Apuva...raskauden jälkeinen ehkäsy!!??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rakkaude hetelmiä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Rakkaude hetelmiä

Vieras
Kertokaa ihmiset mitä ehkäsyjä ja kui pia synnytyksen jälkeen ootte alottanu käyttää??

Itellä kolme vkoa synnytyksestä...ja tässä joutunut elämäni ekoja kertoja nyt kumeihin turvautumaan...ja käynyt ilmi että oon kumiallerginen.Haaroväli kihisee nii maa kauheesti kumien käytön jälkeen seuraavan vkon...että ei voi ajatella kumeja käyttää. :(
Imetykseen en luota ehkäsykeinona...raskaudun niin helposti. :P
Meillä on jo neljä lasta...ja vaikka vielä vitosesta haaveillaan joskus semmosen saavamme..mutta jos sais pidettyä pari vuotta välissä.Nyt kun näiden nuorimpien ikä ero on 1v2kk.Eli 5kk meni että raskauduin...kahet menkat oli välissä.Ja elimistö oli ihan tosi kovilla tässä viimesessä raskaudessa johtuen todennäkösesti siitä että kun ei oma elimistö kerinnyt palautumaan kunnolla.

Ilman kumeja luottaen imetyksen ehkäsytehoon...ei uskalla.Eikä isäntä kohta anna mulle ihan vaan sen takia...enkä mä ala siihen..Mä tahon!!Mä tahon tuot ukkoo nii maa Pirusti.. ;D

Mitä vaihtoehtoja muita on ku kumit...ja puutteessa eläminen löytyy??Mä oon nii vähän ehkäsyä käyttänyt.Ainoostaan ihan pillereitä käytin yhessä välissä.Muuten en kyllä muuta ole...riskillä vedetty.Ei enää tunnu järkevältä tuo riskillä veto...Aborttia kun en voi missään nimessä ajatella jos raskaudun!!Se ei meillä oo mikään vaihtoehto!!Eikä nyt heti ois järkevää terveyden kannalta raskautuakkaan...mutta mutta...

Auttakkee ihmiset...mitä ratkasuja te ootte keksiny?!

durexin avantit (?) taitaa olla lateksittomia, mutta maksaa ihan sairaasti. Olikos se 10 lahella 10 erkkia 5 kumia. Me paadyttiin Mirenaan ja tyytyväinen olen ollut. Ekat pari kuukautta vuosin verta koko ajan mutta sitten on ollut sen jalkeen yhdet menkat ja pari kertaa pari pisaraa. 2,5 laitosta ;)

Juu mini pillereitä ollaan ajateltu alkuunsa.Kierukat vähän mietityttää...Mut ne pillerit saa jälkitarkastuksen yhteydessä tai siis reseptin niille.Siihen ois viel mooonta vkooa...ja siihe välii tuntuu tällä menoo mahtuvan monen monta panetusta... :)

Mistä niitä lateksittomia kumeja saa??Onko ne paljonki kalliinpia ku noi tavalliset??

Kierukkaa ei vielä olla ajateltu...niitä ku voi sen 5 v pitää.Ja viide vuode sisällä haaveillaan siitä 5sesta kummiski..ni ei ois sillee järkevää...Menis vähä nii ku hukkaa sit...

Juu nii oon vihiä kuullu et ne lateksittomat kumit ois kalliita...

Voi vide... :/ Mitä me keksitää...

Älkää naiko sillon ku sulla on ovis.

Niin millä tapaa menis hukkaan.Kuitenki ehkäsyä tarviitte,ja kierukka on ehkäisykeino.
Otitpa sen sit pois 1v tai 4v jälkeen.Toiminut sen ajan,hyvä.Tehnyt siis tehtävänsä.,

v*ttu mitä porukkaa

Joo tiedetään millon se eka ovis tapahtuu ku juuri se raskaus takana ;) eikä niitä menkkoja oo ollu ;)Testaamaan eii viihtis rueta...

