Apuja... Voiko 10kk ikäiselle antaa makkarakastiketta ja perunoita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyhmä(kö)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minä antaisin. Tuskin niissä potuissa niin kamalasti on suolaa ja sitä kastiketta voi laittaa kohtalaisesti. Tilsii sinne sitten vain vähän makkaraa sekaan.

Ja hyi kamalaa, olen terkkari ammatiltani ja silti tekisin näin! Eiks oo hirveetä :-)

Turha hysteriointi pois ja ilman aikuinen vouhottaminen. Ei se lapsi siitä sairastu, jos silloin tällöin jo totuttelee kotiruokaan.

HAha... Meillä käsketään neuvolassa 10kk ikäiselle alkaa antaa samaa ruokaa kun itse syö, kunhan ei ole kovin vahvasti maustettu.. Milläköhän me olis eletty joskus jos ei oltais saatu kotiruokaa pienestä asti...:O

Alkuperäinen kirjoittaja taas:
näitä "joo tapa vaan lapses" äitejä, voi luoja mikä tyhmyys nykyäideissä oikein kukoistaa! Joo, jos olis päiväkodissa söisi sitä mitä muutkin syö, että jos olet kohtuudella maustanut niin anna vain!
Ja kas kummaa kun sitä on muutkin hengissä selvinneet vaikka 70, 80, 90 luvuilla ollut ihan erilaisia neuvoja!
Vitun "mä tiedän kaiken" äidit!

En mä kaikkea tiedä, mutta näköjään enemmän kuin sinä.

Päiväkodissa on pienemmille omat suolattomat ruoat. Ja vaikka ennen oli erilaiset neuvot niin tarkoittaako se, että vaikka nykyään tiedetään paremmin niin ei voi uskoa koska on sitä ennenkin hengissä selvitty?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
näitä "joo tapa vaan lapses" äitejä, voi luoja mikä tyhmyys nykyäideissä oikein kukoistaa! Joo, jos olis päiväkodissa söisi sitä mitä muutkin syö, että jos olet kohtuudella maustanut niin anna vain!
Ja kas kummaa kun sitä on muutkin hengissä selvinneet vaikka 70, 80, 90 luvuilla ollut ihan erilaisia neuvoja!

En mä kaikkea tiedä, mutta näköjään enemmän kuin sinä.

Päiväkodissa on pienemmille omat suolattomat ruoat. Ja vaikka ennen oli erilaiset neuvot niin tarkoittaako se, että vaikka nykyään tiedetään paremmin niin ei voi uskoa koska on sitä ennenkin hengissä selvitty?

heh heh, joo niin on taas... :D

Alkuperäinen kirjoittaja höpsis:
Alkuperäinen kirjoittaja muumimamma-82:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Älä anna parempi vaikka on lapsen nälässä olla, kun siinä on kuitenkin tappavan myrkyllistä nitriittiä ja suolaa...
Ei sentäs perkule! Anna lapselle ruokaa!

no jos kotoa ei löydy muuta kuin makkaraa, niin ei oo asiat hyvin :o eikös ruoalla kuitenkin pitäis jotain kasviksia olla, pieni voi syödä niitä.
10kk ikäinen siis kuolee nälkään jos sille ei anna makkaraa :laugh:

Ei vaan sun mielstä kuolee, jos saa makkaraa. Kyllä se lapsikin syö mielummin ruokaa jossa on vähän makua. Söy sä vaan perunaa ja maitoa.

heh :laugh: no makua saa muullakin kun makkaroilla ja kastikeilla. ei mun lapsen oo koskaan mautonta ruokaa tarvinut syödä. ihan päinvastoin. valmiiks soset ja purkkiruoat on tosi mauttomia toisin kuin itse tehdyt

-kokki

Alkuperäinen kirjoittaja jep jep:
Älä anna parempi vaikka on lapsen nälässä olla, kun siinä on kuitenkin tappavan myrkyllistä nitriittiä ja suolaa...

Nimenomaan, ennemmin nälkäkuolema kuin suolaa ja nitriittiä!!!

