutkin.

Väitätkö että se on neuvolan ja lääkärin ohje antaa 6kk vanhalle lehmänmaitoa?
Samalla kun tutkitaan allergioita. Oletko vienyt allergialääkärille? Tuskinpa.
ÄLY HOI.

Ja jos oli maidottomalla, mutta sai sinä aikana soijaa, joka ei myöskään sovi noin pienelle eikä allergiselle, niin mitä se maidoton aika auttoi?

Nyt en enää vastaa sulle, olet typerä, ja itse aiheuttanut vauvan allergiat.

[QUOTE="vieras";29007419]Väitätkö että se on neuvolan ja lääkärin ohje antaa 6kk vanhalle lehmänmaitoa?
ÄLY HOI.

Ja jos oli maidottomalla, mutta sai sinä aikana soijaa, joka ei myöskään sovi noin pienelle eikä allergiselle, niin mitä se maidoton aika auttoi?

Nyt en enää vastaa sulle, olet typerä, ja itse aiheuttanut vauvan allergiat.[/QUOTE]

Kiitos kovasti taasen. Mutta en sit varmaks sano jos ei saa niin pienel soijaa antaa et oliko sit soija maitoa. Mut maidoton juoma oli honka neuvolatäti neuvoi.

Meillä ei vauvalla näkynyt testeissä allergiat, vaikka lapsi oli lopulta pahasti allerginen maidolle, vehnälle, kauralle, rukiille, ohralle, maissille, soijalle, useimmille hedelmille ja marjoille... Testeissä allergiat näkyivät vasta myöhemmin. Oireiden mukaan edettiin, vaikka kaikkien allergioiden jäljittäminen olikin alkuun tuskaista. Tuntui että ihan kaikesta tuli oireita ja testeistä ei tosiaan ollut mitään apua ihan pienenä. Tosi tarkkaan sai sitten miettiä mitä lapsi aina söi ja mikä sisälsi mitäkin. Myöhemmin siitä tuli rutiinia ja joidenkin vuosien päästä allergiat alkoivat helpottamaankin.

Alkuperäinen kirjoittaja huono äiti;29007231:
Aih.. kiitos vain. Rupeen rypee itsesyytöksissä kun lapseni syö ja kasvaa hyvin. Kaiken muunkin paskan päälle josta en edes jaksa valittaa..

Lapsesi syö ja kasvaa "hyvin", koska hänellä on todennäköisesti mahakipuja, ja hän lääkitsee itseään maidolla, joka pahentaa oloa jne jne. Ymmärrätkö?
Kasvaa varmaan joo, mutta kärsii koko ajan allergioista, ihottumasta jne.
Allergiselle lapselle annetaan yhtä ruoka-ainetta kerralla, ja näin rajataan kaikki ruoka-aineet pois, jotka aiheuttavat reaktioita. Sinä luulet että tärkeintä on se, että vauva syö paljon, mutta se ei ole niin. Mistä ihmeestä olet saanut kaikki neuvot, kun olet vauvan ollessa 2kk lähtien tehnyt kaiken väärin?

Ja tuo viimeinen lauseesi osoittaa että sinulla on jotain mielenterveydellisiä ongelmia, sen näkee jo siitä että et osaa huolehtia vauvastasi oikein. Kirjoitustyylisi myös paljastaa sen, että sinulla ei ole kaikki hyvin. Tee netissä masennustesti.

[QUOTE="vieras";29007419]Väitätkö että se on neuvolan ja lääkärin ohje antaa 6kk vanhalle lehmänmaitoa?
ÄLY HOI.

Nyt en enää vastaa sulle, olet typerä, ja itse aiheuttanut vauvan allergiat.[/QUOTE]

Voisitko vastata tähän: " Onko se neuvolan ja lääkärin ohje antaa 6kk vanhalle lehmänmaitoa? Samalla kuin tutkitaan allergioita."

Minä ainakin käsitin niin, että ap:n vauva on juonut paljon maitoa rinnasta. Ja kuka kumma pitää vauvaa nälässä? Ei ole nykysuositusten mukaista rajoittaa rintamaidon määrää, vaan antaa vauvan juoda niin paljon kuin juo. Ihme porukkaa. Sanokaa nyt vielä, ettei saa pitää ikinä sylissäkään.

