Apuja ristiselkäkipuun?

Rv 18 menossa ja selkä kipeytyi joko itsestään yön aikana tai ensimmäisenä aamulla taaperoa nostaessa, ja olen koko päivän kulkenut kyyryssä kuin notre damen kellonsoittaja.

Onko muita apuja ristiselkäkipuun kuin särkylääkkeen ottaminen? Lämpöpussia kokeilisin jos muistaisin missä se on..
 
Mulla on ollut raskauden aikana selkä kipeä vaihtelevasti, pahimmillaan rv 26-27 ja nyt taas rv 37-38. Aikaisemmista kuvauksista tiesin, että vikana ovat yliliikkuvat nikamat. Mulle paras apu on ollut, kun kävin jo raskauden alkuvaiheessa teettämässä fysioterapeutilla selkäohjelman kuntosalille raskausajaksi ja teen sitä kerran-pari viikossa. Sillä on pahemmat vaivat pysyneet kurissa, selkä on ollut noita muutamia viikkoja lukuunottamatta melkein parempi kuin ennen raskautta.
 
Minulle neuvottiin tuolla fysikaalisessa lantiopohja lihaksien harjoittelua ja venyttelyä pakaroille, niistä on ollut apua ja nyt kaksi viikkoa jo paljon helpompana ollut selkä. Aina kun sitä taaperoa nostat niin samalla vupistat lantiopohja lihakst myös, se hyvä apu!! Jospa saisit siitä helpotusta.
 
oneksi minäkin ihmettelin samaa vaivaa täällä, joku kiltti ihminen antoi vinkin että tukivyö kannattaa lainata terveyskeskuksesta.

Itselläni ihan sama vaiva. Neuvolasta sain lähetteen fysioterapiaan ja hain eilen lainaksi tukivyön. Kannattaa ehdottomasti lainata niin säästät senkin rahan. Käytettynä niitä on hankala ostaa kun vyö pitää kokeilla ja uutena maksaa aika paljon suhteessa siihen miten lyhyen ajan sitä tarvitsee.

fysioterapeutti tiesi tarkkaan minkä kokoinen vyö pitää olla kokeilimme nimittäin kaksi isompaa ja pienempää ja koska tukiliivi pitää olla napakka sain kotiin sen pienemmän minkä voin tarpeen mukaan säätää.
 
Minulla on semmoinen varsin yksinkertaisen leveästä kuminauhasta ja trikoosta kasvavan vatsan ympärille suunniteltu tukivyö, jossa on yksinkertainen tarrakiinnitys. Niitä saa ihan tavallisita lastentarvikeliikkeistä ja nettikaupoista eikä se hintakaan niin hirmuinen ole, alkaen 15 ekeä. Voisihan tuommoisen tehdä itsekin leveästä kuminauhasta.
 

Yhteistyössä