Apuva! Oisko joku kotinikkari taas kuulolla? (Miten laittaa 20+ valokuvakehystä seinään vain muutamalla ruuvilla?)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

chef

Aktiivinen jäsen
16.02.2005
47 399
16
38
Ja mielellään edulliseen hintaan.

Ongelma on siis se, että mulla on noita kehyksiä jotain 20-30 kpl välillä, enkä mä halua seinään niin montaa reikää.

Mä keksin ihan loistoidean, mutta ei se olekaan niin loistava, koska se idea on niin kallis |O Tai no, kallis ja kallis, mutta jos halvemmalla pääsee, niin hyvä on :D

Suunnittelin ostavani 180 * 100 cm vanerin, jonka paksuus on 1,8 cm. Siihen naputtelisin kehykset nauloilla kiinni ja sitten ruuvaisin sen koko häspäkän muutamalla ruuvilla seinään. Paitsi että se vaneri maksaa 40€ ja kun siihen pitää sitten vielä postaa maali tai tapetti, niin huomaan, että mun pikku projektistani onkin taas kasvanut melko kallis. Kuvatkin kun oli pakko saada hetinyt eikä vasta seuraavana päivänä, niin nekin maksoi hunajaa.

Sellainen nauhoihin allekain-ripustaminen ei inspaa, eikä muutenkaan järkestelmällisyys. Kehykset ovat lähes kaikki erikokoisia ja mallisia.

Mutta oisko jotain muuta kivaa ideaa?

Tauluhylly seinään, ja siihen alapuolelle siimalla roikkumaan myös kehyksiä?
Ei ihan vastaa tota "ei järjestelmällisesti ja nättiin riviin", mut voihan niitä laittaa sit erikokoisia vierekkäin ja erilaisilla väleillä...

Tauluhylly on toki aika hyvä.

FJTlu1

Tauluhylly seinään, ja siihen alapuolelle siimalla roikkumaan myös kehyksiä?
Ei ihan vastaa tota "ei järjestelmällisesti ja nättiin riviin", mut voihan niitä laittaa sit erikokoisia vierekkäin ja erilaisilla väleillä...

Ei, kun nimenomaan en halua mitään tuommosiia naruvirityksiä...enkä siis siimavirityksiäkään.

Ja niidenpitää mennä sikinsokin, tai tarkoitan siis, että ne eivät mene kaikki tasaisesti rinnakkain tai vierekkän, vaan silleen erikohtiin. En osaa nyt paremmin selittää :D

[QUOTE="jebo";24044619]Tauluhylly on toki aika hyvä.

FJTlu1
[/QUOTE]

Eikä ole. Kun sitten ne menee tasasesti.

Ja kaiketi aika monta tauluhyllyäkin tarvitaan (monta reikää seinään) että saan kaikki kehykset seinälle.

Sorry että olen hankala, mutta nää ei nyt käy :D

Soita minulle, niin laitan linkkuveitsellä, klemmarilla ja jeesusteipillä taulut paikalleen käden käänteessä, eikä sinun tarvitse kuin kysellä: MacGyver, what are you doing?

• Tykkää
Reactions: vartooja
Kyl mä käsitin, mut pienellä budjetilla ja parilla reiällä oli ainoa, mikä tuli mieleen... :D
Sun pitää poistaa kuvat kehyksistä ja rakentaa kuvamobile... Nimim. ei ihan natsaa tämäkään ehdotus ;)

Melkoisen kallista vaneria teillä päin, mistä olet sitä kysynyt? Kannattaa myös tutkia muut velymateriaalivaihtoehdot. Me teimme sängynpäädyn joka ruuvattiin seinään ja vaneria minäkin ajattelin aluksi, mutta mies tyrmäsi ajatuksen, koska vaneri on niin painavaa, ettei olisi neljä ruuvia riittänyt. Päädyttiin lastulevyyn. Paljon halvempaa kuin vaneri (vaikka meillä ei kyläl vaneri maksanut noin paljoa) ja kevyempää ja jos kerran meinaat joka tapauksessa sen maalata tai tapetoida, ei sillä levymateriaalilla ole niin suurta merkitystä.

Kyl mä käsitin, mut pienellä budjetilla ja parilla reiällä oli ainoa, mikä tuli mieleen... :D
Sun pitää poistaa kuvat kehyksistä ja rakentaa kuvamobile... Nimim. ei ihan natsaa tämäkään ehdotus ;)

Mä olen täällä viime yönä sormet verillä (kirjaimellisesti) pessyt, puunannut ja hinkannut niitä laseja puhtaaksi ja asetellut kuvat kehyksiin. Joten mä en TOD ota niitä enää pois :D :D

Osta niitä muovisia taulukoukkuja. Tulee paljon pikkusia reikiä, mutta ei isoja.

Tai vedät ihan perus nauloilla, ja muuton yhteydessä tapetoit sen seinän uusiksi.

