ARGGHH! Ai että tuo mies osaa olla ärsyttävä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja väsynyt äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

väsynyt äiti

Vieras
Mies irtisanoutuu lapsen hoidosta vedoten siihen syyhyn, että "hän on töissä". Eli minä hoidan lapsen lähes kokonaan yksin (ainakin 75%), vaikka opiskelen. Näin oli myös silloin kun olin äitiyslomalla ja hoitovapaalla kotona! Syötän, vaihdan vaipat ja nukutan joka helvetin päivä aamusta iltaan asti. Haen hoidosta ja vien hoitoon. Mies sanoo joka kerta kun pyydän häntä tekemään jotain, että "minä käyn töissä" eli tarkoittaa, että minä kun vaan lorvailen ja laiskottelen joko koulussa tai täällä kotona koulupäivän jälkeen niin minä joudan tekemään kaiken. En ehdi tehdä lapsen hereillä ollessa muuta kuin hoitamaan lasta... Äsken ajattelin, että olisin voinut tehdä yhden koulutyön loppuun ja pyysin miestä viemään lapsen nukkumaan niin vastaus oli taas se sama ja ainoa, arvaatte varmaan mikä: hän käy töissä. :headwall: Lisänä tulee yleensä vetoomus siihen, että minä olen saanut olla vuoden kotona lapsen kanssa, ihan vaan olla ja hän joutui silloinkin töissä käymään eikä saanut olla kotona. Argh! |O Sitten mulla keitti yli ja räjähdin ukolle: "Etkö sä jumalauta tajua, että mä olin kotona siksi että synnytin lapsen ja imetin sitä sen vuoden!? Sä saat synnyttää seuraavan, jos sellainen tulee, ja imettää sitä itse kun niin kovasti haluat olla kotona!" Ukko vaan jupisi vastaan että kun mä pääsen helpommalla niin on reilua että hoidan lapsen. Onko tää yleistäkin? :o :(

minä otan meillä rahallisen korvauksen siitä ettei ukko osallistu kotihommiin ja joudun erikseen pyytämään katsomaan lasta. onneksi saan mummia silloin tällöin katsomaan...

meil oli sama juttu,hoidin vuoden kotona,sit toisen vuoden vaik kävin töissä mut nyt jäin opintovapaalle ja sen on pakko osallistua kun opiskelu pääsääntöisesti iltaopiskelua,ei ollu jätkällä pokkaa siihen et ois vaihdettu päiväkoti paikka vuoropäiväkotiin vaan sen takia et se ei osallistu lapsen hoitoon ja oikeasti jos ois paikka vaihtunu ni mitä hittoa mä sillä ukolla oisin enää tehnyt....

Mietin, että miksi olet päästänyt asiat tuohon pisteeseen.
Olisit ärähtänyt silloin kun vauva oli syntynyt, että nyt ukko perse ylös penkistä ja hoida lasta vaikka olisi kymmenen työpaikkaa.

Oma mieheni on siitä ihan mukava, että työssäkäynnistä huolimatta osllistui vuvan hoitoon.
Sen tähden, että saan omaa aikaa ja levätä ja sen tähden, että hän halusi lsen ja rakastaa sitä yli kaiken ja haluaa olla osallisena lapsen elämässä.
Nyt ovat kuin paita ja peppu.

Kova kovaa vastaan.
Jätät lapsen ja isin kahdestaan kun tulee töistä ja on syönyt.
Ensin käyt kävelyllä ja siitä pidennät reissuaikoja.

Meillä mies ei tee lainkaan kotitöitä. Ei siis mitään. Mutta käy välillä puistossa lapsen kanssa, leikittää häntä ja nukuttaa. Minä hoidan myös ruoan ja hoitoonviennit + tuonnit.

Mulle tämä sopii hyvin. Vaikka olenkin vaativassa asiantuntijatyössä SEKÄ opiskelen. Minusta onreilua, että teen enemmän, koska minä tienaan 3000 ?/ kk ja mies 7000 ? kk. Miehen on taloudellisesti järkevämpää panostaa enemmän työhön kuin minun Ainakin vielä toistaiseksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Hmm:
Mietin, että miksi olet päästänyt asiat tuohon pisteeseen.
Olisit ärähtänyt silloin kun vauva oli syntynyt, että nyt ukko perse ylös penkistä ja hoida lasta vaikka olisi kymmenen työpaikkaa.

