Arctica?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lautasia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lautasia

Vieras
Mulla on kaksi Arabian lautasta, matalaa. Pohjassa merkintä Arabia Finland Arctica. Lautanen on valkoinen, mutta laidoissa vinoja raitoja haaleilla väreillä. En tiedä Arabista oikeastaan paljoakaan, joten kysynkin että onko toi Arctica isokin sarja? Kun löydän netistä vain valkoisia Arctican astioita. Mitä sarjaa nämä sitten ovat? Olen saanut ne joskus, mutta en oikein pidä niistä. Onko niillä mitään arvoa jos myyn pois?

Oisko ne jonkun suurkeittiön lautasia, esim. hotellin tms.

Mun mielestä tota Arcticaa on paljon käytetty 80-luvulla hotelleissa/rafloissa yms. Ja varmaan on (nyt on ihan puhdasta veikkausta) joihinkin isoihin hotelleihin voitu tehdä oma stailaus niihin. Arvosta en osaa sanoa.

Oisko ne jonkun suurkeittiön lautasia, esim. hotellin tms.

Mun mielestä tota Arcticaa on paljon käytetty 80-luvulla hotelleissa/rafloissa yms. Ja varmaan on (nyt on ihan puhdasta veikkausta) joihinkin isoihin hotelleihin voitu tehdä oma stailaus niihin. Arvosta en osaa sanoa.

On tosiaan väritys ja raidan tyyli jotain 80-90 -lukua, siksi en pidäkään tuosta. Voi olla että alunperin saatu jostain ruokalasta kun ovat uusineet astiastoa, antajan perheenjäsen ruokaloissa työskennellyt. Ei vain viitsis kirpparillekaan antaa jos noista vois vähän taskurahaa saada...

En usko että mitään isoja summia voit saada kahdesta lautasesta mitä ei varmaankaan enää mistään saa ja jos tosiaan ovat suurkeittiössä olleet niin eipä sitä kukaan kerääkään. Sinuna antaisin mennä kirpparille vaikka parin euron hintaan. Joku voi oman valkoisen arctican seuraan vaikka tarjoilulautaseksi ottaa mutta en usko et paljoa ovat valmiita maksamaan.

Niitä oli useampaakin eri kuosia. Pudas Arctica leveällä vaaleansininsellä ja ohuemmalla tummansinisellä raidalla reunassa, Seita arctica vastaavalla beigellä raidalla, sitten oli sellainen olkipalmikkokuvioinen ja sellainen missä oli sinisiä kukkia. Tuon nimeä, missä on vähän eri valkoisella olevia vinoraitoja, en muista. Ja joku muukin väri oli noissa raidallisissa. Useimmat noista muista poistuivat myynnistä joskus 80 luvun lopussa/90 luvun alussa, valkoinen on säilynyt.

[QUOTE="a p";27547868]On tosiaan väritys ja raidan tyyli jotain 80-90 -lukua, siksi en pidäkään tuosta. Voi olla että alunperin saatu jostain ruokalasta kun ovat uusineet astiastoa, antajan perheenjäsen ruokaloissa työskennellyt. Ei vain viitsis kirpparillekaan antaa jos noista vois vähän taskurahaa saada...[/QUOTE]

Kokeile myydä jonkin tuollaisen paikan kautta, mikä myy wanhaa arabiaa, niitä on netissä useampikin. Pitäisi taas katsella löytyisikö jostain täydennystä meidän Pudas Arcticaan, lautasia kaipailen rikkimenneiden tilalle.

Uusimmat

Yhteistyössä