Apuja ja vinkkejä vauvan talvihaalarin hankintaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Meillä on nyt puolivuotias, tällä hetkellä pikkuisen alle 68 cm pituinen tyttö. Syksy on tullut, ja ilmat kylmenee. Talvihaalarin hankinta on siis edessä. Minkä kokoinen haalari kannattaisi hankkia? Mieleeni tuli, että joku ~80-86 senttinenkään ei olisi huono hankinta, sillä lapsihan kasvaa koko ajan... Onko tämä nyt ajatuksena typerä, vai hankinko tosiaan noin ison? :)

Huomaatte varmasti typeristä kysymyksistäni, että ekaa varsinaista talvihaalaria tässä tosiaan hankitaan. Mitä merkkiä tai kauppaa suosittelisitte? Kannattaisiko ostaa ihan vain joku Halpiksen perus Lassie tms. ~50 eurolla, vai olisko parempi ostaa suoraan joku parempi, esim. Polarn O Pyretistä?

No on kyllä varsin typerä ajatus.

Meillä on 86 cm haalari 1,5v ikäiselle ensi talveksi, joten on jo ihan puhdasta idiotismia ostaa samaa kokoa puolivuotiaalle, joka on lastani sen 20 cm lyhyempi.

Koko 80 on todennäköisesti myös liian iso, tai hyvässä lykyssä se menee ihan lopputalvesta sen muutaman viikon. Mikset voi suosiolla ostaa lapselle sopivaa, koon 74 toppahaalaria?

Haalarin ominaisuudet (johon merkki oleellisesti liittyy) päättää tarpeenne. Mikäli lapsi peuhaa lukessa, laskee mäkeä ja olette talvellakin paljon ulkona, suosittelen satsaamaan kunnollisene, kosteussuojattuun pukuun. Tähti Jonathankin on ihan hyvä, eli ei sen tarvitse olla POP. Jos taas pysyttelette sisällä loskakeleillä, tai kurikset on sun mielestsi kätevät, niin sitten passaa Lassiekin.

Eikö äitiyspakkauksen haalari ole sopivahkon kokoinen? Se on ihan riittävä tuollaiselle, joka ei vielä itse pahemmin liiku lumessa, minulle ei ainakaan ole tullut mieleen laittaa talvella maahan pahemmin mönkimään, jolloin hienoja kosteussuojauksia yms ei tarvita. Jos näyttää että sellaista tarvitsee lopputalvesta, niin silloin kannattaa katsella alennusmyynneistä ja ostaa sopiva halvalla silloin.

Jossain vaunuissa/rattaissa ollessa liian isosta ei juurikaan ole haittaa. Lahkeen- ja hihansuut voi sulkea ja käyttää makuupussityyliin. Auton turvaistuimessa liian iso on hankala.

No ensinnakin voi kyllä unohtaa saman haalarin käytön koko talveksi, niin paljon kasvavat tuossa vaiheessa. Riippuu myös siitä aiotko antaa lapsen möyriä lumessa vai istuuko visusti vaunuissa. Oon kyllä huomannut että suurin osa alle 80-86 kokoisista haalareista ei ole mitenkään vedenkestäviä, tuntuu että valmistajat ajattelee että sitä ennen vaan kökötetään paikoillaan.

Ja osta ihmeessä halpis, niiden pop:in haalareiden aika tulee sitten vuoden päästä. Nyt alussa ei haittaa jos se on vähän iso kun vauva on suht paikoillaan, joten kokoa 74 tai jopa 80 vois harkita. Mutta nuo kokomerkinnät on ihan kauheita kun merkistä riippuen sama koko voi olla ihan erilainen.

Meidän tyttö käytti viime syksynä kokoa 68 ja talvihaalariksi valitsin koon 74 (ticket jos kertoo koosta mitään) ja meni koko talven, aluski jalat ja kädet haalarin sisässä. :)

Tänä syksynä tyttö käyttää kokoa 80/86. :)

[QUOTE="linnea";24661046]No ensinnakin voi kyllä unohtaa saman haalarin käytön koko talveksi, niin paljon kasvavat tuossa vaiheessa.

[/QUOTE]

Höpöhöpö. Justiinsa tuolla kirjoitin, että yhdellä haalarilla mentiin koko talvi tuon kokoisella ja ikäisellä. :)

Mä luulen kans, että 74cm vois olla hyvä. Meillä poika oli viime jouluna puoli vuotias ja viime talvi mentiin äitiyspakkauksen puvulla ja sitten kevättalvella käytössä myös 74cm Remun puku. POika nyt siis 1v3kk ja edelleen mahtui nuo samat puvut. Ainakin alkutalvi mennään noilla.

74-cm mahtunee koko talven.
86-cm menee sitä seuraava talvena.

Itse sorruin sotamaan esikoiselle liian suuria ulkovaatteita, mutta eihän niissä saanut lasta käsiteltyä, saati että taaperokikäisenä olisi saanut kunnolla liikuttua.

Tuulenpitävyys on puvussa tärkeää. Vedenpitävyys on tarpeen, jos lapsi liinailee tai ulkoiee muuten paljon vaunujen ulkopuolella.

Mulla puolivuotias on 70cm, ja varattuna on 74 kokoinen haalari joka mahtuu hyvin ja villahaalari vielä alle. Ei siis ole vielä käytössä mutta olen sovittanut. En maksanut haalarista kovin paljon, enkä ostaisikaan näin pienelle mitään hullun kallista kaikilla mukavuuksilla, koska todennäköisesti ei talvella niin paljon ulkona ja hangessa ole. Jos haalari tulee pieneksi niin saan ostettua uuden.

mä ostin nyt kohta 10kk tytölle reiman 68cm talvihaalarin :D Kattoin kaupasta et 68 ois sopiva (tai isohko), ja kun reimat on reiluja niin luulen sen menevän koko talven.. :D tyttö nyt ehkä 68cm pitkä, mutta menee vielä suurin osa kamppeista jotka 62cm..

sorry, mutta outoo ettei mammat osaa ostaa omalle lapselle haalaria :O kait sen osaa ennustaa paljonko suunnilleen kasvaa (aikaisempien mittojen mukaan siis, ei kristallipallosta) ja mitä se talvella tekee että osaa varata sopivan.. :) kun ne kasvaa eritahtiin niin ei naapuri voi tietää haalarin mittoja :D ja jos ei oo varma niin se äp:n haalari sitten varalle ja ostaa jonkun halvemman haalarin :) tai myy sen ens talvena tuplahinnalla ;)

Meillä poika 10kk ja ajattelin ostaa 86cm talvihaalarin. Tällä hetkellä käytössä kokoa 80cm oleva Reiman vk-haalari ja se on tällä hetkellä sopiva. Esikoinen on ainakin aina mennyt koko talven samalla haalarilla, sen verran reilumman koon olen ostanut syksyisin. Ja täytyy tosiaan muistaa, että sinne haalarin allekin pitää mahtua vaatteita.

Yhteistyössä