Apulanta teinimusiikkia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Olen 30v ja nyt vasta alkanut kuunnella, kun rakastuin mieheen, joka kuuntelee Apulantaa. Ja moni on nauranut minulle ja sanonut, että sehän on ihan teinimusiikkia?! Siis mitenniin?

Yhdessä vaiheessa kuuntelin sitä Koneeseen kadonnutta uudelleen ja uudelleen, kun se kuvasi jotenkin sitä sen hetkistä tilannetta niin osuvasti ja se kuulemma vasta on teinibiisi. Varmasti teinikin kokee sen sanat riipivänä siinä omassa teinituskassaan, mutta kyllä minä aikuisenkain siinä sanoman kuulen.

Mä en ymmärrä noita "ikärajoja" että mitä musiikkia sais minkäkin ikäisenä kuunnella :/ Jos ite tykkää niin onko sillä mitään väliä jos joku sit taas inhoaa. Ja Apulantaakin toisinaan kuuntelen vaikka mulla on toinen jalka jo tukevasti haudassa :snotty:

Apulannan musiikki on "kasvanut" tekijöidensä rinnalla. Näin ainakin musta. En lähtis teinimusana pitään, jos pakko on "kategoroida" iän mukaan niin mun teinimusiikkia on kaiken maailman Cheekit ym. lökäripökät.

Apulannan sanoitukset on sitä luokkaa että ne ymmärtääkseen on pitänyt jokin verran elääkin. Toki ne taipuu moneen tilanteeseen, mutta vaikkapa joku Karmanlaina - tokkopa kovin moni "teini" niistä kostuu. Musiikki varmaan mukaansa tempaavuudessaan houkuttelee nuoremmat kuuntelemaan. Kun taas aikuisemmat tykästyy sanoituksiinkin.

Mulle on jäännyt hyvin mieleen kun Kristina Brask (olihan se tän niminen?) Idols kisan jossain vaiheessa lauloi Jumala-biisin. Hän kommentoi jossakin lehden haastattelussa että valitsi biisin hyvän melodian vuoksi, eihän sen sanoituksessa mitään tolkkua ole, mutta musiikki on mieleen. Mua huvitti. Niinpä, ei 16-vuotias voi niitä sanoja välttämättä vielä käsittääkään. Varmasti Kristiinallekin on sanat alkanut aueta iän myötä,en häntä tarkoita mollata tällä. Kaikkihan me kasvetaan iän mukana.

Eli kaikki kunnia Apiksen pojille, osaavat tehdä musiikkia joka tehoaa useaan ikäpolveen, eri tavoin.

oli varmasti sillon kun apis aloitti mutta onhan apiksen jätkätkin vanhentuneet ja fanit myös. ;) eiköhän toi nykyään mee ihan kaiken ikäisille, on mun mielestä muuttunut sen verran... :)

Alkuperäinen kirjoittaja ei ei ei:
Mulle on jäännyt hyvin mieleen kun Kristina Brask (olihan se tän niminen?) Idols kisan jossain vaiheessa lauloi Jumala-biisin. Hän kommentoi jossakin lehden haastattelussa että valitsi biisin hyvän melodian vuoksi, eihän sen sanoituksessa mitään tolkkua ole, mutta musiikki on mieleen. Mua huvitti. Niinpä, ei 16-vuotias voi niitä sanoja välttämättä vielä käsittääkään. Varmasti Kristiinallekin on sanat alkanut aueta iän myötä,en häntä tarkoita mollata tällä. Kaikkihan me kasvetaan iän mukana.

Eli kaikki kunnia Apiksen pojille, osaavat tehdä musiikkia joka tehoaa useaan ikäpolveen, eri tavoin.

Anna Abreu lauloi Jumala biisin...

Yhteistyössä