Apuja tarttis! Raskaana olevat tai olleet..

  • Viestiketjun aloittaja pieni toivo itää
  • Ensimmäinen viesti
pieni toivo itää
Apua!
Onko kenellekään käynyt niin, että on annettu ultran jälkeen diagnoosi tuulimunasta tai kuolleesta sikiöstä ja myöhemmässä ultrassa onkin näkynyt sikiö ja sydänäänet? Ja millä viikoilla näin käynyt? Entä oliko tilanne silloin sellainen, ettei raskaus ollutkaan niin pitkällä kuin olitte kuvitelleet vai miksi sellainen diagnoosi?
Kaipaisin kipeästi apua ja mahdollisia kokemuksia tällaisesta!
Kaikki toivo ei ole vielä omalla kohdalla menetetty vaan pieni toivonsiemen itää vielä...
 
mmm
Tiedät varmaan itsekin, että pieni toivo on ja kaikenlaista on tässä elämässä tapahtunut. Eli et voi nyt muuta kuin odotella. Kyllä niin on joillekin käynyt, että on luultu tuulimunaksi tms. mutta tämä onkin osoittautunut vääräksi luuloksi; harvinaista toki tämä.

Kannattaa kuitenkin varautua, eikä liikaa turhaan toivoa. Toivottavasti kaikki olisi hyvin.
 
pieni toivo itää
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
paljonko sulla on ap viikkoja kuukautisista laskettuna? näkyikö kohdussa kuitenkin raskaussäkki?
No viikkoja pitäis olla nyt tasan 8, mut sellanenkin mahdollisuus on olemassa ettei olisikaan niin pitkällä. Mulla oli nimittäin keskenmeno ja ennen tätä uutta raskautta ei ollut yksiäkään menkkoja välissä. Joten siitä mun kierron pituudesta ei ole mitään tietoa.
Ja ultrassa kohtu oli suurentunut kyllä, ja jotain siellä oli, mutta ei oikein osaa sanoa mitä. Sydämen sykettä ei näkynyt.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja pieni toivo itää:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
paljonko sulla on ap viikkoja kuukautisista laskettuna? näkyikö kohdussa kuitenkin raskaussäkki?
No viikkoja pitäis olla nyt tasan 8, mut sellanenkin mahdollisuus on olemassa ettei olisikaan niin pitkällä. Mulla oli nimittäin keskenmeno ja ennen tätä uutta raskautta ei ollut yksiäkään menkkoja välissä. Joten siitä mun kierron pituudesta ei ole mitään tietoa.
Ja ultrassa kohtu oli suurentunut kyllä, ja jotain siellä oli, mutta ei oikein osaa sanoa mitä. Sydämen sykettä ei näkynyt.
toisaalta en halua valaa sinuun toivoa jos se on turhaa, mutta on mahdollista myöskin vielä löytää alkiokin. jos esim. on epätarkka laite jolla ultrattu, ja vkoja olisikin kasassa vasta vähemmän.

itselläkin sellainen kokemus, että tk:ssa kävin vatsakipujen takia ultrassa rv 6+0, ja lääkäri arvioi raskauden olevan rv 5+3, ei nähnyt kuin pienen epämääräisen kiinteän kohteen suurentuneessa kohdussa, ruskuaispussi kysymysmerkillä. sanoi, ettei voi täysin poissulkea tuulimunaa. menin sitten neljän päivän päästä yksityiselle, siellä oli kone ihan eri luokkaa. näkyi heti viikkoja vastaava alkio ja sen syke. vkot olivatkin omien laskujeni mukaan, vaikka tk-lääkäri toisin arvioi.

jos oikeasti olet vkolla 8, pitäisi siellä jo syke näkyä. melkein millä tahansa masiinalla. mitäs jos menisit yksityiselle ultraan? selviäisi raskauden kesto ja se, onko siellä ketään.

pidän sulle kovasti peukkuja!
 
Esikoisen kanssa mulla oli semmonen tilanne että; huhtikuun menkat oli normaalit, kesäkuussa tuli pari päivää ihan tosi niukkaa vuotoo. Heinäkuussa tein muuten vaan raskaustestin ja näytti plussaa. Ekassa ultrassa ei näkynyt juurikaan mitään. Sikiöpussi siellä kyllä näkyi ja joku iiiiihan tosi pieni piste. Niistä huhtikuun menkoista laskettuna siellä olis pitäny näkyä enemmän, niimpä lääkäri veikkas että olis ollu tuulimuna, mut varmuudelta varattiin 3viikon päähän uus ultra aika, niin johan siellä rupeskin näkymään jotain, pieni sydänkin siellä sykki :) onko sulle varattu toista ultra aikaa?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Ishtar:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mitä? sinä tunnut irvailevan vähän joka asialle. uskon kuule tietäväni, mistä puhun.
En minä millään pahalla irvaillut, tuo sun käyttämä termi oli vaan hassu.

