Apuja raskausviikkojen ymmärtämiseen!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja first
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
F

first

Vieras
Plussasin tänään clearbluen testillä ja se näytti viikkoja 2-3, joten millä raskausviikolla
tämän mukaan olisin? Kuinka nämä raskausviikot oikein lasketaan? Ensimmäinen raskaus on minulla kyseessä, joten olen ihan ulalla,
ja mietin vain että onko tämä nyt totta :) Entä koska ottaa yhteyttä neuvolaan? Toisaalta
pelkään hirveästi, että tämä onkin kohdunulkoinen tms. kamalaa.. tai että saan
keskenmenon.Näkisikö esim. gyne jo näin aikaseen, onko raskaus oikeasti alkanut vai?

Jos sulla on kuukautiset alkanu vaikka maanantaina, niin aloitat laskemisen siitä. Se maanantai on päivä 0, seuraava maanantai on 1+0 eli yksi täysi viikko. Neljän viikon kuluttua kuukautisten alkamisesta on 4+0 ja kun kuukautisten olisi pitänyt alkaa, rupee testikin näyttää positiivista. Viikot ja päivät lasketaan siis niin, että se kuukautisten alkamispäivä on aina viikot+0. Jos maanantai on siis vaikka 4+0, niin sunnuntai on 4+6. Sitten vaihtuu 5+0.

Neuvolaan voit soittaa vaikka heti, antavat ajan yleensä jonnekin viikolle 7-9, riippuu kunnasta.

Kiitos näistä tiedoista! :) Kuukautisten piti alkaa maanantaina, joten olen siis 4+ jotakin viikolla.. Tosin pelkään vieläkin, että ne kuukautiset alkaa ku on ihan samanlaiset oireet kuin aina ennen kuukautisia :)

Milloin sulla alkoi viimeksi kuukautiset? Siitä kun lähdet laskemaan, niin saat ihan tarkat viikot :). Joka tietty voi vielä ultrassa muuttua.. mut se on sitten asia erikseen :).

Viimeks ne alkoi karkauspäivänä 29.2. , kiertoni on aina ollut epäsäännöllinen ja välillä tosi pitkäkin. Siitäkin syystä tuntuu ihan uskomattomalta, että plussa tuli testiin :)

Yhteistyössä