apuva remontointiin!!

• Viestiketjun aloittaja äippätiiti harmaana
  • Ensimmäinen viesti
äippätiiti harmaana
meillä on wc:ssä lasikuitutapetit...alaosa sininen yläosa valkoinen ja välissä boordi...ja altaan reunus seinä sinistä kaakelia...
ja nyt haluan vaal.pun. vessan...miten tapahtuu sinisen lasikuitutapetin käsittely että saan siitä vaal.pun??entä mites kaakelit..onko kuin kova homma vaihtaa..tai onko muita ideoita...??? :eek:

Ava
lasikuitutapetti kannattaa ensin pohjamaalata valkoisella ja vasta sitten lopullisella värillä. kaakeleille on myös nykyään oma maali eli kannattaa kysäistä sitä enne irrottamista.

äippätiiti harmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.05.2007 klo 19:57 ava kirjoitti:
lasikuitutapetti kannattaa ensin pohjamaalata valkoisella ja vasta sitten lopullisella värillä. kaakeleille on myös nykyään oma maali eli kannattaa kysäistä sitä enne irrottamista.
elis siis sinisen päälle vaan valkosta ja sitte päälle vaal.pun maali?
hmm...vais on sellastaki maalia pitässpäs katella!kitti vinkeistä! =)

NOH
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.05.2007 klo 19:51 äippätiiti harmaana kirjoitti:
meillä on wc:ssä lasikuitutapetit...alaosa sininen yläosa valkoinen ja välissä boordi...ja altaan reunus seinä sinistä kaakelia...
ja nyt haluan vaal.pun. vessan...miten tapahtuu sinisen lasikuitutapetin käsittely että saan siitä vaal.pun??entä mites kaakelit..onko kuin kova homma vaihtaa..tai onko muita ideoita...??? :eek:
Tota, punaisesta on kyllä kauniimpiakin sävyjä vessaan kun vaalean punainen. Miten olis vaikka kanervan punainen (yks seinä) ja valkoista muihin seiniin. Kullan värillä voisit vaikka korostaa(esim. peilin kehykset!
Mitäs meinaat? =)

NOH
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.05.2007 klo 20:14 NOH kirjoitti:
\
Tota, punaisesta on kyllä kauniimpiakin sävyjä vessaan kun vaalean punainen. Miten olis vaikka kanervan punainen (yks seinä) ja valkoista muihin seiniin. Kullan värillä voisit vaikka korostaa(esim. peilin kehykset!
Mitäs meinaat? =)
Niin ja lattia vois olla tumma.
Myös värikkäillä paljeteilla vois koristella.
Ja näyttävä kattovalaisin/Kruunu.

äippätiiti harmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.05.2007 klo 20:16 NOH kirjoitti:
\
\
Mitäs meinaat? =)
kuulostaapa erittäin hyvältä!!oletko sisustus sunnittelija?
kerroha lisää vinkkejä!!! =) :flower:

noh
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.05.2007 klo 20:21 äippätiiti harmaana kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.05.2007 klo 20:16 NOH kirjoitti:
\
\
Mitäs meinaat? =)
kuulostaapa erittäin hyvältä!!oletko sisustus sunnittelija?
kerroha lisää vinkkejä!!! =) :flower:
En mä oo sisustus suunnittelija. (olisin halunnut, muttikka ei riitä :ashamed: )
Omaa nyt rakenteilla olevaa taloa suunnittelen tohon tylin. Tulee jakamaan mielipiteitä, mutta mä itse tykkään. Ja ukko tekee :D

noh

En mä oo sisustus suunnittelija. (olisin halunnut, muttikka ei riitä :ashamed: )
Omaa nyt rakenteilla olevaa taloa suunnittelen tohon tylin. Tulee jakamaan mielipiteitä, mutta mä itse tykkään. Ja ukko tekee :D
[/quote]Ei näköjään kirjoitus taitokaan :LOL: Matikkaa tarkoitin :LOL:

äippätiiti harmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.05.2007 klo 20:30 noh kirjoitti:
Ei näköjään kirjoitus taitokaan :LOL: Matikkaa tarkoitin :LOL:

[/quote]

heh, sattuuhan sitä.mutta kerros miten saan kotiin lämpimän tunnelman ja lämpimät sävyt yleensäkin?kodiskas, lämmin ja jollain tapaa romantiinen tunnelma olisi kiva. =)

noh
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.05.2007 klo 20:37 äippätiiti harmaana kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.05.2007 klo 20:30 noh kirjoitti:
Ei näköjään kirjoitus taitokaan :LOL: Matikkaa tarkoitin :LOL:
heh, sattuuhan sitä.mutta kerros miten saan kotiin lämpimän tunnelman ja lämpimät sävyt yleensäkin?kodiskas, lämmin ja jollain tapaa romantiinen tunnelma olisi kiva. =)

[/quote]
Mä itse ajattelin toteuttaa kuvailemasi kodin väreillä ja kankailla.