Missä minä muka olen irvaillut?
tuo termi on ihan yleinen sikiödiagnostiikassa.

en nyt ala erittelemään, mutta jotenkin sinun kommenttisi ovat tänä iltana pistäneet silmään "ikävällä tavalla".

öitä!
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Ishtar:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mitä? sinä tunnut irvailevan vähän joka asialle. uskon kuule tietäväni, mistä puhun.
En minä millään pahalla irvaillut, tuo sun käyttämä termi oli vaan hassu.

Missä minä muka olen irvaillut?
tuo termi on ihan yleinen sikiödiagnostiikassa.

en nyt ala erittelemään, mutta jotenkin sinun kommenttisi ovat tänä iltana pistäneet silmään "ikävällä tavalla".

öitä!
Ei oo mun vika, jos sulla pipo kiristää.

Hyvää yötä. :heart:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Ishtar:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Ishtar:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mitä? sinä tunnut irvailevan vähän joka asialle. uskon kuule tietäväni, mistä puhun.
En minä millään pahalla irvaillut, tuo sun käyttämä termi oli vaan hassu.

Missä minä muka olen irvaillut?
tuo termi on ihan yleinen sikiödiagnostiikassa.

en nyt ala erittelemään, mutta jotenkin sinun kommenttisi ovat tänä iltana pistäneet silmään "ikävällä tavalla".

öitä!
Ei oo mun vika, jos sulla pipoa kiristää.

Hyvää yötä. :heart:
tuossa esimerkiksi tulee tyylisi hyvin ilmi.

mutta öitä öitä :)
 
pieni toivo itää
Alkuperäinen kirjoittaja niba:
Esikoisen kanssa mulla oli semmonen tilanne että; huhtikuun menkat oli normaalit, kesäkuussa tuli pari päivää ihan tosi niukkaa vuotoo. Heinäkuussa tein muuten vaan raskaustestin ja näytti plussaa. Ekassa ultrassa ei näkynyt juurikaan mitään. Sikiöpussi siellä kyllä näkyi ja joku iiiiihan tosi pieni piste. Niistä huhtikuun menkoista laskettuna siellä olis pitäny näkyä enemmän, niimpä lääkäri veikkas että olis ollu tuulimuna, mut varmuudelta varattiin 3viikon päähän uus ultra aika, niin johan siellä rupeskin näkymään jotain, pieni sydänkin siellä sykki :) onko sulle varattu toista ultra aikaa?
Ei ole varattu uutta ultra-aikaa. Mut maanantaina kyllä aion soitella neuvolaan ja varata..
 
sss
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Ishtar:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mitä? sinä tunnut irvailevan vähän joka asialle. uskon kuule tietäväni, mistä puhun.
En minä millään pahalla irvaillut, tuo sun käyttämä termi oli vaan hassu.

Missä minä muka olen irvaillut?
tuo termi on ihan yleinen sikiödiagnostiikassa.

en nyt ala erittelemään, mutta jotenkin sinun kommenttisi ovat tänä iltana pistäneet silmään "ikävällä tavalla".

öitä!

Ei todellakaan ole yleinen termi ammattikielessä. Tai siis sellaista termiä ei käytetä. Vain vauvapalstoilla on moiseen joskus törmännyt.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Ishtar:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
tuossa esimerkiksi tulee tyylisi hyvin ilmi.

mutta öitä öitä :)
Tää oli ihan tarkoituksella heitetty. ;)

Öitä, öitä. :)
juupa juu... ei susta kaikki tykkää. ei pahalla. älä yritä vääntää vitsiksi, kun et onnistukaan pahoittamaan toisen mieltä :D
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja sss:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Ishtar:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mitä? sinä tunnut irvailevan vähän joka asialle. uskon kuule tietäväni, mistä puhun.
En minä millään pahalla irvaillut, tuo sun käyttämä termi oli vaan hassu.

Missä minä muka olen irvaillut?
tuo termi on ihan yleinen sikiödiagnostiikassa.

en nyt ala erittelemään, mutta jotenkin sinun kommenttisi ovat tänä iltana pistäneet silmään "ikävällä tavalla".

öitä!

Ei todellakaan ole yleinen termi ammattikielessä. Tai siis sellaista termiä ei käytetä. Vain vauvapalstoilla on moiseen joskus törmännyt.
just just. en ala tästä kinaamaan, koska todellakin tiedän miten asia oikeesti on.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
juupa juu... ei susta kaikki tykkää. ei pahalla. älä yritä vääntää vitsiksi, kun et onnistukaan pahoittamaan toisen mieltä :D
Mulla ei oo pakottavaa tarvetta olla kaikkien tykkäämä, mutta mä en ole missään kohtaa koettanu pahoittaa kenenkään mieltä täällä!
 

Yhteistyössä