Oma mieheni on siitä ihan mukava, että työssäkäynnistä huolimatta osllistui vuvan hoitoon.
Sen tähden, että saan omaa aikaa ja levätä ja sen tähden, että hän halusi lsen ja rakastaa sitä yli kaiken ja haluaa olla osallisena lapsen elämässä.
Nyt ovat kuin paita ja peppu.

Kova kovaa vastaan.
Jätät lapsen ja isin kahdestaan kun tulee töistä ja on syönyt.
Ensin käyt kävelyllä ja siitä pidennät reissuaikoja.

Noh, silloin kun lapsi oli syntynyt niin annoin periksi sen verran, koska mies tosiaan kävi töissä päivisin ja minä olin kotona. Silloin hän ehkä vähän enemmän hoiti lasta (siis vaihtoi vaippaa koska minä imetin ja nukutin tissille) mutta nyt kun mullakin olisi oikeasti tarvetta omalle ajalle niin loppui hermot! Huoh. Kyllä mies lapsen kanssa muuten on, leikkii ja viettää aikaa mutta nukuttaminen on 99%, syöttäminen 85% ja vaipanvaihtokin 90% minun tehtäviäni. Ja joskus tosiaan minäkin haluaisin tehdä omia juttuja tai ihan vaan istahtaa alas sen ajaksi kun mies hoitaa homman. Mutta siitä saa vaan haaveilla... JOKA IKINEN KERTA täytyy alkaa riidellä, että saa miehen tekemään jotain "mun tehtäviä", sitten mies joko tekee sen väkisin tai odottaa kunnes minä teen sen. :(

Mä varmaan keksisin jotain omaa tekemistä kodin ulkopuolella pariks tunniks illas parina päivänä viikossa. Ei siinä vaiheessa auttas ukkoskaan ku tarttua niihin sun kotitöihin ja lapsen hoitoon.

Kyllä mieskin on velvollinen hoitaman lasta vaikka töissä käy.
Mites sitten kun äitikin on töissä niin voi vedota siihen että käy töissä, kukas lapsen hoitaa...???? :D

Alkuperäinen kirjoittaja tarjah:
Mä varmaan keksisin jotain omaa tekemistä kodin ulkopuolella pariks tunniks illas parina päivänä viikossa. Ei siinä vaiheessa auttas ukkoskaan ku tarttua niihin sun kotitöihin ja lapsen hoitoon.

No, mä vähän luulen että a) ukko jättäis kotihommat tekemättä ja b) hoitais lapsestakin vain pakollisen osan eli vaipanvaihto ja syöttäminen oottais mua kun tulen kotiin. :/

Alkuperäinen kirjoittaja w:
Kyllä mieskin on velvollinen hoitaman lasta vaikka töissä käy.
Mites sitten kun äitikin on töissä niin voi vedota siihen että käy töissä, kukas lapsen hoitaa...???? :D

No, ukko sanoikin sitä että kun mä pääsen töihin niin hän jää kotiin!!! :headwall: Sitten hän hoitaa lapsen kun on kotona. (Ja ihan varmasti mun pitäis sitten osallistua.) Mutta millekäs lomalle se ukko sitten jäis kun mä menen töihin, varmaan odottaa että meille tulee toinen lapsi ja hän jää kotiin (imettämään :D). Hitto mikä idiootti tuo ukko. |O

Meillä on ajateltu niin, että minun "työpäiväni" lasten kanssa kotona alkaa silloin kun mies lähtee töihin ja päättyy kun hän tulee kotiin. Silloin kun mies on kotona, kotityöt ja lastenhoito pistetään 50/50. Mies maksaa meillä asuntolainan ja suurimman osan laskuista, mutta minäkin osallistun vastaavasti omista pienistä tuloistani yhteisiin menoihin, niin paljon kuin vain suinkin kykenen.

Nyt kun olen lopettanut lapseni imettämisen, niin miehen ollessa kotona, saatan sanoa hänelle vain, että anna lapselle välipala ja laita päikkäreille, mä lähden shoppaileen. Näinhän mies on useimmiten voinut hoitaa omat menonsa silloin, kun itse olin kiinni imetettävässä lapsessa. Itse olen siis kotiäitinä hoitamassa reilu 1v lasta, mutta kyllä minullakin omia menoja saa ja pitääkin olla. Kyllä mies pärjää lapsen kanssa silloin kun on pakko. Kylmästi vaan lähdet omille asioillesi ja annat lapselle ja isällekin kahdenkeskistä aikaa. Kannustaa ehkä isääkin osallistumaan enemmän hoitamiseen.

Yhteistyössä