argghh

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vierailija"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vierailija"

Vieras
Viestin pituutta säästämiseksi, yritän tiivistää asian mahdollisimman pieneksi.
Tein lastensuojeluilmoituksen tuttavastani. Hänen vauvansa on himpun verran yli kuukauden vanha. Äiti on raskauden ajan polttanut pilveä, ja jatkanut sitä vauvan syntymän jälkeen. Polttaa sisätiloissa.
Äiti on myöskin käynyt jo viihteellä muutamaan otteeseen. Halloweeninäkin äidin oli pakko päästä ulos, vaikka ensiksi sovittu lastenhoitaja ei pystynytkään vauvaa hoitamaan. Äiti sai lapselleen hoitajan (hänkin yhteinen tuttumme, mitä häntä tiedän, en omaa lastani hänen hoiviinsa soisi). Lisäksi äidin piti yöllä hakea lapsensa kotiin bileiden loppuessa. Näin äiti tekikin, ja kertoi jälkeenpäin ettei muista koko hakureissusta edes mitään. Ollut siis hyvä känni päällä ja mennyt vauvan kanssa kotiin.
Näistä seikoista tein ilmoituksen. Nimettömän sellaisen, mutta ilmenneistä asioista selvisi että minä ilmoituksen tein. Monikaan ei siis noista tapahtuneista tiennyt.
Nyt olen saanut äidin vihat päälleni, mikä on ihan ymmärrettävää ja asina hyväksynkin. Hän aloitti solvaamisen facebookissa, annoin hänen riehua rauhassa. Seuraavana aamuna kuitenkin hän alkoi puhelimitsekkin häiriköidä. Sitä en sietänyt, kuitenkin päivisin toimin omien lapsieni kanssa enkä halua puhelimessa puida tätä asiaa enää hänen kanssaan, niinpä sanoin hänelle nätisti, että pyydän jättämään minut rauhaan etten joudu vielä syytettä äitiä vastaan nostaa. Puhelimitse hän jättikin rauhaan mutta facebookissa se jatkuu edelleen. En jaksa edes vaivautua vastaamaan hänelle enää, olen yrittänyt tekoni selittää. Äitiä vastaan minulla ei henkilökohtaisesti ole mitään, mutta itsekkin äitinä en voi sietää hänen käytöstään lasta kohtaan. Äidin mukaan olen vain katkera hänelle, tyytymätön elämääni ym. Kamalia sanoja ja asioita hän sanoi.
Tämän myötä olen nyt menettäny kaikki yhteiset ystävämme. Varsinkin yhden erään tärkeän, jonka kanssa olemme olleet ystäviä jo kauan, ylä-asteelta lähtien. TÄmä ystävä on tuntenut äidin vain muutaman vuoden ajan, mutta ilmeisemmin ystävyyden kesto ei merkitse mitään. En voi ymmärtää, eikö kukaan muu oikeasti näe tätä tekoa vääränä? Eriäväisyytenä on se, että minä olen ollut ainoa ystävä piiristämme joka lapsia on saanut, ennen tätä äitiä. Myös tärkeä entinen ystäväni odottaa ensimmäistä, eikä hänkään silti näe mitään väärää tapahtuneessa - päinvastoin, minä olen se hirviö kun pystyin hänestä ilmoituksen tekemään. Olenkin alkanut miettimään, mitä ihmettä oikein tein?? Sen vuoksi menetin ne viimeisetkin vanhat ystävät, mitä minulle raskauduttuani jäi.

Teit oikein!
Tämän kuukauden ikäisen lapsen äiti ei ole vielä tajunnut tilannettaan eikä myöntänyt ongelmaansa. Tiedä tajuaako koskaan.
Hyvä, että lapsen tilanne on tiedossa muuallakin ja saisi hyvän lapsuuden.

Jotkut ihmiset ovat todella vahvoja suuttuessaan (ja osa ei edes osaa mennä itseensä virheen tehdessään, vaan pauhaa koko maailmalle kuinka HÄN on ollut uhri), ja kaveripiirissä kukaan ei halua olla sellaista vastassa. Pelosta suurin osa kääntää missä tilanteessa selkänsä. Nöyränä eivät tohdi olla sinun selkäsi takana.
Mistä sait tietosi että kännissä oli lapsensa hakenut?

toimit oikein. lapsen parasta pitää ajatella, se on sitä lähimmäisenrakkautta jota sinulla on. toivottavasti ystäväsi vielä jonain päivänä ymmärtää tekosi.