Apuja käsityöihmiset kantapäästä..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuskanhiki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tuskanhiki

Vieras
Siis voi sanonko mikä:) Nyt palaa hermot. Osaan tehdä ton kantapään sen "kupin" mut ongelma tulee siinä kun pitäs poimia ne silmukat puikoille.
mitä mä teen väärin??? Olen kutonut sukkia ja saan niistä ohjeista sävellettyä jonkun näköisen kantapään mutta kun haluaisin oppia nätin kantapään.. Yhyy! Mä olen jo kolme kertaa purkanut ton tekeleen ja ei onnistu. Mä onnistun jotenkin saamaan sen nätin puolen sinne nurjalle.. Eli mulla on nyt 8 silmukkaa puikolla ja voisin lähteä siitä kutomaan ne normaalisti mut poimitaanko ne siltä oikealta puolelta ensin vai miten? Vai kudonko ne 8 silmukkaa jotka pitäs jakaa kahdelle puikolle?? Ja miten päin se perhanan sukantekele on kädessä? :D Jossain olen nähnyt ettei niitä isoja silmukoita sukan reunasta poimita suoraan puikolle vaan langalla poimitaan se sieltä ison silmukan välistä.

aika vaikea näin opettaa, mutta etsi netistä ohjetta varmasti löytyy ihan aloittelijoillekin. Poimin itse silmukat kantalapun molemmista reunoista vetäen uuden langan suurten silmukoiden kautta (siis lanka tulee siitä kerästä). Työ on oikea puoli itseen päin. Otan aina vähän ylimääräisiä silmukoita ja kavennan sitten myöhemmin ne pois.

Alkuperäinen kirjoittaja no:
aika vaikea näin opettaa, mutta etsi netistä ohjetta varmasti löytyy ihan aloittelijoillekin. Poimin itse silmukat kantalapun molemmista reunoista vetäen uuden langan suurten silmukoiden kautta (siis lanka tulee siitä kerästä). Työ on oikea puoli itseen päin. Otan aina vähän ylimääräisiä silmukoita ja kavennan sitten myöhemmin ne pois.
Juu silleen mä yritän niitä poimia mut mä olen aina ihan eri kohdassa ku mun ohje:)Eli sukan oikea puoli itseen päin vain se oikea puoli kantapäästä itseen päin?

http://www.kaspaikka.fi/neulonta-A&O/asusteita_vaatteita/sukat-tossut/kuvat/s-poimiminen.jpg

tossa kuva siitä poimimisesta.

Mulla on lanka vasemmassa reunassa kun oon tehny sen "kantakupin" valmiiksi. sit poimin kuten kuvassa siitä lapun reunasta puikolle silmukat. Neule on niin päin että se ulkopuoli on itseen päin.
sit neulon ne silmukat jotka ovat odottaneet niillä kahdella muulla puikolla. sit taas poimitaan toisesta reunasta samalla tavalla silmukat.

Tsemppiä, kyllä se siitä! Harjoitus tekee mestarin! :)

En kyllä ole aikoihin neulonut sukkia, mutta oikea puoli itseen päin ja muistaakseni poimin kerralla kummaltakin puolelta silmukat (toiset jollekin apupuikolle). Itsellä oli aina ongelma, ettei jäisi reikiä siihen mistä silmukat nostettu. Ei varmaan auttanut yhtään...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En kyllä ole aikoihin neulonut sukkia, mutta oikea puoli itseen päin ja muistaakseni poimin kerralla kummaltakin puolelta silmukat (toiset jollekin apupuikolle). Itsellä oli aina ongelma, ettei jäisi reikiä siihen mistä silmukat nostettu. Ei varmaan auttanut yhtään...

Niin, nuo reiät juuri jäävät, jos poimii isot silmukat siitä reunasta.

Yhteistyössä