Juu kierukka on ehkäsykeino...ja se maksaa.Jos aateltiin tyyliin kaks vuotta ehkästä...ja sit lopettaa ehkäsy ni menee kolme hyvää kierukka vuotta hukkaan..joten helpommin lopetettavissa olevia ehkäsyjä ollaan mietitty.Ja lyhyemmälle ajalle tarkotettuja.

Heh...porukkaapa hyvinki ;)

Me ei naida... ;) me RAKASTELLAAN ;) ha ha...

Alkuperäinen kirjoittaja rakkaude hetelmiä:
Joo tiedetään millon se eka ovis tapahtuu ku juuri se raskaus takana ;) eikä niitä menkkoja oo ollu ;)Testaamaan eii viihtis rueta...

Juu kierukka on ehkäsykeino...ja se maksaa.Jos aateltiin tyyliin kaks vuotta ehkästä...ja sit lopettaa ehkäsy ni menee kolme hyvää kierukka vuotta hukkaan..joten helpommin lopetettavissa olevia ehkäsyjä ollaan mietitty.Ja lyhyemmälle ajalle tarkotettuja.

Heh...porukkaapa hyvinki ;)

Me ei naida... ;) me RAKASTELLAAN ;) ha ha...

Siis eihän se millään tapaa hukkaan mene:O

Mutta jos helpommin lopetettavaa ehkäisyä etsitte,niin kumit,pilsut,laastari,rengas ja piikki ovat silloin aika hyviä keinoja.

Täällä saa ekan kierukan ilmaseks.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
en mäkään maksais 100e kierukasta jota pidän 1-2v.

Mikset? Halvemmaksi se kierukka tulee kuin esim e-pillerit, kahdessa vuodessa kuukausihinnaksi 4 euroa tai vuodessa 8 euroa/kk.

mulla minipillerit maksaa 3x28 pakkaus 8,34e. mieluummin ne ku kierukan.

Miksei voi vain suroaan sanoo ettei halau itseensä kierukkaa?
Kalliiksi sen lapsenkin pitäminen tulee.Ja jso tuo 100e tuntuu jostain ryöstöltä niin huhhuh

en mäkään maksais 100e kierukasta jota pidän 1-2v.

Mikset? Halvemmaksi se kierukka tulee kuin esim e-pillerit, kahdessa vuodessa kuukausihinnaksi 4 euroa tai vuodessa 8 euroa/kk.

mulla minipillerit maksaa 3x28 pakkaus 8,34e. mieluummin ne ku kierukan.

Miksei voi vain suroaan sanoo ettei halau itseensä kierukkaa?
Kalliiksi sen lapsenkin pitäminen tulee.Ja jso tuo 100e tuntuu jostain ryöstöltä niin huhhuh

kyllä mä senkin voin myöntää etten mä ihan ekaks vaihtoehdoks menis kierukan ottamaan koska ajatus vieraasta esineestä kehossani tuntuu oudolta... ja kyllä mulle 100e on aika kova hinta kun sitä rahaakaan ei ole ku roskaa... suosin pillereitä ihan senkin takia että ne voi lopettaa heti välittömästi jos siltä tuntuu...

No mulle kierukka tuntuu pelottavalta vaihtoeholta...kun mulla on kohtu kallistunut ja kääntynyt.Ja kaverini odottaa juuri kierukka vauvaa.Ja sillä oli hormoonikierukka.Mikä ei ollut poistunut vaan oli ihan siellä...ei vaan toiminut.Silläkään kohtu ei oikeassa asennossa.

Enkä koe sitä järkeväksi että asetutan sen ja ens vuonna tyyliin poistatan ku päätetään niin että se haaveilemamme vitonen ois tervetullut.Ei kerkeis rueta ns.kunnolla toimimaan.
Ei rahasta kiinni nii ole...mut ajatuskin että menee monta vuotta hukkaan siitä ei sovi ajatusmaalimalle.Sitä mietitään sitten tämän vitosen jälkeen sitä kierukkaa...koska sitten tuskin halutaan enään...tai tiedä häntä... ;) heh hhe...

Yhteistyössä