APUVA!!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja töihinkö tästä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

töihinkö tästä

Vieras
Mitä ootte saaneet äippärahaa ja miten ootte pärjänneet sitten kodinhoidontuella?
Mä saan äippärahaa reippa tonnin(1100-1200?/kk) ja kohta kauhee pudotus kodinhoidontuelle joka niin älyttömän vähän(reilusti alle 400 maximissaan).
oottekö pärjänneet kotosalla vai lähteneet kiltisti töihin?

Sitä pärjää jos ei kuluta yhtään mihinkään muuhun kuin ruokaan ja lastenvaatteisiin. Puhelinlaskut minimiin, ei lehtiä, ei mitään "ylellisyyksiä". Ja säästä nyt ä-rahasta jos mahdollista, niin on varaa ostaa välillä muutakin kuin juureksia.

Alkuperäinen kirjoittaja se toinen täti harmaantui:
Sitä pärjää jos ei kuluta yhtään mihinkään muuhun kuin ruokaan ja lastenvaatteisiin. Puhelinlaskut minimiin, ei lehtiä, ei mitään "ylellisyyksiä". Ja säästä nyt ä-rahasta jos mahdollista, niin on varaa ostaa välillä muutakin kuin juureksia.

:o

Alkuperäinen kirjoittaja se toinen täti harmaantui:

No näin JOS ei ole miestä töissä. Aika hullulta muuten kuulostaa.

no meillä on vuokra vajaa 700? ja ihan hyvin olen pärjännyt vajaalla 400?+lapsilisällä, tuosta olen maksanut omat menoni ja lapsen menot, mies muun elämisen ja matkustelumme ja minun isommat vaatehankinnat. Eikä meidän lapsi missään kirppari vaatteissa ole, ihan on kaupan tamineet merkkeineen ja ilman. Omista jutuista olen hiukan tinkinyt eli olen vaihtanut Joe Blascon meikit edullisimpiin niiden loputtua jne. käyn harvemmin kampaajalla. Ei toisaalta niin väliä, kun on pitkä tukka niin kerta vuodessa riittää. Eli siis hyvin olen pärjännyt. Tosin mies on ihan hyvin toimeentuleva, jos vähemmän tienaisi olisin varmaan palanuut työelämään varhaisemmin.

no mulla jää verojen jälkeen käteen päälle 850e ja oon kh-tuella :whistle:
ja olen yh,enkä saa toimeentulotukea
tuosta 80e vuokraan ja laskuja ei juurikaan ole (opintolainan lyhennys ja puheinlasku)
eli hyvin me ainakin eletään

Itse en halunnut kotihoidontuki aikana jäädä täysin rahatta, sillä meillä jo asuntolainan kuukausi erä on 1200 e. Miestä ei olisi häirinnyt vaikka olisinkin elänyt kera lapsien sen tulojen varassa. Oltaisiin toki pärjätty, mutta silti päätin hakeutua keikkatyöhön. Tein muutaman yövuoron kuukauteen ja sain näin katettua oman osuuden tuloista, hyvän mielen, omaa rahaa ja lapset hoitui sujuvasti siinä sivussa. Elokuussa palaan omasta tahdosta töihin, vaikka olisi ollut mahdollisuus jäädä myös kotiin.

Ja mulle jää n. 500 euroa kuussa ja sillä ruokkia koko nakkilan sakki, joten mulla ei tällä hetkellä jää mitään säästöön.

Lapsilisät menee pakollisiin laskuihin ja lasten vaatteisiin.

Yhteistyössä