APUVA!!! ONKO KENELLÄKÄÄN MYYDÄ LUKION EKALUOKAN KIRJOJA!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja öttismönkiäinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ö

öttismönkiäinen

Vieras
apuva.... poika toi kirjalistan ekalle luokalle, hinta kirjoille olisi 630e :0 pikaisesti laskettuna. Aivan liikaa meidän budjetille. Näistä kirjoista ois kyse:

FI LUKION FILOSOFIA 1 UUSI OPS
VIRTAA:Uuden sukupolv terv.tie. UUSI OPS
KOULUN BIOLOGIA 1-2:Eli/Sol&pe UUSI OPS
LUKION MAANTIEDE 1-2:Si.plan/Yh UUSI OPS
MOOLI 2:Kemian mikromaailma UUSI OPS
MOOLI 1:Ihm ja elinympäris kem UUSI OPS
FYSIIKKA 2-3: Lämpö-Aall+energv UUSI OPS
FYSIIKKA 1: Fysiikka luonnontie UUSI OPS
STARTA PÅ NYTT
DAGS Kurs 2+CD UUSI OPS
DAGS Kurs 1+CD UUSI OPS
IN TOUCH 3 UUSI OPS
IN TOUCH 2+CD UUSI OPS
BACK-UP ENGLISH +CD, In Touch
IN TOUCH 1+CD UUSI OPS
GRAMMAR RULES! UUSI OPS
GRAMMAR RULES! KEY UUSI OPS
PSYKOLOGIA! 1:Psyykkin toiminta UUSI OPS
MUUTOSTEN MAAIL 5:Suomen vaih UUSI OPS
MUUTOSTEN MAAIL 3:Kansv suht UUSI OPS
MUUTOSTEN MAAIL 1-2:Ihm & ymp UUSI OPS
KIVIJALKA tehtäviä ja aineist UUSI OPS
KIVIJALKA lukion oppikirja UUSI OPS 3
KIVIJALKA lukion kielenhuoltoa UUSI OPS
VIRTA: AJAN VIRTA UUSI OPS
1764 VIRTA: PYHÄN VIRTA UUSI OPS
PYRAMIDI 6:Todnäk ja tilastot UUSI OPS
PYRAMIDI 4:Analyytt geometria UUSI OPS
PYRAMIDI 3:Geometria UUSI OPS
PYRAMIDI 2:Polynomifunktiot UUSI OPS
PYRAMIDI 1:Funktiot ja yht UUSI OPS

hintapyyntöjen kera kiitos :)

Meidän esikoinen on ollut vuoden lukiossa ja olin vuosi sitten kauhuissani kirjojen hinnoista. Käytettyinä kun niitä ei tahdo saada ainakaan verkkokaupoista, koska opetussuunnitelma vaihtui vasta ja uuden opsin lukeneet eivät ole vielä kirjoittaneet, eli eivät suuremmin vielä laita kirjoja myyntiin. Jakso kerrallaan me kirjat hankittiin ja tyttö kyseli kavereilta kirjoja lainaan. Jos kaveri oli hankkinut esim. terveystiedon kirjan ja meillä oli kemia 1, tytöt vaihtoivat kirjoja. Lisäks laskin oli melko kallis, koulumatkat ym. Yllättävän tyyristä-- ja kaiken huipuksi lapsilisä lakkasi 17 vuotiaalta!! Rahat ovat vielä riittäneet, onneksi opetus ja ruokailu ovat maksuttomia.

Löytyiskö huuto.netistä mitään?
Mä näin muuten viime yönä unta, että meitsi meni takaisin lukioon vetään opintonsa loppuun, mutta eipä niin taida enää koskaan käydä... :/

Alkuperäinen kirjoittaja öttismönkiäinen:
omana lukioaika ei tuntunut noin kalliilta, tosin vanhemmathan suurimman osan kirjoista maksoi. Meillä tuo rahasumma kirpaisee senkin takia että lapsia on 9kpl ja menot sitä myöten suuret.

Oih! Ihana suurperhe! Mun on pakko kysyä, minkä ikäisiä lapsesi ovat?
Meillä ukko laittaa kolmannenkin puuhaamista hantiin... Puhumattakaan yhdeksästä. :whistle: Yhdellä tuttavaperheellämme on kans tällä hetkellä 16 lasta.

Alkuperäinen kirjoittaja öttismönkiäinen:
vanhin on 17vuotias tyttö, nuorin on vuoden. Kaikki muut ovat poikia, paitsi vanhin ja eskariin menevä
Mun entisessä kotikunnassa on kans perhe jossa 16 lasta

Pakko vielä kysyä, minkä kokoista taloa asutatte?
Sori kun utelen, mutta on vain mielenkiinstoista tietää, kun ite haluaisin monta lasta. :whistle:

Entä jos ostelette pikkuhiljaa? Eli vaikka ensimmäisen ja toisen jakson kirjat ensimmäiseksi ja sitten hieman ennen uuden jakson alkua aina sitten taas ne kirjat, joita tarvitaan? Saattaisi sitten sieltä lukiopiireistä löytyä vanhempia oppilaita, jotka ovat halukkaita myymään oppikirjojaan pois.

Tuleeko tyttäresi kotikuntaan lukioon, vai jääkö sinne mummolan lukioon?

Ostatte nyt vaan vaikka ekan jakson kirjat ja niitä kyl tosissaan saa sit muilta ylemmiltä luokilta ostettua vramasti jatkossa halvemmalla. Uutena ei musta kantsi ostaa kuin työkirjat...

Laskin kannattaa mun mielestä ostaa uutena, saa takuun. Meillä päin tilasivat koulun kautta koulun jo alettua. Tuli joku alennuskin. Jakso kerrallaan hankitta. Ajan kanssa löytyy erilaisia vaihtoehtoja.

Yhteistyössä