apuja osaisko joku auttaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 4xäiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
4

4xäiti

Vieras
Miehellä ongelmaa verenpaineen kanssa? ei suostu menemään lääkäriin lainkaan. Olen yrittänyt saada hänet menemään mutta sanoo että olis parempi ku kuolis pois.
On jäänyt kiinni tässä toisen naisen kanssa ja haluaisi myös että erotaan.
Lapsia kyllä 4 kpl että en kovin jonkun huuman takia haluaisi perhettä hajottaa.
Välillä kaikki hyvin mutta kun tapaa työssään tämän naisen minä saan haukkuja ja ikäviä viestejä
Huopaa ja soutaa kun toisaalta ei halua lähteä meidän luota
Väittää että minua kohtaan ei ole tunteita mutta jos nukkuu samassa sängyssä, ostaa lääkkeitä, lupaa maksaa autokoulun ym... eikö se ole välittämistä
Ja on kuitenkin minusta mustasukkainen jos menen jonnekin
Nyt eilen aamulla on lähtenyt töihin ja sen jälkeen ei ole kotiin tullut
illalla sian viestin että jos antaisin hänen nyt olla rauhassa ja keskusteltais tänään kun pääse töistä mutta ei siltikään tullut kotiin
Mitä minun pitäisi tehdä
rakastan miestäni ja lapset kaipaavat isäänsä
olemme 30-v pariskunta ja yhdessä yli 10v lapsia 4
nuorin vasta kohta 8kk.
tuntuu että lapset kärsii myös.
mutta kun pelkään että mies tekee jotain itselleen
haluaisi elää omaa elämäänsä mihin en saisi sekaantua vaikka olemme naimisissa
onko jotain masennuksen merkkejä
mielestäni ainakin mieliala häiriöitä kun mieli vaihtuu suuntaan jos toiseen usein
kiitos jos jaksoit lukea
neuvokaa jos osaatte
perheneuvolaan ei suostu eikä lääkäriinkään

voisiko tuo olla jonkunlaista masennusta tai 30 kriisi?
kun olemme jo olleet niin kauan yhdessä mutta eikö tuota oman elämän elämistä olisi pitänyt harkita jo aiemmin eikä sitten kun lapsia 4 ja hiljattain naimisiin menty?

Ei tullut töistä kotiin? Mihin sitten meni, sen toisen naisen luo??
Ja sä suostut siihen mukisematta?

Vaikuttaa kyllä masennuksen tai vastaavan oireilta. Minkälainen työ, stressaako pahasti?

Ei sun silti tarvitse kynnysmatoksi ja sylkykupiksi suostua, ja niellä sitä että mies menee ja tulee niinkuin huvittaa.
Jos sä annat miehen jatkaa noin siksi, että se joskus saisi päätettyä mitä haluaa, niin eihän se päätä. Se pitää sekä oman elämänsä, että yhteisen, koska silloinhan voi napsia molemmista hyvät puolet.

Sinun asemassasi vaatisin aikaa sille keskustelulle. Tekisin selväksi, että välitän ja rakastan. Mutta tekisin selväksi myös, ettei mun tarvitse sietää tuollaista kohtelua ja käytöstä siksi, että toisella on henk.koht. kriisi/stressi/masennus.
Kertoisin, että olen valmis auttamaan ja tukemaan, mutta vaadin siitä hyvästä arvoistani kohtelua.

Antaisin aikarajan, (enkä kovin pitkälle) jonka sisällä on päätettävä, haluaako jatkaa kanssani vai mennä menojaan.
Sanoisin myös, että omalta osaltani olen halukas jatkamaan, mutta sen ehtona on myös se, että mies suostuu lääkäriin, ja vaikka parisuhdeterapiaan jos se tarpeelliselta vaikuttaa.

Kertoisin, että kakkua ei voi sekä syödä, että säästää. On valittava.

Puhuisin siitä, mitä itse haluan parisuhteelta, kysyisin, mitä mies oikein tosissaan haluaa?

Jos rakentava keskustelu on mahdotonta tai sille ei löydy aikaa, kirjoittaisin sanottavani kirjeeseen. Saattaisin kirjoittaa joka tapauksessa, siinä ei tule keskeytyksiä ja ajatuskatkoja ja keskustelu on vaikka siltä pohjalta helpompi aloittaa.

Mutta vaikea kai mitään oikeita neuvoja antaa, jaksamista sinne :hug:

ei ole ollut toisen naisen luona nyt...
olen tarkistanut asian tiedän missä nainen asuu (eri paikakunnalla kuin me) käynyt olen siellä ja muutama havainto hänestä on
olen yrittänyt että menisi lääkäriin
aiemmin lupasi lähteä perheneuvolaan mutta viime hetkell perui sanoi että yritettäisiin ilman ketään ja pari pv oli ok mut sit alkas taas sanoi että pääseehän sinne perheneuvolaan myöhemminkin
tuntuu kyllä että ei ole halukas mihinkään
työ on aika raskasta
tämä toinen nainen on 23-v eli paljon nuorempi ei piittaa lapsista
tuntuu että hän manipuloi tai uhkailee miestä töissä koska ovat samassa työvuorossa
haluaisin miestä auttaa ja että lähtisi lääkäriin mutta aikuista ei voi pakottaa
yksi ystävämme on lääkäri hän tulee huomenna ystävänä käymään katsotaan onko mitään apua
olen myös miehen pomon kanssa jutellut luottamuksellisesti ja hän lupasi seurailla ja kysellä vaivihkaa tuosta verenpaineesta että millä mallilla nyt
pelottaa että jotain vakavaa tapahtuu ennenpitkään

eipä ole mies vieläkään tullut vaikka pojalle eilen illalla lupas että tulee tänään töitten jälkeen
mitähän nyt kannattais tehä
olen huolissani miehestäkin mutta lapsetkin kärsii kun isä ei kotona ole ollut

mies lupaili tulla kotiin muttei tullutkaan
lääkärissä kuulemma illalla käynyt
viestillä kyselin mitä sanottiin ei ole vastannut
eikä kukaan ole häntä nähnyt
yritin soittaakin ei vastannut
rakastan häntä kuitenkin valtavasti kaiken kriisinkin keskellä
Millaista piristystä voisi lapsille keksiä kaipaavat isää joka jo monta päivää ollut poissa

Yhteistyössä