Huoh.. Joskus kannattais olla kyselemättä palstoilta ja tehdä vaan ihan niinkuin on ajatus.. Maalaisjärkeä toisin sanoen.
Enkä syyllista ap:ta, vaan lähinnä näistä kommenteista suivaantuneena...

Missä on sun huumori? ;D

Alkuperäinen kirjoittaja höh:
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Alkuperäinen kirjoittaja :-):
Keitä vaikka puuro pienelle.

Peesi.

Makkara on täynnä lisäaineita ja suolaa, ja mitä lienet vielä laittanut kastikkeen joukkoon... Antaisin vasta 1v, ja silloinkin aika harvoin mitään makkaroita.

Tiesittekös tämän ohjeen: 1-vuotias saa syödä yhden nakin viikossa, 2-v kaksi nakkia jne. Niissä on niin paljon nitriittiä.

joo ei se ole niin kahdenkuukauden tarkkuudella
. ja ap.n lapsihan ei ole ikänään syönyt makkaraa, eli mitä haittaa, jos nyt pari palaa syö? Ei mitään.

Palstahistorian yksi typerimmistä lauseista.

Alkuperäinen kirjoittaja höpsis:

no jos kotoa ei löydy muuta kuin makkaraa, niin ei oo asiat hyvin :o eikös ruoalla kuitenkin pitäis jotain kasviksia olla, pieni voi syödä niitä.
10kk ikäinen siis kuolee nälkään jos sille ei anna makkaraa :laugh:

Ei vaan sun mielstä kuolee, jos saa makkaraa. Kyllä se lapsikin syö mielummin ruokaa jossa on vähän makua. Söy sä vaan perunaa ja maitoa.

heh :laugh: no makua saa muullakin kun makkaroilla ja kastikeilla. ei mun lapsen oo koskaan mautonta ruokaa tarvinut syödä. ihan päinvastoin. valmiiks soset ja purkkiruoat on tosi mauttomia toisin kuin itse tehdyt

-kokki

No jos nyt ei sitten kuienkaan kotona muuta ollut.

Nimenomaan, ennemmin nälkäkuolema kuin suolaa ja nitriittiä!!!

Huoh.. Joskus kannattais olla kyselemättä palstoilta ja tehdä vaan ihan niinkuin on ajatus.. Maalaisjärkeä toisin sanoen.
Enkä syyllista ap:ta, vaan lähinnä näistä kommenteista suivaantuneena...

Missä on sun huumori? ;D

Tää oli siis ihan huumorilla.. Sori, jos ilmaisin itseäni väärin..
Koitan tässä samalla siivoilla, mutta.. Heh heh..

:laugh:

no nykyään nyt tiedetään vähän enemmän kuin ennen. ja mä en ainakaan oo missään vaiheessa sanonut että nakki tappaa :laugh:
ihmettelin vaan miksi sitä pitää vauvalle antaa jos yhtä hyvin voi antaa jotain muutakin.. eipä 80-luvulla ollu turvaistuimiakaan ja kyllä meidän tyttö sellases istuu ihan pienetkin matkat, et ihan typerää vetää mitään 70-lukua tähän. mielipidettä kysyttiin ja sen annoin.

Peesi.

Makkara on täynnä lisäaineita ja suolaa, ja mitä lienet vielä laittanut kastikkeen joukkoon... Antaisin vasta 1v, ja silloinkin aika harvoin mitään makkaroita.

Tiesittekös tämän ohjeen: 1-vuotias saa syödä yhden nakin viikossa, 2-v kaksi nakkia jne. Niissä on niin paljon nitriittiä.

. ja ap.n lapsihan ei ole ikänään syönyt makkaraa, eli mitä haittaa, jos nyt pari palaa syö? Ei mitään.

palstahistorian yksi typerin ihminen? Sinä lilii meinaan. No mutta eihän sulta voi muuta odottaakaan, niin tyhmä kun olet.

Peesi.

