Apuja.. lapsen isä tahtoo tavata lapsen joka ei ole tähän asti kiinnostanut pätkän vertaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja voi apua..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

voi apua..

Vieras
Lapsi on siis jo kohta 2v ja yhtäkkiä tuli kirje lastenvalvojalta että mulle aika sinne,isä tahtoo alkaa tavata lasta?

Pisti siis välit poikki jo raskauden alkuvaiheessa eikä sen jälkeen ole kuulunut yhtään mitään koko ihmisestä. Nyt meillä kaikki hyvin juuri ja sitten tällänen? Miten tähän pitäis reagoida?
Jos hän alkais tapaamaan niin miten se käytännössä tapahtuis? Siis lapsihan ei tunne koko typpiä,en tosiaan anna kenenkään tuntemattoman mukaan. Ja missä ne tapaamiset sitten järjestetään että tutustuisivat. Saanko vaatia niitä valvotuiksi?

Minulla myös epäilys miehen mielenterveydestä,oli todella epävakaa suhteemme aikana,sai kamalaia riehumiskohtauksia ja toista lastaan mm. tukisti :/

Tää on aivana kamala tilanne :(

Eikö kukaan osaa sanoa mitä pitäis tehdä? Meinasin ainakin kirjottaa pitkän listan kysymyksiä viemiseksi lastenvalvojalle.. siinä vaan se huono puoli kun mies taitaa olla narsisti ja osaa kyllä lastenvalvojan puhua puolelleen melko varmasti. Itse taas olen huonompi ilmaisemaan itseäni :/

Onko kellään ollut tälläistä tilannetta ja kuinka toimitte??

No sun pitää mennä sinne lastenvalvojalle selvittämään asia. Tapaaminen on lapsen oikeus ja sä et pysty kieltämään sitä.Jos isä on oikeesti vaarallinen ,tapaamiset järjestetään valvotusti mut ne järjestetään joka tapauksessa jos isä haluaa.

Eipä tuossa tilanteessa kai muuta voi kuin katsoa mitä tuleman pitää. Varmaan niitä valvottuja tapaamisia voit aluksi vaatia koska lapsi ei "tunne" isäänsä. Jos heti alkuun alat kauheasti tapaamisia vastaan hangoittelemaan niin saattaapi olla että enemmän vaan tulee hankaluuksia. Tokihan se lapsen kannaltakin varmaan olisi hyvä jos saisi olla myös isänsä kanssa tekemisissä. Turha minusta etukäteen kaikkia mahdollisia ongelmia esiintuoda vaan katsoa päivä kerrallaan mitä tuleman pitää.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onhan heillä nyt mahdollisuus tutustua. lapsesi kiittää vielä jossain vaiheessa, jos sallit tapaamiset. Ja aluksi voit vaatia saavasi olla mukana tapaamisissa.

Muttakun en tiedä tahdonko häntä tänne meille. Mielestäni ihan oikeutetusti olen hänelle katkera,sen myönnän :(
Miehillä on niin pirun helppoa,senkun on olematta tekemisissä ja yhtäkkiä muistaa että ai perhana,mulla olikin vissiin laps jossain. Mitä sitten jos kiinnostus taas laantuukin? Ei varmasti sekään hyvää tee lapselle.

Ja kyllä,lapsi on tunnustettu. Silloinkaan emme tavanneet vaan kävimme eri aikaan lastenvalvojan luona.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Onhan heillä nyt mahdollisuus tutustua. lapsesi kiittää vielä jossain vaiheessa, jos sallit tapaamiset. Ja aluksi voit vaatia saavasi olla mukana tapaamisissa.

Muttakun en tiedä tahdonko häntä tänne meille. Mielestäni ihan oikeutetusti olen hänelle katkera,sen myönnän :(
Miehillä on niin pirun helppoa,senkun on olematta tekemisissä ja yhtäkkiä muistaa että ai perhana,mulla olikin vissiin laps jossain. Mitä sitten jos kiinnostus taas laantuukin? Ei varmasti sekään hyvää tee lapselle.

Ja kyllä,lapsi on tunnustettu. Silloinkaan emme tavanneet vaan kävimme eri aikaan lastenvalvojan luona.

Miksi olet alkuunkaan tuollaisen kanssa tehnyt lapsen? Olisit etsinyt jonkun, jota et edes tunne jos lapsen halusit. Onhan niitä yhdenyön tuttavia.

Alkuperäinen kirjoittaja Mie:
Onko teillä yhteishuoltajuus? Jos olet yh, on sun helpompi estää tapaamisia.

