sormi suussa
Miten merkitsen ansioluetteloon äitiysloman? Mihin kohtaan se siellä tulee? Pitäisikö hakemukseen mainita äitiysloman ajasta?
Tein nyt niin, että kun cv:n alussa on Henkilötiedot ja siinä siviilisääty niin kirjoitin siihen, että naimisissa, kaksi lasta synt. xxxx ja xxxx.Alkuperäinen kirjoittaja lai-ne:en laittaisi sitä ollenkaan. se ei kuulu cv:seen.
Eli taisin tehdä ihan oikein? Tuossa sun viestin jälkeen selitin miten laitoin.Alkuperäinen kirjoittaja Surde74:älä laita äitiyslomaa. Laita mielummin lasten syntymävuodet perhesuhteisiin.
Naapurini on kova tällainen rekryhenkilö, ja hänen kanssaan olen monesti puhunut näistä hakemuksista ja miten puuttellisia tietoja ihmiset antavat itsestään. Juuri tuon pitkän työssäpoissa olon olisi siiis syytä ilmetä edes jossain muodossa, sillä monet työnantajat juuri takertuvat sellaiseen.Alkuperäinen kirjoittaja nn:Mä ehkä tekisin sen niin, että hakemuksessa toisin sen jotenkin ilmi, että:
Äitiyslomani/hoitovapaani jälkeen (esim. 8/2009) palasin takaisin työelämän pariin (työpaikan nimi), mutta tuotannollisista ja taloudellisista syistä minut irtisanottiin.
Siis jotenkin tuolla tavalla sisällyttäisin sen hakemukseen. Mulle on annettu sellanen neuvo, että niitä asioita ei pitäisi mainita hakemuksessa mitä jo on kirjotettu cv:hen. Eli tuo hakemus on sun keinos markkinoida itteäs ja ihan hyvä minusta olis tuon hoitovapaan jotenkin ilmenevän siinä!
Alkuperäinen kirjoittaja Surde74:älä laita äitiyslomaa. Laita mielummin lasten syntymävuodet perhesuhteisiin.