[QUOTE="vieras";29007493]Minä ainakin käsitin niin, että ap:n vauva on juonut paljon maitoa rinnasta. Ja kuka kumma pitää vauvaa nälässä? Ei ole nykysuositusten mukaista rajoittaa rintamaidon määrää, vaan antaa vauvan juoda niin paljon kuin juo. Ihme porukkaa. Sanokaa nyt vielä, ettei saa pitää ikinä sylissäkään.[/QUOTE]

Ei, vaan korviketta 2kk ikäisenä 6dl kerralla. Kuulostaako normaalilta? No ei ole.
Ja 6kk ikäisestä lähtien annettu lehmänmaitoa. Onko normaalia? EI, vaan vastoin suosituksia, koska vauvan ruuansulatus ei kestä maitoa tuossa iässä.
Ja nyt, vauvan ollessa 10kk, ap antaa päivässä 1-2litraa maitoa janojuomaksi. Onko normaalia? NO EI OLE.

[QUOTE="vieras";29007506]Ei, vaan korviketta 2kk ikäisenä 6dl kerralla. Kuulostaako normaalilta? No ei ole.
Ja 6kk ikäisestä lähtien annettu lehmänmaitoa. Onko normaalia? EI, vaan vastoin suosituksia, koska vauvan ruuansulatus ei kestä maitoa tuossa iässä.
Ja nyt, vauvan ollessa 10kk, ap antaa päivässä 1-2litraa maitoa janojuomaksi. Onko normaalia? NO EI OLE.[/QUOTE]

Ja otetaan vielä huomioon, että vauva on todennäköisesti maitoproteiinille allerginen,(vaikka ap jaksaa jankuttaa että testeissä ei mikään näy,mutta kun noin pienillä ne testit eivät ole luotettavia!) ja ap syöttää vauvan vatsaan 1-2 litraa maitoa päivässä! Kamalaa.Mieti vain minkälainen olo vauvalla on.

Miksi aiemmin sanoit että vauva oli VIIKON soijamaidolla? Jos olitte kuukauden maidottomalla mitä maitoa annoit loput 3 viikkoa? Vai sekoiletko nyt laktoosittoman ja maidottoman ruokavalion kanssa?

Ei millään pahalla, mutta vaikutat siltä ettet ihan ymmärrä koko kuviota ja sitä mikä vaikuttaa mihinkin.. Ja kyllä se lapsi kasvaa ja pärjää niukemmallakin ruokavaliolla.

Meidän esikoisemme on moniallergikko, joten tiedän kyllä miten vaikeata apua on saada ym. Itse pitää ottaa asioita paljon selvää ja juosta kerta toisensa jälkeen lääkäreillä. Ja vaihtaa lääkäriä jos apua ei saa ja vaihtaa korviketta ja koneimla uusia ruoka-aineita teelusikka kerrallaan jne. Meillä syötiin lähes yksi vuotiaaksi apteekin korviketta (Neocate) ja KOLMEA ruoka-ainetta

Ja lapsi kasvoi ja voi hyvin. Ei tarvinnut raapia itseään verille ja huutaa kun ruokatorveen ja suolistoon sattui.. Paljon työtä tilanteen parantuminen vaati juuri minulta. Jos haluat että lapsesi voi hyvin, tee asialle jotakin!

Alkuperäinen kirjoittaja huono äiti;29007178:
Anteeks nyt vaan mut selvitä asioita ennen kun tuut haukkumaan. Isommista kaupoista ja apteekista saa lapselle tarkoitettua soijamaitojauhetta. Joissa on ikäsuositulset. Tästä keskusteltiin ennen aloitusta ja neuvolatäti antoi lapun ja näytti siitä mitä annamme..

No kuule mulla itsellä on mautoallerginen lapsi ja allergia on todettu vauvana. Kun mentiin allergioihin erikoistuneelle lääkärille hän heti varmisti että ettehän vaan ole antaneet soijamaitoa vauvalle. No ei koska sitä ei saa vauvalle antaa ja kannattaa niistä asioista jutella ihan lääkärin kanssa. Meillä neuvolan täti väitti että ei voi olla allerginen vaikka sitten olikin. Ne neuvolan rätit ei tiedä allergioista hevon paskaa. Punnita ja mitata ne osaa.