Miten ihmeessä niitä voi estää? Oletpa ilkeä. Kyllä isällä on oikeus lapseen yhtälailla, kuin lapsella oikeus isään.

Kyllä yh pystyy tapaamiset estämään. Joissain tapauksissa on tosiaankin parempi että lapsi ei koskaan isäänsä tapaa.

Miten ihmeessä niitä voi estää? Oletpa ilkeä. Kyllä isällä on oikeus lapseen yhtälailla, kuin lapsella oikeus isään.

Mutta tässähän on nyt tasan sen isän oikeuksista kyse,häntä ei kiinnosta niin lapella ei ole oikeuksia ja sitten kun yhtäkkiä kiinnostaa niin riemusta kiljuen pitäis lapsi antaa hänelle,vai? :/

Ja yksinhuoltajuus on minulla,isä ei siis ole ikinä lasta edes nähnyt. Enkä nyt sano että yrittäisin kieltää tapaamasta,vaan mietin että miten se asia siis etenee? Onko kellään kokemusta?

Kyllä yh pystyy tapaamiset estämään. Joissain tapauksissa on tosiaankin parempi että lapsi ei koskaan isäänsä tapaa.

Jep, kyllä yh:t kykenee tapaamiset estämään kokonaan halutessaan. Lankomiehen lapsen äiti ei anna tavata lasta ollenkaan ja lastenvalvojat vain sanoo, että he eivät mahda asialle mitään kun äiti on yh.

eikös se ole lapsen oikeus eikä sinun.olen tosi ylpeä jos isä vihdoin haluaa ottaa askeleen lähemmäs lasta,ja mitä sinä,haukut ja keksit vaikka mitä,en haluu sitä meille.huh.aikuisia kai molemmat kuiteskin olette,ettei ois vaan sulla ongelmaa

Kerro miten tapaamiset voi estää?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Miksi olet alkuunkaan tuollaisen kanssa tehnyt lapsen? Olisit etsinyt jonkun, jota et edes tunne jos lapsen halusit. Onhan niitä yhdenyön tuttavia.

no sitä on varmaan myöhäistä enää miettiä..

Lapsella on oikeus isäänsä ja isällä on oikeus tavata lastaan. Pikkuhiljaa annat heidän tutustua toisiinsa, varmaan eka niin että sinä olet läsnä. Ole onnellinen että lapsellasi on isä joka haluaa tavata lastaan, parempi myöhään kuin ei milloinkaan. Jos sinä olet katkera lapsen isälle niin älä käytä lasta välikätenä kostaaksesi. Mutta toisaalta ymmärrän kyllä sinua koska lapsen isä on jättänyt sinut yksin lapsen kanssa. Hänelle on tainnut iskeä katumus päälle!

mä tuota mietin että jos äijä on lähteny kävelee enne lapsen syntymää, nii ei kai hän sillo ees ole tunnustanu lasta? :o
Mite hän voi siis vaan saapua paikalle ja sanoo että tuo on sit mun kersa ja nyt mä haluun tavata sen?

Vai tä? mitä? :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja m:

Kertoo lastenvalvojalle että hänellä on yksinhuoltajuus, eli isällä ei ole huoltajuutta, ja hän haluaa estää tapaamiset. Sillälailla vain. Ainakin Oulussa toimii asia näin.

Mun kaverilla oli yksinhuoltajuus. Sanoi miehelle heti alusta asti että jos et meinaa olla lapsen elämässä tapaamisen jälkeen säännöllisesti niin turha tulla kattomaan edes. Lapsi oli vissii 7 v kun isä ilmoitti haluavansa tavata ja olla lapsen elämässä läsnä. Taisivat tehdä vielä alkuun niin ettei kertoneet lapsen isän olevan kyseessä kun tapasivat. kaveri halus nähdä onko tosissaan. Sen jälkeen kun lapsi ja isä oli tutustuneet äidin ollessa läsnä antoi äiti lapsen isän luokse kylään ym. Edelleenkin ovat paljon tekemisissä ja todellakin kuin isä ja tytär :) Mutta siis todella varoen ja varmistaen etenivät.

Alkuperäinen kirjoittaja m:

Kertoo lastenvalvojalle että hänellä on yksinhuoltajuus, eli isällä ei ole huoltajuutta, ja hän haluaa estää tapaamiset. Sillälailla vain. Ainakin Oulussa toimii asia näin.

Eihän tossa oo mitään järkee ellei ole todella painavia syitä!

Yhteistyössä