Apuja tarvitsen!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apua!!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apua!!

Vieras
eli, mulla 2kk poika jolla ihan kamalasti karstaa päässä. eilen sitten kuulin neuvon että laita ruokaöljyä vauvan päähän jolla lähtee pois. laitoin ja tänään pää ihan kova kun öljy kuivunu päähän ja pojalla paljon hiuksia. millä saan kovettuneen ruokaöljyn pois?? voiko esim. erittäin hienolla suomalaisella pestä kun ei o vauva shampoota..

Niin siis sen öljyn on tarkotus vaikuttaa hetki ja sitten sitä karstaa voi harjata yms varovasti pois.Mä laittaisin uudestaan öljyä ja karstan poiston jälkeen pesisin jollain miedolla pesuaineella,esim sillä millä vauvan pepun.

Toi shampoo kyl kirvelee silmiä mun kokemuksen mukaan. En laittaisi noin pienelle. Eikö pelkkö lämmin vesi auta? En ole kyl kuullut että öljy kovettuisi päähän... :o Itsekin olen käyttänyt samaan tarkoitukseen eikä ole kovettunut koskaan. Vai laitoitko oivariinia tms.? :xmas:

Meidän pojalla oli vauvana yhtä paljon tukkaa, kun monella aikuisella ja karstaakin oli ihan kivasti. Mä en kyllä saanut sitä millään öljyillä tai muilla pois, kun se öljy oli aina niissä hiuksissa eikä päänahassa. Mun ei auttanut muu kun välillä varovasti rapsutella eikä sekään kyllä paljoa auttanu. Meillä lähti viimeset karstat päästä itsestään sit joskus vuoden ikäsenä. Ulkonäköä ei kyllä haitannut, kun kukaan ei tukalta sitä karstaa nähnyt.

onkohan se karsta nyt ihan sellainen ongelma että kannattaa siitä nyt nostaa noin iso haloo? Se menee sit aikanaan ihan itsestään ohi kun hiukset kasvavat. mieti niitä äitejä joiden lapsi on sairas tms. ja sä mietit sit jotain karstaa. pienet on ongelmat

Itse olen kastanut lapsen hiukset ja sitten varovasti kynsillä raapinut lapsen päätä.
Tiedän että on joidenkin mielestä yököttävää kun sitä karstaa on omien kynsien alla, mut pitäpä ei tekisi oman lapsensa eteen :D

Alkuperäinen kirjoittaja äippä:
onkohan se karsta nyt ihan sellainen ongelma että kannattaa siitä nyt nostaa noin iso haloo? Se menee sit aikanaan ihan itsestään ohi kun hiukset kasvavat. mieti niitä äitejä joiden lapsi on sairas tms. ja sä mietit sit jotain karstaa. pienet on ongelmat

:headwall: Onko tää nyt sitten iso haloo jos kysyy keskustelupalstalla käytännön apua johonkon ongelmaan? tuon ylläolevan vastauksenhan voi slaittaa ihan mihin tahansa kysymykseen tällä palstalla. :xmas: Tietty olen samaa mieltä että otsikointiin vois kiinnittäää huomiota, en tajua miks pitää aina olla otsikkona APUA tms.

Yhteistyössä