APUVA! :/ Raskaana menkoista huolimatta??!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jeppppa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jeppppa

Vieras
Onko kellään omakohtaista kokemusta menkoista raskausaikana? Emme siis käytä mieheni kanssa ehkäisyä (keskeytetyllä mennään) ja luotetaan ns. "varmoihin päiviin". Meillä on vuoden ikäinen poika ja toisesta ollaan kyllä puhuttu, mutta mies ei vielä ole todellakaan valmis... En pysty käyttämään hormonaalista ehkäisyä, enkä kumia (allerginen), joten ehkäisykeinot ovat aika vähissä...??
Mutta asiaan... mulla on ollut nyt noin kuukauden ajan raskausoireita, kuten aamupahoinvointia, turvotusta, sellaisia repäisykipuja alavatsalla. Mutta siitä huolimatta mulla oli ihan normaalit menkat viimeksi! Nyt myös vatsa on ruvennut selvästi kasvamaan, myös aamulla on sellainen pallo :/ Paino noussut noin 2 kg... Onko täällä ketään, jolla on tullut normaali menkat raskausaikana? siis ihan normi pituiset jne... Huolestuttaa, mutta mies ei anna mun tehdä testiä vielä, koska ei kuulema pystys sulattamaan asiaa, jos oisin raskaana :( Toisaalta todennäköisyys on hyvin pieni, mutta silti pelottaa ja mietityttää koko ajan... Nyt menossa kp 18/24 eli vielä en viittis itsekään testata.

Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:
Miks sun miehes päättää tuollaisen asian, että saatko sä tehdä raskaustestiä? :o

Samaa mietin. Ja mihin se asia siitä odottamalla paranee, jos ootkin? Siis vaikea sulattaa sitä nyt?? Häh? Helpompi sitten myöhemmin?!

:attn:

Mä en tarkoita tätä millään pahalla, mutta tee se testi, toimi sen mukaan ja hoida ehkäisy kuntoon jos kerran ette lasta halua. Jos sun raskautuminen olisi niiiiin hirveää, niin sitten menet vaikka ja laitatat kierukan niin on edes jotain järkevää ehkäisyä käytössä.

Ja todellakin voi menkat tulla monta kuukautta aivan normaaleina raskaudesta huolimatta, ihan on yksilöllistä miten homma menee, eikä edes kauhean harvinaista.

Sekö se ratkaisee "ongelman" et et tee raskaustestiä.. eikö se olis helpompi elää sen tiedon kanssa, et ootko vai etkö oo raskaana!
Sano miehelles et hänen häätyy lopettaa sun paneminen jos ei kestä ajatusta siitä et voisit tulla raskaaksi.. ja oottako kokeilleet kumittomia kortsuja?

Mulla on vähän sama ongelma.. Mietin että voisinko olla, vai onko omaa mielikuvitusta, koska muita oireita ei ole, kuin se,että turvotusta on -se varmaan johtuu ruokahalustani vain.. :D Ja kahdet menkat on tullut aivan normaaleina ja oikiana päivänäkin.. joten musta tuntuu että minä vain kuvittelen..

Joo no omaa tyhmyyttä ku en halunnut kierukkaa silloin synnytyksen jälkeen ja jotenkin se on jäänyt ajatuksen tasolle koko ehkäisyhomma! Mut oottelen niitä seuraavii menkkoja ja jos niitä ei kuulu, niin kai se testi on tehtävä ja otettava vastaan mitä tulee. Ihan omaa tyhmyyttä ku annan panna ilman ehkäisyy :/

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Joo no omaa tyhmyyttä ku en halunnut kierukkaa silloin synnytyksen jälkeen ja jotenkin se on jäänyt ajatuksen tasolle koko ehkäisyhomma! Mut oottelen niitä seuraavii menkkoja ja jos niitä ei kuulu, niin kai se testi on tehtävä ja otettava vastaan mitä tulee. Ihan omaa tyhmyyttä ku annan panna ilman ehkäisyy :/

siis oottelet vielä kuukauden.. ei yhtään kannatettava ajatus!

Suosittelen tekem''n testin mahdolllisimman pian niin teillä on aikaa miettiä mitä tapahtuu jos oletkin raskaana ja sitten päätöksen jälkeen aikaa sopeutua tilanteeseen.
Eikö sulle käy mitkään kondomit? Niitähän on lateksi-vapaita. tai entäpä naistenkondomi? se on valmistettu polyuretanista. Ja jos et ole raskaana ja nuo eri kondomitkaan ei käy niin heti varaamaan aikaan lääkärille jotta saat kuparikierrukan (jos mikään hormonaalinen ehkäisy ei sovi).

Mielialamuutosten takia en voi käyttää. Pää menee ihan sekaisin hormoneista (myös raskausaikana jippii)... Oon kuitenkin käyttänyt e-pillereitä n. 5 vuotta, mutta sain jatkuvasti raivo- ja paniikkikohtauksia+ masennusta ilmeni, joten ziljoonan eri pillerimerkin jälkeen lääkäri ei niitä enää suositellut. Myös ehkäisyrengas aiheutti samat oireet, vaikka sen kuulema pitäis olla "miedompi" ja paikallisesti vaikuttava...

Yhteistyössä