Apuja ruuanlaitossa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ruokaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

ruokaa

Vieras
Ajattelin tehdä kanan rintafileitä, maustaa ja kääriä ne pekoniin ja uuniin. Lisäksi pastaa. Ostin kolmen juuston kermaa josta ajattelin tehdä kastikkeen. Mutta, laitanko tuon kerman kanan kanssa uuniin vai miten teen?

Neuvoja kiitos. Myös kanan maustamisvinkkejä!

Alkuperäinen kirjoittaja -:
rasvaa+jauhoja pannulle, sekaan kanalientä ja sitten se kerma

Mä laittaisin ehkä marinoituja herkkusieniviipaleita ja paprikaa (miel. keltaista) jos on, ja kuutioitua sipulia + rasvaa + jauhoja pannulle, ruskistaisin kaiken, sitten sienilientä ja tuota kermaa.. Tulee namia :)

entä jos laitan sen kerman kanojen kanssa uuniin, niin kuivuuko se niinkuin tuolla väitettiin? Kun eihän kanojen tarvitse kauaa olla uunissa, rintafileistä siis kysymys.

sorry myöhäinen vastaus, en heti huomannut. Juu, eihän se välttämättä kuivu. Sä voisit vaikka antaa niiden fileiden olla siellä uunissa ilman kerma, niin että olisivat puoliksi kypsiä ja laittaa sitä kermaa vasta sitten ja sit takas uuniin

Alkuperäinen kirjoittaja toinen näkökulma:
sorry myöhäinen vastaus, en heti huomannut. Juu, eihän se välttämättä kuivu. Sä voisit vaikka antaa niiden fileiden olla siellä uunissa ilman kerma, niin että olisivat puoliksi kypsiä ja laittaa sitä kermaa vasta sitten ja sit takas uuniin

oon tosiaan aivan onneton näissä kastikkeissa. Tarviiko sen kerman muutakuin lämmetä siellä uunissa?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
entä jos laitan sen kerman kanojen kanssa uuniin, niin kuivuuko se niinkuin tuolla väitettiin? Kun eihän kanojen tarvitse kauaa olla uunissa, rintafileistä siis kysymys.
Ei se siinä ajassa kuivu. Uuniin vaan.
Rintafileisiin suolaa ja mustapippuria ja sitten voisi päälle laittaa tuhdin satsin vaikka ruohosipulituorejuustoa ja sitten ne pekonit. Tötsät uuniin ja kermat mukaan.

No ei sen periaatteessa tarvii, mutta mä ainakin antaisin sen ainakin hetken siellä kuplia.. Ja eihän siinä tosiaan mee kuin hetki, kun se alkaa jo kuplia

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja toinen näkökulma:

oon tosiaan aivan onneton näissä kastikkeissa. Tarviiko sen kerman muutakuin lämmetä siellä uunissa?
Kyllähän se saisi vähän kiehahtaa kasaan. Laita kana- tai kasvisliemikuutio sen kerman sekaan.

ja sit jos kermaviiliä löytyy, niin sitä mä tykkään sivellä kanan päälle, sillai kunnon kerros, että koko liha peityy. Siitä lihasta tulee sitten mehukkaampaa. Ja sitten vaikka tuo kerma päälle ja ehkä juustoraastettakin jos sitä löytyy

Yhteistyössä