Jos kodin päävärit olisivat(niinkuin meillä)
Kanervanpunainen(JOKU MUU TUMMAPUNAINEN)
luonnonvalkoinen(pehmeämpi kuin puhdas valkoinen)
tummapuu(pähkinä)

(matta)Kulta(korostaa, ja on romanttinen)
Pitsiverhot(oikeesti hyvät vaikka joku pitää mummolta "varastettuina" :D
esim. Tummakangas taakse ja pitsiverho päälle (tunnelmallinen ja romanttinen.
Keittiöön vaikka pelkkä pitsi.
Valkoinen kaakeliuuni on "kotimme helmi" kiiltävä aaltoileva laatta, ylös 30cm korkea laatta boordi(ihANA).boordi="vanhan"tyylinen romanttinen hörhelö.

Valaistus on tärkeä silloin, kun värit on vahvoja. valkoinen toki "auttaa".

Matot on myös hyvä keino. Meille tulee (halvat kopiot :ashamed: ) itämaisista matoista.

Ai niin, kultaa meillä tulee olemaan peileissä(isot kehykset) ja lattia listat maalataan matta kullalla =)

Kristallikruunut on muuten taas pop.. ainakin mulla... :xmas:

Ja sitte ne paljetit =) Niitä mä ostan tiimarista ja liimailen (suuria) muotoja seinille. Tosi kivoja "katseen vangitsijoita.

äippätiiti harmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.05.2007 klo 21:22 noh kirjoitti:
Ja se viellä, ettei kaikkea "krääsää" tule samaan tilaan(tulee sekava).
Mutta linja olis sama koko kodissa.

juuh, saat tuon kuulostamaan niin helpolta! =) olen itte niiiin huono yleensäkin sisustamaan ja "leikkimään" värien kanssa.....täytyy kuitenki yrittää matkian sinun ideoita( tsori nyt vain!)
makkarin hauan vintage tyyliin,mutta sillen sopivaasti..olipas hyvin selitetty... =)

noh
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.05.2007 klo 21:28 äippätiiti harmaana kirjoitti:
\

juuh, saat tuon kuulostamaan niin helpolta! =) olen itte niiiin huono yleensäkin sisustamaan ja "leikkimään" värien kanssa.....täytyy kuitenki yrittää matkian sinun ideoita( tsori nyt vain!)
makkarin hauan vintage tyyliin,mutta sillen sopivaasti..olipas hyvin selitetty... =)
Matki vain =) =)
Mä olen itse "hurahtanut" tähän suunnitteluun.
Mies jo (leikillään) sanoi, ettei se ole mikään sirkus :D
No sitte kun hän näkee loppu tuloksen niin uskon hänen olevan myös tyytyväinen. =)

äippätiiti harmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.05.2007 klo 21:34 noh kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.05.2007 klo 21:28 äippätiiti harmaana kirjoitti:
\

Matki vain =) =)
Mä olen itse "hurahtanut" tähän suunnitteluun.
Mies jo (leikillään) sanoi, ettei se ole mikään sirkus :D
No sitte kun hän näkee loppu tuloksen niin uskon hänen olevan myös tyytyväinen. =)
heh!miehet ei aina oikee ymmärrä näitä sisustus juttuja...
meillä kai toi ei edes huomaa jos verhot vaihdan.... =)
mutta silti täytyy yrittää..vaikka tosiaan olen todella huono näissä hommissa. :ashamed:

noihin kaakeleihin mä löysin kaupasta joskus kaakelitarrat, kun meillä vessassa on pesualtaan yläpuolella myös muutamat kaakelit ja sillon ku tähän muutettii niin muutamassa kaakelissa oli sellanen karsee kukkakuvio, ja tosiaan löysin nuo tarrat missä on sellanen merimaisema tai joku semmonen, mutta niitähän on erilaisia että jos sieltä löytys jotain ideaa :)

Yhteistyössä