Apuja närästykseen

Onko mitään kotikonstia millä hallita järkyttävää närästystä, muuta kuin rennie? Ne alkaa tuleen jo korvista :x
Neuvolassa suositeltiin piimää, mut mä en voi sietää sitä, eli oisko jotain muuta?
rv 27 menossa, eli vielä pitäis monta viikkoo kärsiä :headwall:

Mulla oli myös todella pahana närästys ja välillä on vieläkin.
Kuten Jane sanoi, niin maito auttoi minuakin. Opettelin ihan sen takia juomaan, kun en kestänyt närästystä. Ei mikään asento tai mikään helpottanut.

Ei oo kotikonsti mutta Rennietä saa käyttää raskausaikanakin, ja mulla ei ainakaan noista maidosta ja piimästä jne ole ollut mitään apua...

Vähän auttaa se jos nostaa sängystä pääpuolta ylemmäksi, yleensä mulla närästys alkaa vaivata kun oon käymässä nukkumaan.

Itellä tuntuu suklaa varsinkin aiheuttavan tuota närästystä. Kannattaa tarkkailla omaa ruokavaliota onko joku tietty ruoka minkä jälkeen närästää erityisen paljon. Monilla esim. paprika pahentaa närästystä.

Mulla ei Rennie auta. Zolt-nimistä heppolääkettä lääkäri määräs, mut ei sekään tunnu tehoovan aina.
Gavisconia suosittelen minäkin. Sitä ostin ja vaikka se maistuu pahalle, niin auttaa äkkiä ja tehokkaasti.
Mulla ei siis koti konstit oo auttanu ja välillä ihan kaikki ruuat aiheuttaa närästyksen. :/

Kotikonsteja mulla ei oo mutta kärsin ite närästyksestä säännöllisesti jo ennen raskautta ja ruokavaliolla (+haponestolääkkeillä, joita en nyt saa syödä ) olen saanut oireet kuriin. Eli suklaa, kahvi, paprika, sitrushedelmät, appelsiinitäysmehut, viinirypäleet, omena, hiilihappojuomat... Tässä muutamia, jotka aiheuttaa närästystä. Vichy tosin auttaa oireisiin, ihme kyllä.

Rennietä olen nyt itekin maistellut, tuloksetta ja nyt kokeilen tuota Gavisconia... Saas nähdä auttaako tää...

Hei
minulla oli kova närästys yhdessä vaiheessa ja joku tuttu suositteli manteleiden syömistä.Täytyy sanoa, että olin vähän epäileväinen mutta auttoi samantien.Eli käyppä ostamassa pussillinen kuorimattomia manteleita ja kokeile.Samalla saat vitamiineja ja hyödyllisiä rasvoja.

ira
PArhaiten auttaa,kun jättää pois ne ruoat tai ruoka-aineet, jotka närästystä aiheuttaa. Esimerkiksi ruis- ja mausteleivät, tuoreet leivonnaiset, useat marjat ja hedelmät (kiivi, porkkana, päärynä on mulle sopinu)sipulit, mausteiset ruuat, marinoidut lihat jne.

Yhteistyössä