PERUSTELE! Edes kiinteiden aloitus ei ole kahdenkuukauden tarkkuudella.

juu ei me pelkällä makkaralla eletä, meillä vaan sattuu olemaan kauppapäivä lauantaisin. Enkä kyllä lähe kävellen 5 kilsan päähän kauppaan ruokapurkin takia kun mies pääsee 1 aikaa töistä jonka jälkeen mennää sitte yhdessä ja ostetaan melkein viikon ruoat kerrallaan. Tuli vaan yllättävä meno viikolla niin se "ylimääränen" ruokapurkki meni sitte sillon..

Alkuperäinen kirjoittaja vieraana:
palstahistorian yksi typerin ihminen? Sinä lilii meinaan. No mutta eihän sulta voi muuta odottaakaan, niin tyhmä kun olet.

Loppu järkevät argumentit, jos niitä olikaan, niin aletaan haukkumaan toista. Fiksua.

Loppu järkevät argumentit, jos niitä olikaan, niin aletaan haukkumaan toista. Fiksua.

teiltä näköjään loppui, kun ei voi tämän kerran antaa sitä makkarakastiketta, ties vaikka kuolee! HUI! Ja MITEN HUONO äiti, jos sen tekee!

siihenhän se aina jossain vaiheessa menee. tässä vaiheessa sitten jätänkin keskustelun. aikuisia ollaan, ei pitäis alentua moiseen.

Alkuperäinen kirjoittaja juuh:

teiltä näköjään loppui, kun ei voi tämän kerran antaa sitä makkarakastiketta, ties vaikka kuolee! HUI! Ja MITEN HUONO äiti, jos sen tekee!

kukaan ei ole sanonut missään vaiheessa keksutelua noin :o kysymys kuului, voiko sitä antaa? vastaus oli mieluummin jotain muuta. mistä te veditte nuo huono äiti ja kuolema- kommentit tähän :O

Kerroin miten itse olisin tehnyt: olisin (kuten joku ehdotti) laittanut vauvalle puuroa lounaaksi, sitä varmasti olisi ap:lta löytynyt. Tai pelkkää perunaa ja kurkkua, ehkä kaapista porkkanaakin olisi löytynyt.

Lisäaineet (liemikuutioissa, makkaroissa) on kielletty alle 1-vuotiaalta, suola on kielletty myös, ja sen jälkeenkin sitä suositellaan hyvin vähän laitettavaksi. Samoin nitriitti. Myöskään raakaa lehmänmaitoa ei suositella alle 1-vuotiaalle. Mä yritän toimia näiden omasta mielestäni järkevien ja perusteltujen ohjeiden mukaan. Mutta siitä vaan, antakaa omillenne ihan mitä tahansa.

Terv. palstahistorian typerin ihminen.

Peesi.

Makkara on täynnä lisäaineita ja usolaa, ja mitä lienet vielä laittanut kastikkeen joukkoon... Antaisin vasta 1v, ja silloinkin aika harvoin mitään makkaroita.

Tiesittekös tämän ohjeen
: 1-vuotias saa syödä yhden nakin viikossa, 2-v kaksi nakkia jne. Niissä on niin paljon nitriittiä.

Joo, mutta kuten todettu, tuskin se YKSI annos niin haitallinen on!

Huoh, mut ei jaksa jankkaa..

No antaa sit puolikaan nakin?? :whistle: :laugh:
No ihan tosi, kyllä voi antaa, ja tuskin ap onkaan joka päivä antamassa..

Kerroin miten itse olisin tehnyt: olisin (kuten joku ehdotti) laittanut vauvalle puuroa lounaaksi, sitä varmasti olisi ap:lta löytynyt. Tai pelkkää perunaa ja kurkkua, ehkä kaapista porkkanaakin olisi löytynyt.

Lisäaineet on kielletty alle 1-vuotiaalta, suola on kielletty myös, ja sen jälkeenkin sitä suositellaan hyvin vähän laitettavaksi. Myöskään raakaa lehmänmaitoa ei suositella alle 1-vuotiaalle. Mä yritän toimia näiden omasta mielestäni järkevien ja perusteltujen ohjeiden mukaan. Mutta siitä vaan, antakaa omillenne ihan mitä tahansa.

Terv. palstahistorian typerin ihminen.

vedä kätees

Kuumimmat

Yhteistyössä