V
väsynyt äiti
Vieras
Mies irtisanoutuu lapsen hoidosta vedoten siihen syyhyn, että "hän on töissä". Eli minä hoidan lapsen lähes kokonaan yksin (ainakin 75%), vaikka opiskelen. Näin oli myös silloin kun olin äitiyslomalla ja hoitovapaalla kotona! Syötän, vaihdan vaipat ja nukutan joka helvetin päivä aamusta iltaan asti. Haen hoidosta ja vien hoitoon. Mies sanoo joka kerta kun pyydän häntä tekemään jotain, että "minä käyn töissä" eli tarkoittaa, että minä kun vaan lorvailen ja laiskottelen joko koulussa tai täällä kotona koulupäivän jälkeen niin minä joudan tekemään kaiken. En ehdi tehdä lapsen hereillä ollessa muuta kuin hoitamaan lasta... Äsken ajattelin, että olisin voinut tehdä yhden koulutyön loppuun ja pyysin miestä viemään lapsen nukkumaan niin vastaus oli taas se sama ja ainoa, arvaatte varmaan mikä: hän käy töissä. :headwall: Lisänä tulee yleensä vetoomus siihen, että minä olen saanut olla vuoden kotona lapsen kanssa, ihan vaan olla ja hän joutui silloinkin töissä käymään eikä saanut olla kotona. Argh! |O Sitten mulla keitti yli ja räjähdin ukolle: "Etkö sä jumalauta tajua, että mä olin kotona siksi että synnytin lapsen ja imetin sitä sen vuoden!? Sä saat synnyttää seuraavan, jos sellainen tulee, ja imettää sitä itse kun niin kovasti haluat olla kotona!" Ukko vaan jupisi vastaan että kun mä pääsen helpommalla niin on reilua että hoidan lapsen. Onko tää yleistäkin?