Argh! Eka päiväkotiaamu loman jälkeen!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja OnniKeiju
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja g:
minä pakkasin 5v pojan reppuun
vaihtopaidat (pitkä+lyhythihanen)
vaihtohousut (shortsit)
2x pikkarit
sukat
unikaveri
vesipullo

Vaihtopaitoja ja housuja kannattaa laittaa enemmän kun ne yhdet, samaten muitakin vaatteita

En minäkään sadevaatteita pakannut, jotenkin tuntui et ne on vielä turhat. En usko että lähtevät ulos jos vettä sataa kaatamalla. Ja eiköhän tuo maa kuivu aika äkkiä kun on vielä näin lämmintä. Ajattelin et vien ne kuravaatteet kuitenkin sinne päiväkotiin et on sitten valmiina kun on ne kurakelit.

Multakin unohtui tossut molemmilta muksuilta. Muutoin oli sama varustus kuin g:llä mutta vielä sadevaatteet, saappaat, verkkahousut ja collegetakki lisänä. Vaihtovaatteet siis meillä sellaisia että jäävät hoitopaikkaan asumaan. Ei tarvi sitten joka aamu arpoa onko vähän viileämpää vai vielä hellettä.

Alkuperäinen kirjoittaja g:
minä pakkasin 5v pojan reppuun
vaihtopaidat (pitkä+lyhythihanen)
vaihtohousut (shortsit)
2x pikkarit
sukat
unikaveri
vesipullo

unohtuko sisätossut/kengät? Mulla muuten sama lista, mutta meinas tossut uohtua ja piti ne vielä hakea.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En minäkään sadevaatteita pakannut, jotenkin tuntui et ne on vielä turhat. En usko että lähtevät ulos jos vettä sataa kaatamalla. Ja eiköhän tuo maa kuivu aika äkkiä kun on vielä näin lämmintä. Ajattelin et vien ne kuravaatteet kuitenkin sinne päiväkotiin et on sitten valmiina kun on ne kurakelit.

keskiviikkona luvattu ainakin tänne etelään kaatosateita, joten kait se sadetakki pakattava kuitenkin mukaan. Näillä lämpötiloilla kyllä läkähtyvät, varsinkin jos vielä vetävät kurahousut jalkaan. Pitää varmaan jättää ne kotiin, muuten todellakin pukevat ne päälle. Meillä ulkoilevat yleensä vaikka vettä tulisikin.

Alkuperäinen kirjoittaja OnniKeiju:
Ja mä oon ihan ulalla että mitä reppuun :o
Miten sen voi unohtaa niin nopeesti :laugh:

Kauhia kuinka lapsia jännittää :D Ja mua :D

Mua myös hieman jännittää, poika siirtyy isojen 3-5vuotiaiden ryhmään. Ikää jo 3v8kk joten on jo aikakin. Ryhmässä ei ole aiemmin ollut tilaa.

Alkuperäinen kirjoittaja =):
Pk:n henkilökunta jännittää myös, they are human too :) Jospa tuo auttaa

No haloo,emme todellakaan jännitä :-D miksi muka jännittäisimme? jos niin paljon jännittäisi ihmisiä yms. uusia tilanteita, eihän tätä työtä voisi tehdä, tämä työ on TÄYNNÄ ihmiskontakteja, työtä teemme ihan nokatusten toisten työkavereidemme kanssa, yhteistyötä ja tiimityötä...
jos meinaat kesän jälkeistä taukoa, ni hei, mehän olemme olleet töissä koko kesän, paitsi sitä lomaa, mikä joillakin oli jo kesäkuussa, joillakin heinäkuussa ja elokuussakin jotkut vielä pitää lomia.

ota mukaan päiväkotiin:

- vara pikkarit
- vara päälyhousut
- pitkähihainen paita
- lyhythihainen
- uninalle
- varasukat

ja sitten vielä mukaan ulkoiluvaatteet erikseen, kampa / harja on kiva ja tytöille muutama hiuspompula, myös rasvaa jos lapsella on kuiva iho niin ja
myöskin pienelle taaperolle vaippoja! muista nimikoida vaippapaketti.
Vesipullo myös.
sekä huivi / lippalakki tmv. päähine, ehkä aurinkolasitkin ?!

Kun syksyn/ talven tultua:

- lapaset myös vara
- kintaat
- sadehousut ja sadetakki sekä kumisaappaat ja villasukat myös vara villasukat. myös kurarukkaset!
- pitkähihainen
-lyhythihainen
-collegehousut
-pikkuhousut
-sukkia!!
- jumppavaatteet erikseen!
- paksumpi paita ja paksummat housut syys/ talvihaalarin alle
- villahaalari / fleecepuku
- paksut talvikintaat tai sitten syyskintaat
- lämminpipo joka suojaa korvat hyvin
- kauluri/kaulaliina/huivi
- haalari / ulkoilupuku
- ulkoilukengät

eiköhän siihen tullut suurinpiirtein kaikki?! :)

Yhteistyössä