Apuva! Onko aina ja joka ikinen juhlapyhä haukuttava anopit, mummit, kummit tai muut sukulaiset?

  • Viestiketjun aloittaja Puuduttavaa
  • Ensimmäinen viesti
Puuduttavaa
Ei yhtäkään juhlapäivää, etteikö jonkun anoppi, sisko tai kummin kaima olisi pöljä, tyhmä ja idiootti.. Miten ihmeessä me suomalaiset voidaankin olla näin hel*etillisen typerää kansaa, ettei koskaan osata käyttäytyä edes sukulaisten luona ja varsinkaan juhlapyhinä..?
 
Seitsemän vuotta sitten jouluna anoppi koki tarpeelliseksi haukkua miniänsä. Eikä täällä palstalla vaan ihan henkilökohtaisesti. Sen jälkeen olemme viettäneet joulun omalla porukalla eikä ole tarvinnut haukkua ketään. Paras päätös!!!
 
"Deelia"
Olen viimesillään raskaana ja halusin kotijoulun ettei tarvi sen kummemmin hössöttää. Anoppi loukkaantui kun ei mentykään tänää jouluna sinne (meiltä matkaa sinne yli 500km) ja kehtas vielä ehdottaa että minä jäisin yksin kotiin ja mies menisi lasten kanssa anoppilaan jouluksi, siis ei voi olla pöllömpää muijaa :D
 
"Rimpula"
Sillä yhdellä persoonatyypillä on tarve aina arvostella, haukkua ja vängätä kinaa muista, varsinkin anopeista ja puolison sukulaisista muutenkin. Joillekin riittää naapurikin pahimpaan hätään, jos oikein päätä pakottaa ja kiukkuhermoa kolottaa eikä muita kohteita satu sillä hetkellä olemaan. :D Kai se on tapa purkaa omaa pahaa oloaan ja alitajuista alemmuuden tunnettaa ulos. Luultavasti ne ihmiset vaistoaa itsestään sen tyhmyyden ja sehän pahentaa asiaa entisestään.
Onneksi näitä tyyppejä ei ole pakko elämässään katsella. Jotkut ovat niin hyväsydämisiä, että ihmettelen kuinka niitä jaksavat vuodesta toiseen.. jaksanhan toki itsekin yhtä sukulaista, joka saa riidan keskenään aikaiseksi tyhjästä jopa parilla tekstiviestillä. (ja jos niihin ei vastaa, niin tämä jatkuu seuraavaan päivään asti viestipommituksella. Eli vastailee perään itse joka viestiin, olettaa ja vetää johtopäätöksiä kun ei saa takaisin mitään vastausta.. Sitten saa rauhan ja kaikki onkin hyvin taas hetken)

Paljon helpompaa on olla sopivasti "vajakki" ettei tarvitse ketään haukkua ja valittaa turhanpäiväisistä asioista. Olla se "itseriittoinen liikoja itsestään luuleva" tapaus ;) Tää on parhautta!
 
vieraas
Mä en ketään hauku päin naamaa jouluna (tai muutenkaan), mutta ymmärrän hyvin niitä joilla kiehahtaa.

Kun koko vuoden, vuosi toisensa jälkeen ottaa kakkaa niskaan, kuuntelee ilkeilyä, sietää lastenlasten eriarvoista kohtelua ja pyrkii olemaan itse asiallinen, niin kyllä ottaa joulut voimille. Silloin jouluna kun ollaan enemmän tekemisissä, ja nuo ilkeilyt/ikävät kohtelut tulee normaaliarkea selvemmin esille. Ja toisaalta, ainakin itse odotan joulunpyhiltä rentoa ja mukavaa yhdessäoloa, en veetuilua elämänvalinnoista ja inhottavaa kohtelua lapsille tai itselle.
Joskus mietin et olisko vaan parempi joskus raivota ja haukkua ja laittaa välit poikki, mut kun on kiltiksi kasvatettu ja opetettu et vanhempia ihmisiä pitää kunnioittaa niin ainakin tähään asti oon yrittänyt hillitä itseni. Silloin voi olla ihan kiva purkaa niitä tuntojaan anonyymisti nettipalstalla et kestää vielä sen yhden sukulaistapaamisen lisää.
 
Joskus sitä saa tarpeekseen. Itse olen siivonnut ikävät, mielipahaa aiheuttavat sukulaiset pois jouluistani ja elämästäni muutenkin. Mutt tuntuuhan se kurjalta katsoa kun mies pahoittaa mielensä äitinsä toiminnan vuoksi.
 

Yhteistyössä