apuva, poika 12v ja siideripullo

• Viestiketjun aloittaja harmaa
  • Ensimmäinen viesti
harmaa
Poika pyörähti kotona, ja katos samantien. Samalla näky kadonneen mun itselleni ostama pirkan päärynäsiiderijuoma, 1.5l pullo, prosenttimäärää en tiedä tarkalleen, mutta verrattavissa kai kaupan kotikaljaan/simaan? Voiko se tulla humalaan jos juo tuon koko määrän itse?

Frank (ei kirj)
No, eikös niissä ole prosentteja jotain max 0,2 tai jotain sen tyylistä...? Eli tuskin nyt humalaan, mutta kyllä mä ehkä poikaa vähän haastattelisin, että mikäs meininki kun pitää salaa puuhastella...? ...ja pakko kertoa että itse ostettiin noita "alkottomia" siidereitä alaikäisinä ja sitten porukoiden (omien/kavereiden) baarikaapeista pihistettiin pikkuisia viinan liruja (sen minkä uskalsi niin ettei ne huomaa) joilla terästettiin kyseisiä juomia...

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Frank (ei kirj):
No, eikös niissä ole prosentteja jotain max 0,2 tai jotain sen tyylistä...? Eli tuskin nyt humalaan, mutta kyllä mä ehkä poikaa vähän haastattelisin, että mikäs meininki kun pitää salaa puuhastella...? ...ja pakko kertoa että itse ostettiin noita "alkottomia" siidereitä alaikäisinä ja sitten porukoiden (omien/kavereiden) baarikaapeista pihistettiin pikkuisia viinan liruja (sen minkä uskalsi niin ettei ne huomaa) joilla terästettiin kyseisiä juomia...

2,6%

äiti täälläkin
Alkuperäinen kirjoittaja harmaa:
Poika pyörähti kotona, ja katos samantien. Samalla näky kadonneen mun itselleni ostama pirkan päärynäsiiderijuoma, 1.5l pullo, prosenttimäärää en tiedä tarkalleen, mutta verrattavissa kai kaupan kotikaljaan/simaan? Voiko se tulla humalaan jos juo tuon koko määrän itse?
Tuskinpa tuosta nyt humalaan tulee. Olisiko tämä näitä sarjassamme typeriä kokeiluja. Meidän poika, 9-vuotiaana, oli pöllinyt isännän askista tupakkeja. Siis oli kaverinsa kanssa vienyt kiinni olleesta askista puolet tupakeista. Hetihän se huomattiin ja poika puhutteluun. Sinisin silmin valehteli, ettei ollut koskenutkaan askiin. Minä haistoin pojan sormia ja totesin, että oletpas koskenut ja selitystä odotellaan. Jonkun ajan kuluttua poika tunnustikin ja valtaosa tupakeista löytyi katkottuna leikkimökin alta...

Alkuperäinen kirjoittaja hattivatti lehmilaitumella:
taitaa poika pettyä pahasti kun ei siitä känniä tulekaan, mutta surullista, että haluaa sen jo tuon ikäisenä kokea
tuskin nyt kännin takia pulloa vienyt,luulis nyt jokaisen tietävän ettei sitä tuu siitä saamaan.nehän on hirveen hyviä....
:p

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Frank (ei kirj):

2,6%
No, mä luulin että semmoinen käytännössä alkoton siiderijuoma. Eli semmoinen 1,5litran pullo (esim hellefors) niissä on jotain 0,2%. Viimeksi raskausaikana tuli joskus näitä juotua. En mä ole 2,6% siideristä kuullutkaan... Ainoastaan noista alkottomista ja normeista ja sitten alkon vahvoista.

2.6 % siideristä ei ole tässä tapauksessa kyse, esim. Kopparbergilla (kirjoitinko oikein) on näitä "alkoholittomia" siidereitä joissa prosentit tuon 2.6. Mutta Pirkan 1,5 litran alkottomassa siideripullossa ei ole tyyliin ollenkaan prossia, juuri tuo jotain 0.2 tms. Eli ei siitä humalaan mene, vaikka kuinka jois ja jois. Itsekin silloin 13-veenä kovasti kaverin kanssa yrittänyt. :LOL:

Yhteistyössä