Sitä vielä, että elöinallergiat voivat oikeilla myös ihottumana, kaikille ei siis tule esim nuhaa ja silmien kutinaa etc. Onko eläinallergioiden mahdollisuus suljettu pois? Eikös teillä ollut kissa?
Terv. Allergisen ipanan allerginen äiti

[QUOTE="vieras";29007545]Kun mentiin allergioihin erikoistuneelle lääkärille hän heti varmisti että ettehän vaan ole antaneet soijamaitoa vauvalle. No ei koska sitä ei saa vauvalle antaa ja kannattaa niistä asioista jutella ihan lääkärin kanssa.[/QUOTE]Mitä jos se soijamaito on ainoa 'lääke', joka tuo avun ongelmaan? Mieluumminko sitten kidutetaan vauvaa märkivien rupien kanssa ja mennään ihan sairaalaan, kun iho ei pysy ummessa?? Eli monta vuotta kidutetaan, kun ei saa syödä ja juoda sitä ja tätä. Nuo suosituksetkin vaihtuu vähän väliä. Lapsi kohta 4 v. eikä ole tullut mitään allergioita soijamaidosta. Pelkkää hyvää teki.

kannampa minäkin lusikkani soppaan...

Meillä kaikki allergiatestit oli puhtaat - ei mitään, ihottumaa naamassa - lehahteli toisinaan oikein. Ravitsemusterapeutin kanssa alettiin jättämään ruokia pois 7kk iässä ja oltiin 2 viikkoa pelkällä rintamaidolla ja mä olin sitten itse maidottomalla, munattomalla ja naudattomalla. Ajan kanssa allergisoivat löytyi ja nyt tytön naama on ihottumaton kun osattiin välttää näitä tiettyjä aineita. Nyt +3v ja lähes kaikki ruoka-aineet sopii jo.

Meillä ihottuman joka ei allergiatesteissä näkynyt aiheutti:
Maitoproteiini, nauta, kananmuna, peruna, kala, maissi, porkkana, tomaatti, paprika, mansikka, vadelma.
(osa näistä oli niin voimakkaina että jopa mun syömänä rintamaidonkautta vaikutti)

[QUOTE="vieras";29007596]Mitä jos se soijamaito on ainoa 'lääke', joka tuo avun ongelmaan? Mieluumminko sitten kidutetaan vauvaa märkivien rupien kanssa ja mennään ihan sairaalaan, kun iho ei pysy ummessa?? Eli monta vuotta kidutetaan, kun ei saa syödä ja juoda sitä ja tätä. Nuo suosituksetkin vaihtuu vähän väliä. Lapsi kohta 4 v. eikä ole tullut mitään allergioita soijamaidosta. Pelkkää hyvää teki.[/QUOTE]

Sinä se et taida osata lukea? Nimenomaan mainitsin että pitää keskustella lääkärin kanssa ja kenenkään ei tarvitse kärsiä mistään. Soijamaito ei taatusti ole ensimmäinen mitä suositellaan alle yksi-vuotiaalle. Yli yksi vuotias voi jo soijamaitoa käyttää.

Minä en soijaa lapsillani käyttäisi kun ihan pakkotilanteissa.

TÄllä hetkellä toivoisi, että tässä maassa olisi resursseja niin paljon, että tällaiset viestittelijät voisi jäljittää ja käydä ovella. Mikäli olisi provoilija, ei tulisi suurtakaan vahinkoa, mutta jos jonkin pienen vauvan todellisuus on ollut tuollaista niin :/ Siellä on suolinukat ja muu suoliston toiminta niin sekaisin. Puhumattakaan millaiset jäljet jättää jatkuva kivun tunteminen pieneen. Lisäksi tuon äidin toiminta on sellaista, että jokunen vuosi tuetussa perhekodissa opastuksessa voisi tehdä hyvää. Jos pystyy muuttamaan toimintaansa.

Kannattaa myös huomioida, että usein maitoallergiset ovat myös allergisia kotimaiselle lihalle ja naudanliha on erityisen paha.
Allergioiden selvittely vaatii työtä, eikä siihen ole osaamista kovin monellakaan lääkärillä.
Hyvällä hoidolla lapsesi välttää mahdollisesti myöhemmin uhkaavan astman.

[QUOTE="huokaus";29007761]TÄllä hetkellä toivoisi, että tässä maassa olisi resursseja niin paljon, että tällaiset viestittelijät voisi jäljittää ja käydä ovella. Mikäli olisi provoilija, ei tulisi suurtakaan vahinkoa, mutta jos jonkin pienen vauvan todellisuus on ollut tuollaista niin :/ Siellä on suolinukat ja muu suoliston toiminta niin sekaisin. Puhumattakaan millaiset jäljet jättää jatkuva kivun tunteminen pieneen. Lisäksi tuon äidin toiminta on sellaista, että jokunen vuosi tuetussa perhekodissa opastuksessa voisi tehdä hyvää. Jos pystyy muuttamaan toimintaansa.[/QUOTE]

Tuli sama mieleen. Kamalaahan tämä on, lukea tällaista täällä.
Ls-ilmoituksen paikka, ehdottomasti.

Yhteistyössä