Argh... äiti soitti!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Soluttautuja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Soluttautuja

Aktiivinen jäsen
19.01.2007
8 058
1
36
Soitti ja kertoi mitä oli ostanut kellekin lahjaksi ja paljonko ne oli maksanut mikäkin |O |O Miks ihmeessä sen pitää tehdä noin :o Minä en ajatellut viedä äidilleni ja isälleni kuin joulukukka-asetelman.. pitäsköhän siihen jättää hintalappu paikoilleen :kieh: :kieh:

Sitten kävi kinuamaan sinne aattona syömään, tai jäämään yöksi ja sitten joulupäivän ruoalle. Miks se on niin vaikeaa ymmärtää, että me halutaan tehdä oma joulu ja viettää joulu pääosin kotona |O

Mun äiti on ostellut jokaiselle lapselle useamman paketin ja meille aikuisille myös omamme, mun mielestä on kiva odottaa jännityksellä, mitä paketit sisältävät. On ihan lapsuuden fiilis, kun salaa kävin pussin läpi ja tunnustelin kääröjä :xmas: Anoppi taa kyselee, että mitä tarvitsemme, ostaisiko sitä tätä tuota... Ihan kiva muuten, mutta mä tykkään saada mielummin yllätyksiä ja jännätä myös muiden pakettejen aukomista =)

Noh. Eikö vois vaan kiittää lahjoista ja antaa hinta yms. asioiden mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos? Meidänkin äiti pyytää meitä joka vuosi luokseen syömään ja viettämään aattoa vaikka tietää, että halutaan olla kotona koska lapset väsyy niin paljon muuten. Ei se mua ainakaan haittaa, että pyytää, mukava vaan, että haluaa meidät sinne. Siihen voi kohteliaasti vaan esittää vastatarjouksen, että tulisko hän meille? Vai tultaisko me koko perheellä vaikkapa joulupäivänä?

Voi..
sitten kun minä joskus oon mummo, niin todellakin toivon että omat rakkaat lapseni lapsineen tulisivat edes jossain vaiheessa joulua minuakin katsomaan. Joulu on perhejuhla.

Ymmärrän kyllä tuon lahja-jutun.Minulla ei ole edes tapana kirjoittaa sukulaisten lahjoihin,muuta kuin lahjan saajan nimi,ei antajaa.Koska ei minusta ole väliä mitä saa keltäkin tai saako mitään joltakin tietyltä ihmiseltä tai perheeltä.Sitten miehen suvusta aletaan jälkikäteen kyseleen,että olikos se ja se teiltä saatu lahja? En ymmärrä... varmaan pitäis määrätä joku summa,minkä arvoiset lahjat toisillemme hankitaan,jos se hinta on niin tärkeetä.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Voi..
sitten kun minä joskus oon mummo, niin todellakin toivon että omat rakkaat lapseni lapsineen tulisivat edes jossain vaiheessa joulua minuakin katsomaan. Joulu on perhejuhla.

Kyllä me käydään siellä aattona. Joulupukki tulee sinne ja lahjat jaetaan siellä. Mutta yöksi haluamme omaan kotiin.