osaisko joku auttaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "sara"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"sara"

Vieras
Mitä tarkoittaa,kun S-pektroskopia oli normaali,ei näkynyt laktaattia,mutta likvor tutkimuksessa laktaatti oli koholla 6.12.

Ja,muutos on aivorungon takaosassa pienentynyt, mutta singnaalipoikkeavuutta näkyy periakveduktaalisessa harmaassa aineessa symmetrisesti molemmin puolin. Muualla aivoissa ei poikkeavuutta.

Mä yritin googletella,mut en tajunnut oikeen, jos joku osais vähän selvemmin mulle selittää. Huomenna soittelen vielä sairaalaa,että suomentaa mulle.

vvv kiusoittelee. Ei lue niin.

Jotenkin näin: Varjoainekuvaus normaali, ei maitohappoja, mutta aivonestenäytteessä maitohapot koholla. Muutos aivorungon takaosassa pienentynyt, mutta aivonestettä ympäröivässä alueessa symmetristä poikkeavuutta.

Huom! Tuo oli maallikon käännös. Saat varmasti sairaalasta huomenna paremman.

vvv kiusoittelee. Ei lue niin.

Jotenkin näin: Varjoainekuvaus normaali, ei maitohappoja, mutta aivonestenäytteessä maitohapot koholla. Muutos aivorungon takaosassa pienentynyt, mutta aivonestettä ympäröivässä alueessa symmetristä poikkeavuutta.

Huom! Tuo oli maallikon käännös. Saat varmasti sairaalasta huomenna paremman.

Ok,kiitos :) Noista maitohapoista itsekkin juuri luin.

Lisään/muokkaan tota Mummeliisan aloittamaa. Laktaatit selkäydinnäytteessä koholla. Tuo periakveduktaalinen harmaa aine on alue johon hermopäätteet menevät, signaalipoikkeavuudella tarkoitetaan jotain muutosta niiden hermojen toiminnassa (kuulostaa nyt pahemmalta kuin onkaan, mutta tarkoittaa siis sitä että esim. joku signaali ei kulje tarpeeksi voimakkaana sinne, tulee liian voimakkaasti, tai menee väärään paikkaan tai tai tai, jotain pientä fibaa siinä kulussa kuitenkin).

Yhteistyössä