[QUOTE="vieras";24044660]Melkoisen kallista vaneria teillä päin, mistä olet sitä kysynyt? Kannattaa myös tutkia muut velymateriaalivaihtoehdot. Me teimme sängynpäädyn joka ruuvattiin seinään ja vaneria minäkin ajattelin aluksi, mutta mies tyrmäsi ajatuksen, koska vaneri on niin painavaa, ettei olisi neljä ruuvia riittänyt. Päädyttiin lastulevyyn. Paljon halvempaa kuin vaneri (vaikka meillä ei kyläl vaneri maksanut noin paljoa) ja kevyempää ja jos kerran meinaat joka tapauksessa sen maalata tai tapetoida, ei sillä levymateriaalilla ole niin suurta merkitystä.[/QUOTE]

Paikallisesti puutavaraliikkeestä. Mäkin ihmettelin hintaa, sillä lähes samalla rahalla me tehtiin tämä sänky:

Ja kyllä siihen meni hippasen enempi vaneria, kuin tuohon "tauluun". Tosin tuo sängyn vaneri on vähän ohuempaa...mutta ei sekään mitään paperia ole, koska on ainakin toistaiseksi kestänyt meillä ehjänä.

Mutta juuri tuommoista vinkkiä nyt kaipaan...eli josko vanerin saisi korvattua toisella materiaalilla tjtn. sinnepäin. Pitää ottaa tuosta lastulevystä vaikka selvää, kiitti :D

Alkuperäinen kirjoittaja miettitääs;24044679:
Osta niitä muovisia taulukoukkuja. Tulee paljon pikkusia reikiä, mutta ei isoja.

Tai vedät ihan perus nauloilla, ja muuton yhteydessä tapetoit sen seinän uusiksi.

30 reijän sijaan 90...kiitos ei :)

Tuo on maaliseinä ja sen sienän korkeus on vajaa 6 metriä. Mä en milllään kykene maalaamaan sitä uusiksi ja pelkkä reikien paikkaus näkyisi rumasti. Tapetointi puolestaan olisi vielä hankalampaa. Siksi on ikäänkuin vähän pakko koittaa pärjätä vain muutamalla reijällä :)

Paksua pahvia sen vanerin tilalle jonka päällystät?

Olisko lähellä kodinkoneliikettä tai huonekalufirmaa tms johon vois ajatella tulevan isoja pahvlootia? Kun ei kai ne kehykset NIIN paljoa paina ettei ne jäykässä pahvissa pysyisi niillä mininauloilla (joilla laitetaan halpishuonekalujan taustat kiinni)?

[QUOTE="vieras";24044712]Paksua pahvia sen vanerin tilalle jonka päällystät?

Olisko lähellä kodinkoneliikettä tai huonekalufirmaa tms johon vois ajatella tulevan isoja pahvlootia? Kun ei kai ne kehykset NIIN paljoa paina ettei ne jäykässä pahvissa pysyisi niillä mininauloilla (joilla laitetaan halpishuonekalujan taustat kiinni)?[/QUOTE]

Siis se pahvi ruuveilla seinään ja kehykset vaan siihen pahviin asti eli ei riko seinää? :saint:

Vitsi kun en yhtään muista mikä on tän tuotteen nimi mutta mulle tuli joku aika sitten jonkun sisustuslehden välissä näyte uudesta ripustusjutskasta, se on vähän kuin tarranauhaa, teipataan kiinni seinään ja vastakappale kiinni kehykseen. Testasin ja sellainen pieni (noin 20cmx20cm) taulu ainakin pysyy, teippukin irtosi nätisti seinästä.
Mulla pitäis olla se toinen näytekappale vielä jossain, jos löydän sen pussin niin tuun kertoon nimen!

Vitsi kun en yhtään muista mikä on tän tuotteen nimi mutta mulle tuli joku aika sitten jonkun sisustuslehden välissä näyte uudesta ripustusjutskasta, se on vähän kuin tarranauhaa, teipataan kiinni seinään ja vastakappale kiinni kehykseen. Testasin ja sellainen pieni (noin 20cmx20cm) taulu ainakin pysyy, teippukin irtosi nätisti seinästä.
Mulla pitäis olla se toinen näytekappale vielä jossain, jos löydän sen pussin niin tuun kertoon nimen!

Tää kyllä kävi mielessä. Muistan nähneeni telkkarissa (tai lehdessä) mainoksen jostain teipistä, jolla sai koukkuja liimattu seinään ja sen teipin sai myös nätisti pois. Toisin kuin perinteinen kaksipuolinen.

[QUOTE="vieras";24044751]Jaa, meillä töissä tulee sellaista kaksinkertaisita tosijäykkää aaltopahvia, jonka paksuus on 2,5 cm. Sitä sellaista ajattelin... :snotty:

Ja tapetin saa kiinni liimallakin, vaikka suihkutettavalla ;)[/QUOTE]

No en oo kyllä moista koskaan nähnyt. Mutta jotenkaan en usko naulan pysyvän pahvissa, jos siihen tulee kehys kiinni. Osa noista kehyksistä on lähes A4 kokoisia, eli kyllä niissä jo jonkunvertyaa on painoa. Ja osa on muutoin massiiviempia, vaikka kooltaan pienempiä.

Mutta en hautaa ideaa kokonaan. Tutkiskelen vaihtoehtoja ja katson mikä toimii kätevimmin :)

Yhteistyössä