Aravtkaas minkä kokoisen vaatteen meidän 1v9kk sai lahjaksi.

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
viiden muksun mamma
Meillä toukokuussa 6 vuotta täyttävä käyttää nyt 116 senttisiä vaatteita ja niistä osa on vieläkin reiluja... Joo nämä on ihania nämä vaatelahjat, joissa on sitä kasvunvaraa... =) Mä kauhulla kuuntelin eräässä marketissa lastenvaateosastolla, kun kaksi naista pähkäilivät sukulaistytön vastasyntyneelle vauvalahjaa. Heillä oli käsissään 86 senttiset body ja trikoohousut... Mun piti tosissaan taistella sitä halua vastaan, etten olisi sanonut että jos minä olisin se sukulaistyttö - ehkäpä mieluummin hippasen pienemmän setin ottaisin vastasyntyneelle. Meillä 86 senttisiä vaatteita löytyy vieläkin tytön vaatekaapista ja tyttö täyttää kesäkuussa 3v.

Joo lahja on aina lahja ja voihan se olla että vastaanottaja on ihan tyytyväinen kasvunvaravaatteisiin. Mulle on vain muutaman kerran käynyt niin, että ne lahjaksi saadut liian isot unohtuvat kaapin perukoille ja ne löytää sieltä sitten ihan liian myöhään...

Kuulostaa tutulle. Meillä tyttö sai syntyessään miehen siskolta lahjaksi 86cm bodyn. No, samainen henkilö käyttää alle 2v tytöllään tosi isoja vaatteita. Kerrankin oli meillä ja sanoi et kato kun on kivan kokoset housut... 116cm eikä ole edes paljoa liian isot->10cm kangasta jalan alla. En sit viittiny sanoa et ois viel isommat jos ois ihan housut mut ei ollu ton enempää liian isot kun kyseessä oli caprit. =)

minä
Meijän kaksoset (noin 1,5 kg ) saivat laitokselle miehen työkavereilta farkkulappuhaalarit kokoa 104 cm =)
Puolustukseksi mun mies oli siinä porukassa ensimmäinen isä...

viiden muksun mamma
Alkuperäinen kirjoittaja Annu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
116cm. Minkä ikäinen tuota kokoa käyttää, joku 6-vuotias?
Ostaisin 3-vuotiaalleni 116 cm Remun ensi talveksi.
Niin lapsia kun on eri kokoisia. Meille tuli tänään pojalle tilattu Reimatec'in välikausipuku 116cm. Ostin sen tälle kohta 6-v. täyttävälle pojalle. Oli sen verran vielä reiluhko, että menee varmasti vielä seuraavan syksyn (ja uskoisin että keväänkin) =) Sekin on hassua, että tämä nyt melkein 6-vuotias on syntyessään oikea "jytky", painoa oli pikkasen vajaa 4,5kg. Oli ensimmäisen vuoden aina yläkäyrillä neuvolassa ja iso kuin mikä. Nyt on sitten tuollainen hoikka poika :heart:

Khimaira
Mun 3-v pojalla on 116cm vaatteita :) Esikoinen käytti 116cm vaatteita joskus 5- vuotiaana :snotty:
Minusta lahjavaate voisi olla esim. niin että 92 kokoa käyttävä lapsi saisi 98 vaatteen,jne.

Yhteistyössä