apuja!! mitä lähtisin opiskelemaan?!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yks hoitsu vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

yks hoitsu vaan

Vieras
Olen tällä hetkellä hoitovapaalla sairaanhoitajan hommista. Ikää on kertynyt 28v. Ahdistaa jo etukäteen oman työn epäsäännöllisyys, kiire ja huono työilmapiiri...

Olen jo ennen mammaloman alkua miettinyt, että mitä lähtisin opiskelemaan, mutta ei aavistustakaan, että mikä musta tulee"isona"=(

Osaisiko kukaan neuvoa, että miten lähtisin tätä tilannetta purkamaan.....

Samassa jamassa, mutta ikää paljon enemmän, kuin sinulla. Sillä erolla, että mun tyämaalla on hyvä työilmapiiri....tuu meille töihin!! Ei vaiskaan, haussa on päivätyö, mulla ei enää motivaatio riitä 3 vuorotyöhön; tammikuussa paluu töihin edessä.

Mua taas just hoitoala kiinnostais. Mutta saattaahan tosiaan olla, ettei toi kolmivuorotyö oikeen perheelliselle ole paras mahdollinen?? Tällä hetkellä päivätyössä, toimistotyötä teen ja palkka on aikalailla sama kuin sairaanhoitajalla peruspalkka. Päivätyö on kyllä sinänsä hyvä, että samassa rytmissä muun perheen kanssa, vaikka en pidä tästä tietokoneen ääressä istumisesta, vaan just liikkumista kaipaisin. Nyt istun 8 tuntia päivässä paikallaan ja lähes koko ajan tietokoneella teen työtä. Onko sinulla mitään ideaa, mikä ala voisi kiinnostaa? Entä olisiko mahdollista jatkaa sairaanhoitajana, mutta vaihtaa sitä työpaikkaa silti? Toisen sairaalan poliklinikalle, päivätyöhön?

Alkuperäinen kirjoittaja hoitsu:
Minullakin sama tilanne. Ei jotenkin hoitajan työt enää kiinnosta. Tammikuussa pitäisi minunkin töihin lähteä...

Saako kysyä syytä miksi hoitajan työt ei enää kiinnosta? Siis itse kun hoitoalaa mietin, että se kiinnostaisi.

niin...tota alan opettajan hommaa olen miettinyt....se vaan vaatisi sitten hoitotieteiden opiskelua...Se ei tieteenalana mua niin kauheasti houkuta!

Ja hoitotyössä mua nyppii kaikista eniten tuo jatkuva vaihtuvuus työvuoroissa, myös juhlapyhiä pitää olla töissä, jos 3 vuorotyötä tekee...Kiire ja stressaavuus, meillä päivystävä osasto, niin 15 minuutissa voi hyvin hallinnassa oleva tilanne päätyä lähes katastrofaaliseksi=/

oonko ihan nirso...mut se palkkapolitiikka sitten=(
Mietinkin, että onkohan mitään siistiä sisätyötä, mihin voisin jollain lailla yhdistää jo olemassa olevan koulutuksen?

Onko esim työkkärissä vielä joku ammatinvalinnan ammattilainen, joka osaisi ohjata oikeille urille???

olipa tosi järkevästi muotoiltu toi vika lause=) Mutta siis, olen kuullut nimikkeestä, joka viittaisi siihen, että ihminen auttaa ammatinvaihtajaa/työtöntä miettimään sitä oiokeaa ammatti tai koulutusta....

miten se voikin olla niin vaikeaa keksiä, että mitä haluaisi työkseen tehdä??? Olin ihan onnessani kun aikanaan pääsin opiskelemaan hoitsuksi, suoraan lukion jälkeen....mutta sen työn glamour on kyllä rapissut aikapäiviä sitten!

Yhteistyössä